انواع برس ریمل؛ رژ لب ؛ کرم دست و صورت (انتخاب کیف لوازم آرایش)

انواع برس ریمل؛ رژ لب ؛ کرم دست و صورت (انتخاب کیف لوازم آرایش)

از سیاهی ریمل چشم تا سفیدی کرم دست

کیف لوازم آرایش این عضو جدایی ناپذیر از خانوم‌ها چه چیزی درونش دارد و دقیقا شامل چه چیزهایی می‌شود؟ بهترین کیف آرایش چه کیفی است و چه چیزهایی باید در کیف آرایش حمل کرد؟

یک کیف لوازم آرایش کامل چیزی فراتر از اسمش است و به نوعی تمام لوازم مورد نیاز یک خانوم را شامل می‌شود. از انواع کرم دست و صورت گرفته تا لوازم آرایش روزمره، گیره سر، پنبه و حتی گوش پاک کن و پد و خلاصه هر چیزی که یک خانوم ممکن است در طول روز به آن احتیاج داشته باشد را می‌توان در کیف آرایشی قرار داد.

اما، خانم‌های زیبا و شیک امروزی دیگر تمام لوازم آرایش خود را با خود حمل نمی‌کنند چرا که هیچ خانمی دلش نمی‌خواهد در مهمانی و بیرون یک کیف بزرگ زیر بغلش داشته باشد.

برای یک کیف آرایش سبک و ایده‌آل شما به یک ریمل خوب، رژ لبی که به لب دارید و یک رژ گونه‌ کوچک و یک کرم مرطوب کننده خیلی کوچک، احتیاج دارید.

 

ریمل

اکثر خانم‌ها احتمالا موافقند که ریمل نقش بسیار پر رنگی در آرایش روزمره دارد. یا حداقل این چیزی است که کمپانی‌های آرایشی فکر می‌کنند. ما سعی کرده‌ایم با چند سوال از متخصصان و حرفه‌ای‌ها در این زمینه، کمک کنیم تا ریمل مناسب خود را بهتر بشناسید.

 

سوال: کدام مهمتر است، فرمول تهیه ریمل یا برس آن؟

هر دو به یک اندازه مهم هستند. یکی از طراحان بزرگ برند Maybelline در پاسخ گفتند “ ریمل روی مژه ما حاصل پیوند فرمولاسیون و برس آن است. این برس ریمل است که فرمولاسیون درون مایع ریمل را به روی مژه‌ها می‌رساند و حتی کوچک‌ترین مژه‌ها را بلند و یک‌دست می‌کند.”

انواع برس ریمل؛ رژ لب ؛ کرم دست و صورت (انتخاب کیف لوازم آرایش)

جدیدترین و بهترین ریمل‌ های موجود در بازار امروزی ۲ نوع برس دارند؛ برس سنتی با موهای ساده و یک‌دست و مدل‌های مدرن‌تر که فرم متفاوتی دارند. یکی از آرایشگران معروف برند لورال (LOreal) اعتقاد دارد که “شما باید حداقل یک بار، هر نوع  برس ریمل را امتحان کنید تا متوجه شوید کدام مدل بهترین نتیجه را به شما می‌دهد.

 

انواع برس ریمل

برس‌های مختلف برای نتیجه‌های مختلف طراحی شده‌اند. برای فرکردن مژه، اغلب برس‌هایی با سری گرد و منحنی مناسب هستند. برای مژه‌های بلندتر برس‌هایی با موهای صاف و با فاصله بهترین نتیجه را می‌دهند همان برس‌هایی که بیشتر شبیه شانه هستند تا برس. برای مژه‌های پر پشت به دنبال ریملی با برس ضخیم‌تر و موهای پرپشت‌تر باشید. اگر هم در ریمل زدن زیاد ماهر نیستید، یک ریمل با برس کوتاه‌تر بخرید چون کنتر آن‌ها ساده‌تر است و هنگام ریمل زدن دور چشمهایتان را سیاه نمی‌کنید.

 

رژ لب

مات یا براق، تیره یا روشن، یک رژ لب به تنهایی می‌تواند ظاهر شما را در لحظه دگرگون کند. هر کسی نظر خودش را دارد که رژ لبش چه میزان پررنگ یا کم‌رنگ  باشد، اما انتخاب رنگ نکته‌ای فراتر از نظر شخصی است. برای خرید و انتخاب رژ لب باید بدانید که رنگ پوست شما تن گرم دارد یا تن سرد.

 

سوال: چطور بفهمیم رنگمایه پوست ما گرم است یا سرد؟

با ‌نگاه کردن به دست‌ها. متخصص و طراح کمپانی آرایشی MAC در پاسخ با تاکید به شناختن رنگمایه (Tone) اصلی پوست گفت “شما می‌توانید با نگاه کردن به رگ‌ها داخل مچ دستتان متوجه شوید که پوست گرمی دارید یا سرد” اگر رنگ رگ‌های شما به سبز نزدیک است شما پوست گرم و اگر رگ‌های شما به آبی نزدیک بود شما پوست سردی دارید.” کلید پیدا کردن بهترین رژ لب‌، دانستن رنگ زمینه پوست است. رژ لب‌ها نیز مانند پوست، رنگمایه دارند. برای مثال برای انتخاب رژ لب قرمز، رنگ‌های قرمز-نارنجی گرم و قرمزهایی که سایه‌ای از آبی و بنفش دارند مانند رنگ رز (Rose) قرمزهای سرد به شمار می‌روند.

یکی از مواردی که در رابطه با لوازم آرایش بسیار اهمیت بالایی دارد، کیفیت آن است. لوازم آرایش تقلبی زیادی معمولا در سطح بازار ایران وجود دارد که مضرات بسیاری برای سلامت پوست دارد. در صورتی که به طور پیوسته به خرید لوازم آرایشی میپردازید بهتر است نحوه تشخیص لوازم آرایشی اصلی را از فرعی بدانید. از این رو میتوانید نحوه تشخیص لوازم آرایش اصل از تقلبی را از اینجا فراگیرید.

 

 

کرم دست و صورت

بعد از شستن دست‌ها یا بیرون رفتن در روزهای زمستان باعث خشکی سریع پوست دست، اطراف ناخن، گوشه لب‌ها یا هر نقطه‌ دیگری می‌شود.

انواع برس ریمل؛ رژ لب ؛ کرم دست و صورت (انتخاب کیف لوازم آرایش)

یک کرم مرطوب کننده کوچک می‌تواند ما را در آن لحظه نجات دهد. حتما برای شما هم پیش آمده که در وسط یک مهمانی پس از شستن دست‌ها متوجه شوید چقدر پوستتان زبر و خشک شده، یک کرم‌ مرطوب کننده کوچک به شما کمک می‌کند رطوبت از بین رفته دست را تامین کنید و دوباره احساس لطافت و تازگی را تجربه کنید. انواع کرم دست و صورت را می‌توانید در اینجا ببینید.

 

انتخاب کیف لوازم آرایش

کیف‌های لوازم آرایش انواع مختلف دارد که شامل سایزهای متنوع کوچک و بزرگ می‌شود که برای استفاده‌های گوناگون طراحی شده‌اند. کیف لوازم آرایش بزرگ برای استفاده در سفر عالی است. می‌توانید هرچیزی که در طول مدت سفر احتیاج‌ دارید در آن قرار دهید و آن را داخل چمدانتان بگذارید.این نوع کیف‌ها به کیف لوازم آرایش سفری نیز معروفند.

 

کیف لوازم آرایش سایز متوسط برای کسانی است که دوست دارند اکثر لوازم آرایش همیشه همراهشان باشد. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، یک کیف لوازم آرایش با طول ۲۰ و عرض ۱۰ سانتی‌متر بسیار مناسب است. اما دسته‌ای از خانوم‌ها نیازی نمی‌بینند که کلی لوازم آرایش با خودشان حمل کنند و ترجیح می‌دهند فقط چیزهای ضروری یا شاید فقط یکی دو قلم لوازم آرایش مثل یک رژ لب یا یک ریمل در کیف آرایشی خودقرار دهند. برای این دسته از خانم‌های شیک، یک کیف آرایشی کوچک کافیست.

 

در بهترین حالت شما می‌توانید چند کیف لوازم آرایش داشته باشید و در شرایط مختلف از هر کدام استفاده کنید. یا یک کیف آرایشی همه کاره داشته باشید که بتوانید همه جا از آن استفاده کنید. اما فراموش نکنید که هر چند وقت یک بار نگاهی به درون کیف بندازید و از خود بپرسید آیا به همه این لوازم احتیاج دارم؟