وضعیت بازارهای مالی دنیا چگونه است؟ | رشد بیت‌کوین در آینده ای نزدیک

مجموعه : مجله خبری
وضعیت بازارهای مالی دنیا چگونه است؟ | رشد بیت‌کوین در آینده ای نزدیک

کارشناس ارشد بازارهای بین‌المللی گفت: بازارهای جهانی به ویژه بیت کوین در حال ریزش هستند و این ریزش‌هاست که افراد را ثروتمند می‌کند.

 

بازار گروه بورس : دکتر رحمان امیرآبادی، کارشناس بازارهای بین‌المللی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار در رابطه با وضعیت بازارهای جهانی اظهار کرد: ما یک ریزش بزرگ در بازارهای جهانی داریم که هم می‌تواند خبر خوب باشد و هم می‌تواند خبر بد باشد. این خبر از این لحاظ خوب است که ثروتمند شدن در بازارهای مالی در همین ریزش‌ها اتفاق می‌افتد چراکه زمان ورود کردن به این بازارها مهم است.

 

وی در ادامه تصریح کرد: خبر بدی که می‌توان برای بازارها در نظر گرفت این است که اگر این ریزش اتفاق بیفتند، بسیار طولانی‌مدت خواهد بود و این مسئله به بازارهای فارکس و ارزهای دیجیتال ندارد و به طور کلی، در مورد بازارهای مالی صحبت می‌شود و پیشنهاد من این است که با توجه به سیکل‌هایی که اتفاق می‌افتد، افراد سرمایه‌گذار در این بازارها روی نقره، طلا و بیت کوین سرمایه‌گذاری کنند.

 

بیت‌کوین اصلاحات خود را انجام داده است و در حال حاضر، متناسب با سیکل‌هایی که اتفاق افتاده است، می‌توانیم بیت کوین را از انتهای تابستان تا انتهای پاییز در سطح بالای ۱۰۰ در نظر بگیریم.

 

خرید بیت کوین جذاب شده است
این کارشناس بازارهای بین‌المللی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاران می‌توانند بعد از این ریزش خریدهای خود را انجام دهند، گفت: ما اصلاحی در بیت داشتیم و یک مسئله طبیعی است که ریزش‌های بسیار بزرگی را در بازارهای دیگر مورد نظر داشته باشیم و اگر این ریزش بزرگ اتفاق بیفتد، ما باید مبالغ خود را روی بیت کوین، نقره و طلا مورد هدف قرار دهیم.

 

بدترین سناریو برای بیت کوین چیست؟
امیرآبادی درباره بیت‌کوین مطرح کرد: بدترین سناریویی که برای رمزارز” رمزارز بیت کوین می‌توانیم متصور باشیم، اتفاق افتاده است، اما نکته بسیار مهم این است که ا رمزارزرمزارز بیت کوین به سطح ۶۵ تا ۷۰ هزار دلاری رسید و  یک اصلاح ۵۰ درصدی را تجربه کرد؛ اتفاقی که در حال حاضر افتاده است و ما می‌توانیم در ۳ یا ۵ ماه آینده (از اواخر تابستان تا اواخر پاییز) بیت‌کوین را بالای ۱۰۰ خواهیم دید.

 

وی اضافه کرد: بیت‌کوین اصلاحات خود را انجام داده است و در حال حاضر، متناسب با سیکل‌هایی که اتفاق افتاده است، می‌توانیم بیت کوین را از انتهای تابستان تا انتهای پاییز در سطح بالای ۱۰۰ در نظر بگیریم.

 

روانشناسی بازار و روانشناسی معامله‌گر تعیین‌کننده پرایس‌اکشن‌ها و کندل در یک بازار هستند. وقتی کندل‌ها در بازار حرکت می‌کنند، اندیکاتورها را شکل می‌دهند بنابراین، قیمت «اندیکاتورها» را به وجود آورده است.

 

این کارشناس بازارهای بین‌المللی در رابطه با سیاست‌های چین و دخالت آن در بازارهای بین‌المللی بیان کرد: اگر چین به دنبال خراب کردن بازارهاست، باید گفت که این مجموعه نمی‌تواند کاری انجام دهد و اگر به دنبال خراب کردن بازار بودند، مزرعه استخراج بیت‌کوین در این کشور وجود نداشت.

 

امیرآبادی ادامه داد: بر کسی پوشیده نیست که ویروس کرونا به چه شکل به وجود آمده است و چین قبل از ریزش بازارهای مختلف چه سودهایی به دست آورده است و در حال حاضر، بیت‌کوین به عنوان یک واحد پولی رسمی شناخته می‌شود؛ به نحوی که شرکت‌های بزرگی مانند گوگل، مراودات مالی خود را با BTC انجام می‌دهند و پیشنهاد می‌شود، کسانی که می‌خواهند خانه خریداری کنند، پول خود را روی بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کنند و ۵ ماه دیگر در سقف ۱۰۰ هزار دلاری بفروشند و از بازار خارج شوند.

 

وی تصریح کرد: وقتی ما به یک مارکتی ورود می‌کنیم، زمانی که قیمت طی یک بازه زمانی ۲ تا ۳ روزه دو برابر رشد می‌کند، زمان خروج از بازار و انتهای سیکل آن است، اما چرخه خروج از بازار را خبرهای بد تعیین نمی‌کند و این چرخه با توجه به مسائل دیگر اتفاق می‌افتد و فرقی نمی‌کند که این بازارها، بازار نزدک یا فارکس یا سهام دیگر باشد، هر چرخه‌ای از رشد با رشد ۲ برابری در فاصله ۲ تا ۳ روزه اتفاق می‌افتد.

 

این کارشناس بازارهای بین‌المللی با تأکید برنقش اتریوم در بازار رمزارزها گفت: اتریوم دنبال‌کننده بیت‌کوین است. ما در بازار فارکس مشاهده می‌کنیم که جفت‌ارزها در خلاف جهت یکدیگر حرکت می‌کنند، اما در بازار رمزارزها، این واحدها به رهبر خود یعنی بیت کوین نگاه می‌کنند و تا زمانی که بازار ارزهای دیجیتال کوچک باشد و کل سرمایه رمز ارز بیت‌کوین به اندازه یک سفارش بانک قرار می‌گیرد، می‌توان در نظر گرفت تا زمانی که بیت‌کوین حرکت می‌کند، همه پشت سر آن حرکت می‌کنند.

 

چه عواملی بر قیمت انس جهانی تاثیر می گذارد؟
امیرآبادی درباره عوامل مؤثر بر انس جهانی طلا گفت: مسئله انس جهانی مقداری خارج از بازارهای مالی و به سیاست‌های منطقه‌ای، کشورهای تولیدکننده طلا مانند سوئیس و آمریکا بازمی‌گردد. آمریکا بزرگترین تولیدکننده طلا است، ولی اقتصاد بزرگ آمریکا با توجه به مقدار طلایی که تولید می‌کند، کوچک است، اما اقتصاد کوچک سوئیس با توجه به میزان طلای تولیدی این کشور بسیار روی CHF تأثیر می‌گذارد.

 

وی اضافه کرد: قیمت طلا به روابط سیاسی در خاورمیانه نیز باز می‌گردد؛ به نحوی که نفت به عنوان لیدر بازار حرکت می‌کند و در کنار آن، طلا سمت و سوی جفت‌ارزها را نشان خواهد داد و اگر بخواهیم به صورت تکنیکال به بازارها نگاه کنیم، باید همبستگی‌ها را کنار بگذاریم.

 

این کارشناس بازارهای بین‌المللی در ادامه توضیحات خود گفت: روانشناسی بازار و روانشناسی معامله‌گر تعیین‌کننده پرایس‌اکشن‌ها و کندل در یک بازار هستند. وقتی کندل‌ها در بازار حرکت می‌کنند، اندیکاتورها را شکل می‌دهند بنابراین، قیمت «اندیکاتورها» را به وجود آورده است.

 

امیرآبادی افزود: قیمت یا پرایس الگوهای کلاسیک مانند «سقف و کف دوقلو»، «مثلث» و …، را به وجود می‌آورد بنابراین، اندیکاتور معلول  پرایس است و خود پرایس هم برگرفته از روانشناسی بازار است پس اگر سرمایه‌گذاری قصد ورود یا خروج از بازاری را دارد، باید اول ببیند که روانشناسی از بازار وی در چه سطحی است چراکه بازار از یک سطحی حرکت می‌کند تا به یک سطح دیگری می‌رسد و این سطح‌ها باید به عناون منشأ حرکت تعیین شوند.

 

وی تصریح کرد: سرمایه‌گذاران وقتی به عنوان یک تکنیکالیست، منشأ حرکت را تشخیص می‌دهند، در واقع می‌دانند که بازار از این سطح تا سطح بعدی حرکت خواهد کرد. این منشأهای حرکتی در هر بازه زمانی متفاوت است. به عنوان مثال، در یک سیکل یک هفته‌ای منشأ حرکت ثابت است بنابراین وقتی کسی از صعودی بودن بازار صحبت می‌کند باید از وی پرسید که این صعودی بودن در چه بازه زمانی اتفاق می‌افتد چون سیکل‌ها در هر بازه زمانی متفاوت است.

 

این کارشناس بازارهای بین‌المللی با تأکید بر پیدا کردن منشأ حرکت سیکل‌ها در بازار گفت: بازار از منشأ حرکت، روند خود را تا سیکل قبلی که پیش از آن اتفاق افتاده است، آغاز می‌کند و این مسئله می‌تواند ورود و خروج سرمایه‌گذاران را مشخص کند، اما در این مدت، بازار می‌تواند بارها اصلاح کند.

 

 اتریوم دنبال‌کننده بیت‌کوین است. ما در بازار فارکس مشاهده می‌کنیم که جفت‌ارزها در خلاف جهت یکدیگر حرکت می‌کنند، اما در بازار رمزارزها، این واحدها به رهبر خود یعنی بیت کوین نگاه می‌کنند

 

امیرآبادی در پایان خاطرنشان کرد: تجارت کردن در بازار فارکس یا هر بازار دیگری به این بازمی‌گردد که افراد چقدر سرمایه دارند و افراد باید متناسب با پول خود در بازارهای مالی خرید و فروش انجام دهند و مقدار پول سرمایه‌گذاران است که مشخص می‌کند در چه سیکلی سرمایه‌گذاری انجام دهند. اگر فردی سرمایه اندکی در بازار فارکس دارد( سرمایه زیر هزار دلار) نمی تواند به اهداف قیمتی بلند مدت فکر کند، برای اهداف قیمتی بالای چهار ساعته نیاز به پول زیاد خواهید داشت، بنابر این با پول کم تنها بر معاملات کوتاه مدت با کمترین حجم بپردازید.

 

برای آشنایی بیشتر با آموزش های بورسی می توانید با شماره    09368979915  تماس بگیرید.

کلید واژه ها: دکتر رحمان امیرآبادی ، آموزش فارکس، آموزش رمزارز، رحمان امیرآبادی