چند راه ساده برای کاهش وزن 10 کیلویی

چند راه ساده برای کاهش وزن 10 کیلویی

اگر از راه های سخت و بسیار دشواری برای کاهش وزن خود استفاده کرده اید در این مطلب می خواهیم آسان ترین راه ها برای کاهش وزن 10 کیلویی را به شما معرفی کنیم.

 

بر اساس تحقیقات دانشگاه میشیگان یکی از دلایل بیهوده خوری، کم خوابی است. کم خوابی یعنی خواب کمتر از 7 ساعت در شبانه روز که باعث می شود تا 6 درصد کالری اضافه وارد بدن خود نمایید و این یعنی اضافه وزن.

 

کمتر کسی را می توان پیدا کرد که در طول زندگی اش حداقل یکبار یکی از صدها مدل رژیم های مختلف درست یا غلط را امتحان نکرده باشد.

 

ما در مطلب به راهکارهای ساده و عملی برای کاهش وزن بدون رژیم اشاره میکنیم. مطمئن باشید که با رعایت نکات زیر حتما نتیجه مناسب خواهید گرفت:

 

برای وعده های غذاییتان زمان معین در نظر بگیرید

با تنظیم یک تایمر برای حداقل 20 دقیقه سعی کنید یک بشقاب غذایی که برای خوردن در آن وعده در نظر گرفته اید را در حداقل 20 دقیقه میل کنید. با آهسته خوردن غذا به بدنتان اجازه میدهید تا پیغام سیر شدنتان را به مغزتان برساند در این شرایط است که شما احساس سیری می کنید. وقتی تند و سریع غذا می خورید علاوه بر اینکه معده شما باید وظایف دندانها را هم بر عهده گیرد و در نتیجه فشار زیادی به آن وارد میشود، قبل از اینکه بدنتان زمان لازم برای ارسال پیام سیر شدن به مغز داشته باشد مقدار زیادی غذا خورده اید و این یعنی اضافه وزن.

 

بیشتر بخوابید تا بیشتر وزن کم کنید

یک ساعت خواب اضافه شبانه باعث می شود که در یک سال 7 کیلو وزن کم کنید. بر اساس تحقیقات دانشگاه میشیگان یکی از دلایل بیهوده خوری، کم خوابییست. کم خوابی یعنی خواب کمتر از 7 ساعت در شبانه روز که باعث می شود تا 6 درصد کالری اضافه وارد بدن خود نمایید و این یعنی اضافه وزن.

 

سبزیجات بیشتری مصرف کنید

خوردن میوه جات و سبزیجات بیشتر یک راه عالی برای کاهش کالری دریافتی و افزایش مصرف فیبر است. میوه جات و سبزیجات را به صورت خام بدون افزودن سس یا پخته بدون افزودن روغن مصرف کنید.

 

قبل از شروع وعده غذایتان سوپ بخورید

خوردن سوپ های ساده قبل از غذا باعث می شود که اشتهای شما بسیار کمتر شود و زودتر احساس سیری کنید

 

دانه های کامل (سبوس دار) مصرف کنید

مصرف دانه های کامل مثل برنج قهوه ای، گندم و جوی با پوست و آرد سبوس دار هم باعث می شود که شما زودتر احساس سیری کنید و هم میزان کلسترول خون می شود.

 

یکی از لباسهای زمان لاغریتان را جلوی چشمتان قرار دهید

یکی از لباسهای مورد علاقه خود را که دیگر برایتان اندازه نیست را در جایی که جلوی دیدتان است آویزان کنید. این کار به شما انگیزه بیشتری برای درست خوردن میدهد.

 

صبحانه سالمتری میل کنید

خوردن املت و نیمرو سوسیس و کالباس را برای صبحانه در نظر نگیرید. صبحانه کاملی از نان و پنیر و دانه های کامل در نظر بگیرید.

 

اگر عشق فست فود هستید پیتزای سبزیجات را جایگزین پیتزاهای چرب و گوشتی کنید

با این کار می توانید در آن وعده 100 کالری کمتر وارد بدنتان کنید. پنیر کم چرب را جایگزین پنیرهای پیتزای معمولی کنید تا باز هم کالری کمتری دریافت کنید.

 

اگر عاشق نوشابه هستید این پیشنهاد مارا عملی کنید

اگر نوشابه زیاد می نوشید یکی از نوشابه ها را با آب یا نوشابه زیرو جایگزین کنید. با این کار در روز 10 قاشق کمتر قند مصرف کنید.

 

لیوان باریک و بلند را جایگزین لیوان خود کنید

با این کار هنگام نوشیدن با خوردن مقادیر کمتر نوشابه احساس می کنید که بیشتر نوشیده اید و در نتیجه ناخود آگاه مصرف نوشیدنی های شیرین و پر کالری کمتر می شود.

 

چای سبز بنوشید

تحقیقات نشان داده که نوشیدن چای سبز منجر به افزایش سرعت سوخت و ساز بدن می شود.

 

از ورزش های ذهن مثل یوگا استفاده کنید

ورزش هایی مثل یوگا و مدیتیشن با آرامشی که به شما می دهد باعث فروکش کردن و کنترل اشتهای کاذب در شما می شوند.

 

کاهش وزن و لاغری

چند راه ساده برای کاهش وزن 10 کیلویی

 

سعی کنید بیشتر از غذاهای خانگی استفاده کنید

بیشتر افرادی که در کم کردن وزن موفق بوده اند حداقل 5 روز در هفته را در خانه از غذاهای خانگی تغذیه کرده اند.

 

هنگام خوردن غذا به خود یک زمان وقفه بدهید

این کار باعث می شود که میزان قند خون شما تنظیم شود و زود تر احساس سیری کنید. حواستان باشد، احساس سیری با احساس پری زیاد متفاوت است.

 

آدامس نعنایی تند بجوید

جویدن آدامس نعنایی تند باعث می شود که عطر و بوهای مختلف کمتر شما را تحریک به خوردن کند و همچنین جلوی پراکنده خوری بعد از وعده های غذایی را می گیرد.

 

ظرف غذایتان را کوچکتر کنید

با این کار ناخود آگاه مقدار کمتری غذا می خورید و حدود 100 تا 200 کالری کمتر در طول روز دریافت می کنید. با همین کار سالانه حدود 5 تا 10 کیلو از وزنتان کم می شود.

 

به اندازه مناسب غذا در ظرفتان بریزید

اندازه غذایی که سیرتان می کند را در نظر داشته باشید و سعی کنید در هر وعده به همان اندازه غذا بکشید.

 

قانون 80-20 را رعایت کنید

سعی کنید هر چقدر غذا در بشقابتان می ریزید فقط 80 در صد آن را میل کنید و 20 درصد آن را باقی بگذارید.

 

روش غذا خوردنتان را در رستوران تغییر دهید

بیشتر غذاهای رستوران ها به متوسط چاق کننده تر از غذاهای خانگی هستند پس اگر به رستوران برای صرف غذا رفتید نکات زیر را رعایت کنید:
– با یک دوست در غذایتان شریک شوید.
– به جای غذا پیش غذا سفارش دهید.
– اندازه کودک سفارش دهید.

 

روزانه 100 کالری بسوزانید

برای این کار روزانه 20 دقیقه پیاده روی کنید، یا 30 دقیقه در خانه گرد گیری کنید، یا 20 دقیقه باغبانی کنید.

 

وقتی توانستید یک عادت غلط را ترک کنید خود را تشویق کنید

می توانید با خرید یک لباس مورد علاقه یا وقت گذاشتن برای یک فعالیت مورد علاقه خود را تشویق کنید.