هشت مورد استفاده از مبل تک در دکوراسیون خانه

هشت مورد استفاده از مبل تک در دکوراسیون خانه

هشت مورد استفاده از مبل تک در دکوراسیون خانه

نحوه چیدمان لوازم خانگی و دکوراسیون منزل نشاندهنده میزان سطح سلیقه اعضای خانواده به خصوص خانم خانه است. برخی از خانواده‌ها از طراحان داخلی برای ایجاد یک دکوراسیون شیک و فوق‌العاده برای منزل لوکس خود بهره می‌برند. اما با توجه به سطح متوسط اقتصادی در درصد بالایی از خانواده‌ها، بانوان ترجیح می‌دهند با سلیقه خوب خودشان به چیدمان اساسیه و تغییرات فصلی در مکان آن‌ها بپردازند. به همین جهت استفاده از مبل تک در دکوراسیون خانه بیش از پیش محبوب شده است. در این مقاله تلاش شده است تا درباره موارد استفاده از مبل تک در دکوراسیون خانه به ذکر نکات مهمی بپردازیم، پس مطاله این مطلب را از دست ندهید.

به محض ورود به خانه شخصی، توجه افراد به رنگ، مدل، سایز و نحوه چیدمان مبلمان خانه معطوف خواهد شد. از این رو برای داشتن دکوراسیون شیک در خانه نیازمند ست مبلمانی خواهیم بود که فضای خانه را به خوبی پوشش دهد، سد راه رفت و آمد نگردد و نکته حائز اهمیت دیگر برای بانوان ایرانی جابجایی آسان و ایجاد یک دکوراسیون جدید در منزل است. در ادامه نکات کاربردی مهمی را درباره انتخاب و استفاده از مبل تک خواهید دانست.

⦁ استفاده از مبل تک در دکوراسیون خانه

با افزایش جمعیت و کاهش میزان قدرت خرید مردم، متراژ محل اسکان خانواده‌ها به نسبت دهه‌ها گذشته به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. در چنین شرایطی استفاده از ست‌های مبلمان بزرگ و چندین نفره نامناسب است. در صورت استفاده از مبلمان در سایزهای بزرگ باید استفاده از دیگر وسایل را در دکوراسیون خود نادیده بگیرید.
در سال‌های اخیر با بهره بردن از مبل تک تا حدود زیادی این مشکل رفع گشته است. مبل تک، می‌تواند مکملی برای ست مبلمان انتخابی شما باشد. ترکیب مبلمان شما به‌همراه مبل تک، میزعسلی و پاف جلو مبلی سبب ایجاد جلوه خاصی در محیط منزل شما خواهد بود.

 

⦁ بزرگ شدن فضا خانه با مبل تک

در صورت بهره بردن از مبل تک در کنار ست مبلمان کلاسیک یا مدرن خود مسیرهای رفت و آمد خانه به میزان قابل توجهی باز شده و می‌توانید با قرار دادن اجسام دکوری و گیاهان زینتی، طراوت و شادابی خانه را افزایش دهید.
همچنین محدوده دید دیوار و کف خانه در نگاه افراد افزایش می‌یابد و همین موضوع سبب دل‌بازتر شدن و بزرگنمایی فضای خانه خواهد شد.

⦁ مبل تک در خانه بزرگ

خانه‌های که متراژ زیادی دارند می‌تواند از ست‌های متنوع مبلمان کلاسیک و مدرن برای ایجاد فضای دوست‌داشتنی در منزل خود ایجاد کنند. در صورت استفاده از چند نوع چیدمان مختلف فضای خانه قطعه قطعه شده و از حالت یک خانه واحد خارج می‌گردد. برای رفع این مشکل می‌توانید با استفاده از تک مبل فضای خانه را به یکدیگر مرتبط ساخته و با قرار دادن تک مبل در گوشه یا یک ردیف از چیدمان مبلمان سبب از بین رفتن فضای بسته ست مبلمانی شویم.

هشت مورد استفاده از مبل تک در دکوراسیون خانه

⦁ بلای جان تک مبل

به دلیل انفرادی بودن و حالت شاهانه داشتن تک مبل در فضای خانه، معمولا انتخاب اولیه افراد برای نشستن خواهد بود. نشستن افراد با وزن زیاد، لباس آلوده در کنار وجود کودکان و حیوانات خانگی سبب آسیب‌دیدگی و کثیف شدن مبلمان می‌گردد. برای رفع مشکل شکستگی یا پارگی پارچه تک مبل کافی ا‌ست؛ برای ان کار شما میتوانید از افرادی که به صورت حرفهای به انجام ترمیم و تعمیرات مبل در منزل میپردازند کمک بگیرید. همچنین در صورت نیاز جنس و رنگ پارچه رویه مبل را نیز عوض کنید تا یک ظاهر جدید برای خانه خود به ‌دست آورید.

ریختن خوراکی‌های کودکان روی مبل در کنار استفاده طولانی مدت از مبلمان سبب کثیفی و کدر شدن پارچه رویه مبل می‌شود. جهت تمیز کردن مبل نیز می‌توانید از خدمات مبل شویی بهره ببرید تا تاثیر رفع آلودگی از روی مبل را به خوبی مشاهده نمایید. استفاده از دستگاه‌‌های نوین با قدرت مکش و شستشوی مبل سبب رواج در نوسازی مبلمان قدیمی شده است.

⦁ مبل تک در خانه متراژ کم

در صورت خرید یک ست کامل در خانه‌های کوچک نه ‌تنها راه رفت و آمد بسته شده بلکه جایی برای دیگر لوازم تزئینی خود نیز نخواهید داشت. بهره بردن از تک مبل در کنار تهیه بخشی از ست مبلمان مورد نیاز با فضای خانه شما باعث رفع مشکلات بوجود آمده خواهد شد.

 

هشت مورد استفاده از مبل تک در دکوراسیون خانه

⦁ مبل تک در فضای خاص

خرید و استفاده تنها از یک مبل تک نیز رواجی خاصی در صنعت مبلمان و چینش دکوراسیون داشته است. خانه‌های که دارای اتاق خواب با متراژ مناسب هستند علاوه بر داشتن تخت‌خواب می‌تواند با اضافه کردن یک مبل تک و پاف جلوی مبل محیطی را برای ریلکس کردن، مطالعه و کارهای از این دست، استفاده مناسب‌تری از اتاق شخصی داشته باشند.

در صورت داشتن شومینه در خانه، حتما از قرار دادن مبل تک برای استفاده از گرمای شومینه و ایجاد حس راحتی توام با مطالعه کتاب، تماشای تلویزیون و سرگرم شدن در فضای مجازی بهره ببرید. شومینه و مبل تک در ایجاد یک فضای بصری جدید برای بهتر دیده شدن فضای خانه نیز موثر خواهد بود.

اگر خانه شما تراس جادار و دارای ویو مناسب است حتما از یک تک مبل در محیط تراس بهره ببرید و قبل از آن نکات انتخاب مبلمان مناسب برای این فضا را مطالعه کنید. تک مبل قرار گرفته در تراس راهی برای گریز از تمام خستگی‌های روزمره و کاری برای دارندگان آن خواهد بود. تک مبل در محیط‌های کاری مانند: مطب روانشناسان برای تمرکز بیشتر بیمار روی پزشک معالج نیز رواج خاصی دارد. ایجاد احساس راحتی، آرامش و ایجاد ارزش شخصیتی از عومل موثر بکارگیری تک مبل در فضای کاری می‌گردد.

⦁ قیمت تک مبل

قیمت مبلمان بر اساس جنس پارچه، نوع طرح روی مبل، زیبای، راحتی، سایز، ارتفاع و مولفه‌های دیگر تعیین می‌گردد. ست‌های مبلمان بزرگ در فضای وسیع فروشگاه‌ها در با توجه به تازگی و وسعت فروشگاه بسیار چشم‌نوازتر به نسبت مبلمان‌های کوچک‌تر و تک مبل‌ها هستند. اما خانه شما هم به اندازه فروشگاه وسعت دارد؟ یا سوال دیگر مطرح شده این است که، آیا دکوراسیون منزل شما فقط ست مبلمان خواهد بود؟

با در نظر گرفتن جواب این دو سوال در کنار به یاد داشتن مسیرهای رفت‌وآمدی خانه شما را از انتخاب مبلمان با تعداد نفرات بالا منصرف خواهد کرد. از طرفی مبلمان خانه بدون داشتن راحتی‌های دو الی چهار نفره نیز امری غیر قابل قبول است. برای رفع این دغدغه باید با بهره بردن از سلیقه و حسن انتخاب خود ترکیبی از راحتی و تک مبل متناسب با فضای خانه خود بهره ببرید. بهطور مثال خرید دو مبل تک و یک راحتی سه‌نفر راه حلی مناسب برای خانه‌های با متراژ کم می‌باشد.

⦁ ایجاد هارمونی تک مبل با ست مبلمان

جنس، رنگ و مدل تک مبل می‌تواند با ست مبلمان شما یکی باشد و یا کاملا در تضاد باشد. این بستگی به سلیقه شما برای ایجاد یک دکوراسیون شیک برای منزل خود خواهد بود. در صورتی که رنگ‌های متفاوتی در انتخاب تک مبل و ست مبلمان خود داشته‌اید؛ می‌توانید با داشتن کوسن‌های با رنگ و جنس مشابه پارچه تک مبل، هارمونی فضای خانه در مبلمان را افزایش دهید.