پارکهای شهر وان در تور وان

پارکهای شهر وان در تور وان

کشور ترکیه با آب و هوای مدیترانه ای و کوهستانها و دشت های سرسبز یکی از مقاصد گردشگری طبیعی دنیا است که به دلیل وجود پارک های آبی و جنگلی انبوه بسیار مورد توجه گردشگران و علاقه مندان طبیعت قرار دارد.

 

شهر وان در تور وان نیز از شهرهایی با جاذبه های طبیعی و توریستی فوق العاده و بکر است که پارک آبی و پارک های طبیعی آن از نقاط جاذبه توریستی به ویژه برای گردشگران ایرانی به شمار می رود.

 

پارک آبی شهر وان:

به گزارش سفر باتو ، به دلیل نزدیک بودن ترکیه به دریا و وجود دریاچه ها و آبشارهای متعدد در این کشور، تفریحات آبی ترکیه از مکانهای گردشگری ویژه آن به شمار می روند. مراکز تفریحی آبی غالبا در هتل های ساحلی و پارکهای آبی قرار دارند. پارک آبی شهر وان نیز یکی از این مکانهای جذاب و سرگرم کننده است.شهر وان با جاذبه های تاریخی و طبیعی پذیرای توریستها و گردشگران متعدی است و در کنار این جذابیتهای توریستی، پارک آبی Çağdaş Aquapark  مکانی برای رفع خستگی، آرامش و استراحت در کنار تفریح آبی برای گردشگران وان است.

پارک آبی چاقداش شهر وان، یک مجموعه تفریحی سرپوشیده به وسعت 1500 مترمربع است که در سال 2011 افتتاح شد و به عنوان اولین پارک آبی در شرق ترکیه گردشگران زیادی را جذب شهر وان کرد. وسعت، جذابیت تفریحات آبی، رعایت بهداشت و سلامت محیط و تیم حرفه ای از جمله مزایا و نقاط قوت پارک آبی وان است. همچنین به دلیل سرپوشیده بودن بخشی از پارک آبی وان، علاوه بر تعطیلات دلنشین تابستان، می توانید در پاییز و زمستان نیز از این مجموعه استفاده کنید و لذت ببرید.

امکانات پارک آبی وان :

پارک Çağdaş Aquapark دارای امکاناتی از جمله استخر و جکوزی، سرسره های آبی، سونا و محیطی امن و دلنشین است که همه روزه از 9 صبح تا 11:30 شب از مراجعین و گردشگران پذیرایی می کند. گرچه پارک آبی وان تجهیزات و وسعت پارک های آبی استانبول را ندارد اما محیطی دنج و زیبا است که برای استراحت و تفریح گردشگران این شهر بسیار مناسب است. استخر پارک آبی وان دارای ابعاد 15*45 متر است و علاوه بر جکوزی و سونا صندلی های آفتابگیر نیز دارد. از جمله برنامه هایی که در پارک آبی وان برای تفریح و یا آرامش گردشگران در نظر گرفته شده است می توان به کلاسهای یوگا، باله و زومبا اشاره کرد که علاوه بر ایجاد محیطی شاد و مفرح، برای رفع خستگی و تنش سفر و گردش های روزانه نیز بسیار مفید است.

 

اگر جز افراد علاقه مند به ورزشهای آبی هستید، در کنار استخرها و سرسره های آبی و کلاسهای یوگا و… می توانید از کلاسهای کاردیو و فیتنس آقایان، پیلاتس و کاردیو بانوان، کلاسهای ژیمناستیک کودکان، کلاسهای آموزشی شنا برای بزرگسالان و کودکان و تنیس که در پارک آبی وان برگزار می شود نیز استفاده کنید. همچنین برای بهره مندی از تخفیف های بی نظیر و هیجان انگیز پارک آبی وان می توانید از طرح های عضویتی استفاده کنید که این پارک به طور جداگانه برای آقایان، بانوان و کودکان ارائه می دهد.

 

در کنار ورزش و تفریح، کافه تریا و ویتامین بار پارک آبی وان در تور ارزان و لحظه آخری وان می تواند یک روز کامل و دلنشین را برای شما به ارمغان بیاورد. همچنین می توانید برای خرید وسایل ورزشی و تفریحی به فروشگاه این پارک مراجعه کنید. از جمله اقداماتی که پارک آبی وان برای جلب رضایت گردشگران انجام داده است امکان برگزاری کلاسهای شنا به طور خصوصی، و همچنین 20 درصد تخفیف ورودی برای کودکان 6 تا 12 سال که  طرف قرارداد برخی شرکتها است.

امکانات ویژه کودکان در پارک آبی  وان:

به گزارش سفر باتو ، پارک آبی چاقداش شهر وان با در نظر گرفتن امکانات ویژه کودکان ، اطمینان خاطر مراجعین را فراهم آورده است تا بدون نگرانی از گذراندن وقت کودکان و تفریح و سرگرمی مناسب سن آنها، به سفر خود بپردازند. علاوه بر کلاسهای شنا و ژیمناستیک مخصوص کودکان، استخر ویژه کودکان در این مجموعه با وسایلی تفریحی مانند رودخانه ی خروشان و آبشار قارچی برای سرگرم شدن و لذت بردن از کودکان فراهم شده است. کافه تریا و ویتامین بار پارک آبی وان نیز با ارائه غذاها و میان وعده های سبک مناسب کودکان وآبمیوه های طبیعی آماده پذیرایی از کودکان دلبند شما است.

پارک طبیعی جزیره آختامار:

نام این جزیره در تور وان  با افسانه ای عاشقانه رقم خورده است که از عشق مردی به دختری از اهالی جزیره حکایت می کند که هر شب برای دیدن معشوقه اش از دریاچه وان عبور می کرده و روزی قایق اون دچار طوفان شده و غرق می شود. می گویند مرد در حال غرق شدن نام دختر را که تامار بوده صدا می زده و از آن پس نام این جزیره نیز آختامار شد. یکی از جاذبه های این پارک طبیعی کلیسای جامع صلیب مقدس ارامنه است کلیسایی که در سال 915 میلادی ساخته شده است و آثار حکاکی شد روی دیوارهای آن که صحنه هایی از کتاب مقدس را روایت می کند مورد توجه توریستهای زیادی قرار گرفته است.