وکیل طلاق توافقی در مشهد

مجموعه : مجله خبری
وکیل طلاق توافقی در مشهد

طلاق توافقی یکی از انواع طلاق بوده که می‌تواند با تفاهم و توافق بین زوجین انجام شود. در این نوع طلاق زن و شوهر به این نتیجه می‌رسند که دیگر قادر به زندگی در کنار یکدیگر نیستند و باید از هم جدا شوند.

 

طلاق توافقی یکی از انواع طلاق بوده که می‌تواند با تفاهم و توافق بین زوجین انجام شود. در این نوع طلاق زن و شوهر به این نتیجه می‌رسند که دیگر قادر به زندگی در کنار یکدیگر نیستند و باید از هم جدا شوند. در این نوع جدایی زن و شوهر تصمیمات لازم را در خصوص حضانت فرزندان، جهیزیه، مهریه، نفقه و غیره گرفته و در اصطلاح به تفاهم لازم رسیده‌اند و حال می‌خواهند به صورت قانونی از یکدیگر جدا شوند.

 

در این‌گونه جدایی اگر فردی اطلاع کاملی از مراحل قانونی نداشته باشد ممکن است این جدایی در مدت زمان بالایی به طول انجامد اما در صورتی که از راهنمایی‌های فردی آگاه و آشنا به مسائل حقوقی کمک گرفته شود این مراحل با سرعت بالاتری انجام می‌شود. بنابراین در این بخش است که احتیاج به راهنمایی‌های وکیل طلاق توافقی در مشهد خواهد بود.

وکیل طلاق توافقی در مشهد

وکیل طلاق توافقی می‌تواند پس از مشاوره با موکل خود و در نظر گرفتن تمامی مسائل پیش آمده برای او، راه‌های ممکن را برای وی شرح داده و در صورتی که موکل مایل به شرکت در دادگاه نباشد، وکیل می‌تواند به نیابت از طرف او در دادگاه حضور پیدا کرده و اقدامات لازم برای طلاق را انجام دهد تا در مدت زمان کوتاه و بدون اتلاف وقت این جدایی انجام شود.

 

در صورتی که هیچ یک از طرفین مایل به شرکت در جلسات مشاوره و یا دادگاه نباشند، می‌توانند از کمک‌های وکیل طلاق توافقی در مشهد بهره گرفته و مراحل انجام طلاق خود را با سرعت بالاتر و بدون حضور در هیچ یک از جلسات و به صورت کاملا غیرحضوری انجام دهند.

 

نحوه تشخیص بهترین وکیل خانواده

وکیل خانواده فردی است که تجربه و تخصص کافی را در زمینه خانواده دارد و سالیان بسیاری را در دادگاه‌های خانوادگی در رفت و آمد بوده است و به دلیل حضور مستمری که در دادگاه‌ها داشته، توانسته دعاوی خانوادگی‌های متفاوت را دیده و تجربیات لازم را در برخورد با آنها کسب کند. به همین جهت بهتر است در هنگام کمک گرفتن از راهنمایی‌های یک وکیل خانواده تنها به نشان وکالت وی اکتفا نکرده و سابقه کاری وی و مدت زمانی را که در این کار صرف کرده است را هم مشاهده کرد.

 

از آنجایی که ممکن است وکیل انتخاب شده فردی بی‌تجربه در تمامی مسائل خانوادگی باشد به همین جهت باید به انتخاب بهترین وکیل خانواده در مشهد توجه ویژه‌ای داشت، زیرا فردی که متخصص نباشد و تجربه کافی در زمینه مسائل مختلف خانوادگی نداشته باشد نمی‌تواند پرونده‌های مختلف خانوادگی رابه طور صحیح به سرانجام برساند.

 

بنابراین می‌توان گفت یک وکیل خانواده ماهر باید بتواند تجربیات و تخصصی که کسب کرده را در حل پرونده‌هایی که در دست دارد به کار گیرد و در طی مدت زمان خدمت خود از کسب اطلاعات و دانش جدید کوتاهی نکند، زیرا برخی از قوانین پس از گذشت چندین سال مجددا تصویب می‌شوند و به همین جهت وکیل خانواده در مشهد باید از قوانین روز دنیا مطلع باشد تا بتواند به موکلین خود در حل پرونده مربوطه کمک کرده و نتیجه‌ای رضایت بخش را برای موکل خود فراهم آورد.

 

راه‌های تشخیص وکیل خوب

راه‌های بسیاری برای تشخیص یک وکیل خوب وجود دارد که بررسی هر یک از آنها می‌تواند در انتخاب یک وکیل ماهر و مناسب بسیار کارآمد باشد. به عنوان مثال اولین خصوصیتی که در هر فرد باید وجود داشته باشد تا وی را فردی خوب خطاب کرد، داشتن خصوصیت صداقت است. وکالت یکی از حساس‌ترین مشاغل در دنیا محسوب می‌شود و صادق بودن یک وکیل می‌تواند خصوصیتی بسیار ویژه برای او باشد. پس از صداقت ویژگی دیگری که باید همراه با آن باشد رازداری یک وکیل است. وکیل باید تمام راز و اسرار موکلش را پیش خود نگه دارد و نزد کسی آن را بازگو نکند.

 

پس از خصوصیات مهم فردی که بیان کردیم، بررسی ویژگی‌های شغلی یک وکیل نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. یک وکیل خوب در مشهد باید دارای تخصص، تجربه و مهارت لازم در وکالت باشد و در این راه دانش و اطلاعات کافی را در خصوص حل پرونده‌های مختلف داشته باشد و بتواند خود را به روز نگه داشته و همیشه مطالعه داشته باشد به گونه‌ای که بتواند از تمامی جوانب به قوانین و تبصره‌ها آگاهی کامل داشته باشد.

 

در کنار ویژگی‌های گفته شده، وکیل خوب در مشهد باید فن بیان قوی داشته باشد و بتواند مسائل سخت و غیرقابل فهم برای موکلی که هیچ اطلاعی از قوانین ندارد را به صورت کاملا ساده شده و قابل فهم برای او بیان کند. همچنین یک وکیل ماهر باید بتواند اخلاق حرفه‌ای داشته باشد و چه در برخورد با موکل و یا قاضی، آداب سخن گفتن را به خوبی بلد باشد. با توجه به مشاهده تمامی موارد فوق در یک وکیل می‌توان وی را وکیلی لایق و ماهر دانست.

وکیل طلاق توافقی در مشهد

چگونه می‌توان وکیل پایه یک دادگستری شد؟

به جهت نائل آمدن به منصب وکیل پایه یک دادگستری، فرد باید در وهله اول در رشته‌های حقوقی، فقه و مبانی حقوق اسلامی و یا سایر رشته‌ها در این زمینه تحصیل کرده و مدرکی بالاتر از مقطع لیسانس داشته باشد. پس از این بخش،فرد باید در آزمونی با نام کانون وکلای دادگستری که به صورت سالانه برگزار می‌شود شرکت کرده و پس از کسب معدلی قابل قبول به عنوان کارآموز وکالت پذیرفته شود.

 

پس از پذیرفته شدن فرد به عنوان کارآموز، وی باید مدت زمان 18 ماه را به عنوان کارآموز در دفاتر وکالت مشغول به کار شده و پس از گذراندن این دوران مجددا در یک آزمون که به صورت کتبی و شفاهی برگزار می‌شود شرکت کند. در نهایت نیز زمانی که فرد بتواند در هر دو آزمون نمره قبولی را کسب کند طی برگزاری مراسم تحلیف می‌تواند به عنوان وکیل پایه یک دادگستری نائل شود.

 

پس از توضیحات ارائه شده باید به جهت انتخاب وکیل پایه یک دادگستری در مشهد فردی معتمد را انتخاب کرد که بتواند تمامی ویژگی‌های یک وکیل خوب را داشته باشد. همان‌طور که می‌دانید یک وکیل پایهیک دادگستری در مشهدباید بتواند علاوه بر داشتن دانش و مهارت‌های لازم، تخصص و تجربیات مهمی را در حل پرونده‌های مختلفنیز داشته باشد.