پخت آش نذری چند هزار کیلویی در شیراز + عکس

پخت آش نذری چند هزار کیلویی در شیراز + عکس

در شهر شیراز یک آش نذری رکوردشکن تهیه شد

 

آش یکی از غذاهای خوشمزه و پرطرفدار است که در مناسبت های مختلف به عنوان نذری نیز تهیه می شود.

 

مراسم طبخ آش سبزی 28 صفر که مراحل تهیه مواد و آماده سازی آن از هفته‌ها قبل آغاز شده بود، عصر روز یکشنبه 7 آذر در بوستان خلدبرین شیراز آغاز شد و سحرگاه دوشنبه 8 آذر بین مردم توزیع شد. مسئول اجرایی گروه فرهنگی امام هادی(ع) شیراز در این خصوص گفت: امسال نیز برای شانزدهمین سال پیاپی با همراهی مردم و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت و پیامبر صلح و رحمت حضرت محمد مصطفی(ص) کار طبخ 80 هزار کیلوگرم آش به خوبی اجرا شد.

 

«محمد اسدی» با اشاره به حضور پررنگ مردم در برنامه‌های مختلف تهیه، آماده‌سازی و طبخ این آش، گفت: برای پخت این آش 4500 کیلوگرم برنج، 4000 کیلوگرم سبزی تره، 2500 کیلوگرم لوبیا، 1500 کیلوگرم نخود، 1500 کیلوگرم عدس استفاده شد.

پخت آش نذری چند هزار کیلویی در شیراز + عکس

آش نذری

 

او اضافه کرد: در این آش 120 کیلوگرم سبزی ترخون خشک، 150 کیلو گرم زردچوبه و فلفل و ادویه، 300 کیلوگرم پیاز، 150 کیلوگرم پیازداغ، 30 حلب روغن 17 کیلوگرمی و 120 رأس گوسفند استفاده شد.

 

اسدی با بیان این‌که طبخ آش در 50 دیگ انجام شده است، گفت: امسال 600 مرد و 250 زن در تهیه و طبخ آش سبزی صلواتی همکاری داشتند.

 

مسئول اجرایی گروه فرهنگی امام هادی(ع) یادآور شد: 15 سال قبل پخت این آش در مقیاس 1000 کیلوگرم آغاز شد و هر سال مقداری به آن اضافه شد تا سال گذشته که این میزان به 80 تن رسید و امسال هم همین میزان طبخ شد.

 

اسدی تاکید کرد که تمام هزینه‌ها و کارهای پخت این آش نذری با حضور و مشارکت مردم انجام می‌شود و با توجه به گستردگی این کار، مردم دیگر استان‌های کشور نیز در پخت آش نذری 28 صفر مردم شیراز مشارکت دارند.