چگونه با وجود حیوانات خانگی، خانه خود را تمیز نگه داریم؟

مجموعه : مجله خبری
چگونه با وجود حیوانات خانگی، خانه خود را تمیز نگه داریم؟

تمیز بودن یکی از اولویت های زندگی است. کسانی که سگ یا گربه نگهداری می کنند مشکل داشتن خانه ای تمیز را درک می کنند. به دلیل داشتن چهارپای پشمالو و متحرک که روزانه فعالیت زیادی می کند و موها و رد پایش تقریبا در همه جای خانه اعم از محل استراحت، روی لباس ها، وسایل خانه و حتی آشپزخانه یافت می شود.

تکنیک های متنوعی برای گرفتن گرد و غبار ایجاد شده توسط حیوانات خانگی و تمیز کردن موثر آن وجود دارد که در اینجا از ده روش بسیار کاربردی آنها یاد می کنیم.

 

رعایت بهداشت خانه با وجود حیوانات خانگی

از یک جاروبرقی استفاده کنید

با وجود یک حیوان خانگی در منزل حتی آنهایی که ریزش مو ندارند، باید مکرر از جاروبرقی استفاده کرد. علاوه بر موهای سگ به دلیل علایق آنها به گشت و گذار در حیاط، گرد و غبار، برگ و سایز ذرات به پنجه و موها و پوشش آنها چسبیده و وارد خانه می شود و حتی زمانیکه شما خانه را تازی جاروبرقی کشیده اید متوجه می شوید که باید دوباره این عمل را انجام دهید.

استفاده از ربات های جاروبرقی که امروزه در دسترس هستند بسیار مناسب است.

این کار تغییر شگرفی در خانه ایجاد می کند. زمانیکه منزل نیستید و یا در حال استراحت هستید می تواند بدون مزاحمت به کمک شما آید و حتی بعضی از مدل های آنها قابلیت برنامه ریزی دارد تا طبق برنامه منظمی عمل کند.

 

تمیزکردن با پرزگیر غلتکی

هر کسی که حیوان خانگی نگهداری می کند یکی وسیله پرزگیر پارچه ای یا رول چسبی غلتکی دارد. یک مورد تهیه کنید و به سبد تمیزکاری خود اضافه کنید.

برای تمیز کردن لباس ها و وسایل خانه که در آنها به هر شکلی از پارچه استفاده شده است، حتی فرش و زیر انداز نیز بسیار مناسب است.

 

کوتاه کردن دقیق ناخن ها

کوتاه نگهداشتن ناخن ها به عنوان ابزار پیشگیری برای کاهش آسیب های ناخوشایند ناخن در نظر گرفته می شود.

سریع دویدن با نانخن های بلند، باعث خراشیدگی در کفپوش های خانه، چوب یا پارکت و اثاثیه می شود.

 

لکه بر نزدیک تان داشته باشید

حتی آرام ترین و با تربیت ترین سگ ها هم می توانند در طمانی که مشکلات گوارشی دارند یا چیزی را که نباید بخورند خورده باشند، مشکل ساز باشند. تمیزکننده ای در اختیار داشته باشید که برای مقابله با لکه و بوهای حیوانات خانگی طراحی شده باشد. اغلب در یک پت شاپ اینترنتی می توانید انواع لکه بر ها را تهیه کنید.

 

بلافاصله پس از آنکه لکه را دیدید، طبق دستورات کارخانه سازنده، از آن استفاده کنید تا شانس بیشتری برای پاک کردن آن داشته باشید.

پنجه های سگ و گربه خود را پاک کنید. فرش های پادری در تمیز کردن پنجه های سگ و گربه موثر عمل می کنند. حتی اگر نتوانید به آنها بیاموزید که هر جایی پا نگذارند! یک پادری با کیفیت را در بیرون در منزل و یک فرش قابل شستشو در داخل قرار دهید. این دو مورد کثیفی و خاک را با راه رفتن حیوان روی آن به راحتی از بین می برد.

 

بهداشت خانه با حضور حیوان خانگی

پوشاندن

اگر همدم مهربان شما نقاطی را برای چرت زدن انتخاب کرده است، روی آن قسمت ها را با پارچه ای به عنوان زیرانداز بپوشانید. حتما از همان جنس دوتا در اختیار داشته باشید تا بتوانید (بخصوص بعد از تمیز کردن خانه) آن را تعویض نمایید. با این کار نتنها میتوانید اسباب منزل تان را از مو و سایر لکه های ذاتی حیوانات خانگی مصون نگهدارید بلکه می توانید بوهای منتشر شده را نیز کم کنید.

این پارچه ها را می توان موقع نیاز به راحتی شست.

 

چگونه با وجود حیوانات خانگی، خانه خود را تمیز نگه داریم؟

محل غذا خوری

محلی که در منزل معمولا حیوان عاشق آن است، جایگاه غذا خوردن است. اطراف ظرف غذا و آبخوری، می تواند بسیار آلوده و کثیف باشد. قرار دادن یک سینی لبه دار زیر ظروف غذا و آب، راه مناسبی برای کاهش آلودگی و تمیز نگاه داشتن آن جایگاه است.

 

به هوش باشید

هجوم انگل های خارجی به خصوص کک ها در خانه شما یکی از بزرگترین فجایع است. اسپری کردن سموم مرتبط، دود دادن، حمام های ضد انگل و استفاده مکرر از جاروبرقی و لوازم ضد کک و کنه سگ و ضد کک و کنه گربه از جمله کارهای لازم است.

با اولویت قرار دادن آن حضور انگل های خارجی را در کنترل خود داشته باشید.

روی تقویم و یا تلفن همراه تان یادآوری های منظمی برای تعویض قلاده ضد انگل و یا سایر جلوگیری کننده های کک را تنظیم کنید.

 

پاهای حیوان تان را بشویید

آماده بودن برای شستن پاها در روزهایی که آب و هوا نامساعد است، راهی برای کاهش آلودگی های وارد شده به خانه شماست. یک قلاب برای نگهداشتن حوله تمیزکننده پنجه ها به در آویزان کنید.

همچنین می توانید یک ظرف لبه دار بیرون در بگذارید تا عمق حدود 2 سانتی متر آب در خود جای دهد. سپس، پنجه سگ خود را در آب قرار داده و بعد از خشک کردن آنها با حوله ذکر شده به وی اجازه ورود به منزل را بدهید.

می توانید از یک شستشوگر پنجه سگ نیز به عنوان جایگزین استفاده کنید. آب را به آن اضافه می کنید، پنجه های سگ را در آن به نحوی که غوطه ور شود وارد می کنید که برس های آن بین پنجه ها قرار گیرد.

 

لوازم با دوام بخرید

برای جلوگیری از داشتن فرش هایی که جای چنگ زدن روی آنها باقی مانده و یا مبل های کثیف شده، اسباب و اثاثیه خود را با کیفیت مناسب انتخاب کنید. به عنوان مثال قالیچه های کم پرز انتخاب کنید که به راحتی پاره نمی شوند و هر آلودگی که در آن ایجاد شود می توان آنها را بیرون از خانه به سادگی شستشو داد. همزمان اگر ممکن بود، از پارچه های مقاوم به لکه در محل های پر رفت و آمد مثل اتاق نشیمن استفاده کنید. آنها راحت تر تمیز می شوند و به خانه شما جلوه تمیز و تازه تری می بخشند.

 

عشق ورزیدن به حیوانات خانگی بسیار مهم تر از اظطراب داشتن برای پنجه های کثیف و گل آلود آنهاست. اما با استفاده از موارد فوق می توانید همه چیز را ساده و قابل تحمل کنید.

برچسب‌ها: