چت روم . رپ چت . ققنوس چت

مجموعه : دانش و فناوری
چت روم . رپ چت . ققنوس چت

حتما نام چت روم را شنیده‌اید و با کارکردشان آشنایی دارید، در سال‌های قبل چت روم‌های مختلفی مانند چت یاهو و … بودند که از آن‌ها برای برقراری ارتباط بین ده‌ها و صدها نفر هم زمان استفاده می‌شد که می‌توانستند از راه‌های دور با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و در مورد موضوعات مختلف چت کنند اما به جهت نبود ابزارها و یا المان‌های مدیریتی عمدتاً از اوضاع به هم ریخته‌ای برخوردار بودند.

 

در حال حاضر چتروم در انواع مختلفی طراحی شده که می‌توانید از آن‌ها استفاده کرده و با برخورداری از ابزارهای مدیریتی بحث بین افراد را مدیریت کرده و از امکانات چت فارسی بهره‌مند شوید. در حال حاضر به جهت وجود برنامه‌های مختلف ممکن است کمتر پیش بیاید که بخواهید از چت روم‌های این چنینی استفاده نمایید اما اگر با ساختار و قابلیت‌های آشنا شوید چه بسا که این چت روم‌ها بتواند برای بحث‌های چندنفره‌تان مناسب باشد.

 

چت و چت روم به چه معناست؟

چت Chat به معنای گفتگو کردن است و روم Room نیز به معنای اتاق است و در کنار هم اصطلاحی را تشکیل می‌دهند که برای اتاق‌های گفتگوی مجازی انتخاب شده و از این طریق افراد می‌توانند با هم به گفتگو بپردازند. در این اتاق‌ها عموما گفتگوها نوشتاری هستند اما در حال حاضر شرایطی برای گفتگوی صوتی و یا تصویری نیز فراهم شده است.

 

درباره رپ چت فارسی

همان طور که پیشتر اشاره کردیم با وجود برنامه‌های مجازی دیگر مانند اپلیکیشن‌های تلگرام، واتس اپ و یا سایر برنامه‌هایی که امکان انتقال پیام نوشتاری، صوتی و تصویری را با کیفیت و قابلیت‌های بهتری دارند، از مشتریان و کاربران چت روم‌ها کاسته شد اما هنوز هم بسیاری از کاربران این فضا برای برگزاری روم‌های گفتگوی چند نفره مورد استفاده قرار می‌دهند.

 

نکته مهم دیگر این است که در حال حاضر که بیشتر کسب و کارها در حوزه‌های مختلف به طراحی سایت و فروشگاه آنلاین روی آورده‌اند استفاده از چت روم می‌تواند به آن‌ها کمک نماید تا به صورت آنلاین و در لحظه با مشتریان خود ارتباط برقرار نمایند. ما در ادامه این مطلب چند نمونه از چت روم‌های فارسی را معرفی خواهیم کرد که می‌توانید از آن‌ها استفاده نمایید. اما لازم است پیش از آن به یک سری نکات امنیتی اشاره کنیم که می‌تواند شما را دچار آسیب شدن در این گونه فضاها حفظ نماید.

 

زمان استفاده از چت روم را خودتان مدیریت کنید تا بتوانید به سایر فعالیت‌های کاری و تحصیلی نیز بپردازید.

برای ایجاد ارتباطات دوستی خود حد و مرز مشخصی را تعیین نمایید.

از آن جا که هویت افراد در این چت روم‌ها ناشناخته می‌ماند بهتر است از اعتماد کردن به هر فردی بپرهیزید

اطلاعات خانوادگی، شخصی، آدرس و اطلاعات بانکی خود را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهید.

از ارسال عکس و تصاویر خود دوری کنید.

 

معرفی دو چتروم‌ فارسی

رپ چت

این برنامه یکی از چتروم‌هایی است که بیشتر کاربران برای برقراری ارتباط از آن استفاده می‌کنند. دنیا چت به آدرس الکترونیکی www.chatrap.org در گذشته به (چت به چت) معروف بود که در سال‌های اخیر به دنیا چت تغییر نام داده است. این چت فارسی فعالیت خود را از سال 1389 آغاز کرد و اکنون در بین کاربران محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

 

به جهت آن که دنیا چت را سرورهای قوی و اختصاصی پشتیبانی می‌کنند، این چتروم از سرعت بالایی برخوردار بوده و تعداد کاربران زیادی هم زمان می‌توانند از آن استفاده نمایند.

برای وارد شدن به چت روم رپ چت کافیست نام آن را در موتورهای جستجوی سرچ کنید و با کلیک بر روی آن وارد برنامه این چت روم شوید.

 

از مزایای خوب این اتاق چت فارسی می‌توان به کاربری ساده و آسان آن اشاره کرد. ضمن آن که طراحان این روم، وبسایت فوق را به شکل مدرنی طراحی کرده‌اند اما دسترسی و کار با آن را برای کاربر سخت و دور از ذهن نکرده‌اند.

 

از ویژگی‌های خوب دیگری که برای این برنامه در نظر گرفته شده می‌توان به اتاق‌های گفتگو برای شهرهای مختلف مانند کرج چت و .. اشاره کرد که کمک می‌کند افراد بتوانند با دوستان و همشهریان خود به گفتگو بپردازند.

 

چت روم . رپ چت . ققنوس چت

ققنوس چت

همان طور که پیشتر اشاره کردیم امروزه صحبت کردن در فضاهای مجازی می‌تواند به ایجاد ارتباط آسان ما با سایر افرادی که در آن سوی دنیا و یا حتی شهرهای دیگر حضور دارند، کمک نماید. به همین ترتیب چت روم‌ها می‌توانند بهترین اتفاق در این خصوص باشند. گلشن چت به آدرس الکترونیکی www.ghoghnooschat.biz نیز یکی دیگر از روم‌هایی است که برای این منظور طراحی شده و از قابلیت‌های خوبی برخوردار است که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

 

با استفاده از چت روم فارسی می‌توانید علاوه بر دوستان و آشنایان، با افراد ناشناس نیز به گفتگو بپردازید.

برخورداری از اتاق‌های گفتگوی زنده و آنلاین یکی دیگر از مزایای ققنوس چت به شمار می‌آید.

استفاده از آن رایگان است

می‌توانید چت گروهی و یا خصوصی ایجاد نمایید.

می‌توانید با استفاده از وب کم دوستان خود را در هنگام گفتگو ببینید.

می‌توانید پیام‌های آفلاین را مشاهده کنید.

چنانچه مایل نیستید پیام خصوصی یا عکسی را دریافت کنید، می‌توانید از قسمت تنظیمات این گزینه را غیر فعال نمایید.

 

چرا این دو چت روم را معرفی کردیم؟

در ذیل بررسی هر کدام از این چت روم‌ها به ویژگی‌های هر یک از روم‌ها اشاره کردیم اما نکات دیگری نیز وجود دارد که در اینجا پرداختن به آن خالی از لطف نبوده و می‌تواند دلیل پر کاربر بودن این دو نوع چت فارسی را برای شما روشن نماید.

بهره‌مندی از سرور‌های قدرتمند و اختصاصی

برخورداری از تیم مدیران حرفه‌ای

بهره‌مندی از طراحی جذاب و گرافیکی صفحات مختلف

طراحی قابلیتی برای ارسال فایل‌های متنی و تصویری و صوتی

امکان پخش موزیک آنلاین با کیفیت بالا

طراحی قابلیتی برای بلاک و ریپورت افرادی که نمی‌خواهید با آن‌ها صحبت نمایید.

 

چت روم . رپ چت . ققنوس چت

ضمن آن که در نظر گرفتن یک سری از مسائل اخلاقی توسط مدیران سبب شده این چت روم‌ها جهت استفاده کاربران کم سن و نوجوان نیز مناسب باشد. به عنوان مثال هرگونه صحبت در خصوص مسائل جنسی ممنوع بوده و کاربرانی که این موضوع را رعایت نکنند حذف می‌شوند.

 

مدیران و ادمین‌ها هر لحظه بر روم و کارکرد آن نظارت دارند. تهدید و زیر پا گذاشتن قوانین اخراج کاربران متخلف را در پی خواهد داشت. در حال حاضر چند چت روم دیگر مانند رپ چت، اسنپ چت، شلوغ چت و میهن چت و .. طراحی شده‌اند و در دسترس کاربران قرار دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده نمایید.