چگونه در کانادا کار پیدا کنیم

مجموعه : مجله خبری
چگونه در کانادا کار پیدا کنیم

اگر نگاهی به آمار کشورها بیندازیم متوجه می­شویم که تنوع فرهنگی در کشوری مانند کانادا به دلیل مهاجر پذیری بالای آن است. از همین جهت افرادی که به این کشور مهاجرت می­کنند در پی کسب درآمد و شغل هستند. شغل که راهی برای به دست آوردن درآمد است همیشه از دغدغه­های بزرگ افراد مهاجر به حساب می­آید. حالا برای کار در کانادا چه باید کرد؟

 

شاید خبر خوب این باشد که کشور کانادا از نیروهای کاری جوان حمایت می­کند. این کشور به دلیل بازنشستگی افراد همواره از نیروهای جوان که هدف کار کردن دارند پشتیبانی می­کند. سیاست کلی که در کشور کانادا وجود دارد این است که همیشه در حال رشد و پیشرفت است. از همین جهت هم افرادی که حوزه کاری آنها مربوط به فناوری است، همیشه موقعیت شغلی برای آنها فراهم است. اگر خواهان اطلاعات بیشتری در این زمینه هستید، به مطالعه متن پیش رو ادامه دهید.

 

چگونه در کانادا کار پیدا کنیم؟

قبل از اینکه درباره مشاغل پرطرفدار در کانادا صحبت کنیم شما به چه چیزی فکر می­کنید؟ تصور شما از کارهایی که خود کشور کانادا از آنها حمایت می کند، کدام است؟ به طور معمول و همیشگی کارهایی که در حوزه فناوری یا مهندسی هستند، در این کشور بها دارد و در این زمینه­ مورد پشتیبانی دولت کانادا قرار می­گیرد.

 

صنعت چوب و بازی­های رایانه­ای از دیگر حوزه­های مهم در کشور کانادا به حساب می­آید. افرادی که متقاضی باشند و شرایط این کارها را داشته باشند، دولت این کشور از ورود آنها استقبال می­کند.

 

در این بین ضرورت دارد این نکته را بدانید که دریافت کد SIN برای جویندگان کار قدم اول به حساب می­آید. برای اینکه امکان انجام کار در کانادا را پیدا کنید، شما باید کد SIN داشته باشید. این کد در واقع شماره بیمه اجتماعی شما در کاناداست. حالا اگر سوال شما این باشد که نحوه پیدا کردن کار از چه راه­هایی امکان پذیر است باید گفت که به طرق مختلف امکان جستجوی آن را خواهید داشت. در ادامه همین بخش به این راه­ها اشاره می کنیم:

 

روش­های جستجوی شغل در کانادا:

سازمان مهاجرین؛

استفاده از وب سایت­های جستجوی شغل؛

شبکه افراد؛

مراجعه حضوری؛

موسسات کاریابی؛

انجام کار به صورت رایگان.

 

سازمان مهاجرین

بعد از اینکه شما به کشور کانادا مهاجرت کردید یکی از اولین کارهایی که برای یافتن شغل قادر به انجام هستید مراجعه به سازمان مهاجرین است. سازمان که خدمات مهاجرین را بر عهده دارد با ارائه راهنمایی­هایی به شما کمک می­کند که چگونه یک رزومه مناسب برای خود تهیه کنید. این موسسات همچنین به مهاجرین می­آموزند که چطور باید به دنبال کار در کشور کانادا گشت.

 

استفاده از وب سایت­های جستجوی شغل در کانادا

در پاسخ به این سوال که چگونه در کانادا کار پیدا کنیم، باید به استفاده از وب سایت اشاره کنیم. شاید سایت های مختلفی را در خصوص پیدا کردن شغل در کشور کانادا شنیده باشید. وب سایت بانک شغل یکی از همین سایت­هایی است که به مهاجرین کمک می­کند کار مورد نظر خود را پیدا کنند. سایت دیگری که در همین راستا فعالیت می­کند، به مخاطبان از مشاغل مورد نیاز که در حال حاضر نیرو ندارند، اطلاعات کاملی می­دهد.

مشابه همین سایت­ها را احتمالا در کشور خود هم دیده­اید. استفاده از وب سایت­های جستجوی شغل یک راه سریع و آسان به حساب می­آید.

 

شبکه افراد در کانادا

گاهی برخی از موقعیت­های شغلی از طریق معرفی، نیروی کاری خود را پیدا می­کنند. چنانچه آشنایی دارید که با شرکت­های مختلف در ارتباط است این امکان را دارید که با پرسش از آنها برای یافتن شغل خود اقدام کنید. بعضی از شرکت­ها درخواست نیروی خود را در جایی ثبت نمی­کنند. این گونه از طریق شبکه انسانی به شغل دلخواه دست می یابید.

چگونه در کانادا کار پیدا کنیم

مراجعه حضوری در کانادا

با توجه به اینکه در چه شهری قرار دارید ابتدا مکان­هایی را که قادر هستید در آنجا شروع به کار کنید، بیابید. سپس با مراجعه حضوری به این مکان­ها و انجام مصاحبه موقعیت­های شغلی را در استان خود بررسی کنید.

 

موسسات کاریابی در کانادا

کمک از موسسات کاریابی یکی دیگر از راه­هایی است که می­گوید چگونه در کانادا کار پیدا کنیم. این موسسات همانطور که از نام آنها پیداست، در یافتن کار به شما کمک می­کنند. به دنبال آنها بگردید و بعد از تماس یا مراجعه حضوری درخواست کار خود را به آنها بدهید.

 

انجام کار به صورت رایگان در کانادا

برخی از افراد برای اینکه احتمال جذب خود را در شغل موردنظر افزایش دهند، این مسیر را انتخاب می­کنند. درست است که در انجام کار داوطلبانه مزدی نخواهید گرفت ولی به تدریج آماده شغل می­شوید. انجام کار در کشوری دیگر که فرهنگ و زبان متفاوتی دارد به مراتب سخت­تر است. اگر در صحبت به زبان انگلیسی یا فرانسوی که زبان رایج کشور کاناداست خوب نباشید، مشکل خواهید داشت.

 

در انجام کار داوطلبی علاوه بر اینکه زبان­های خود را تقویت می­کنید، تجربه به دست می­آورید. تجربه آشنایی با افراد مختلف را به دست خواهید آورد و دایره دوستی شما بزرگ­تر خواهد شد. در واقع ارتباط بیشتر موجب ایجاد شبکه انسانی می­شود. در انجام کار داوطلبی وب سایت­هایی هم هستند که به شما در یافتن این مشاغل کمک می­کنند.

 

برخی از مشاغل هستند که افراد با ثبت آنها در کانادا اعتبار دریافت می­کنند. حرفه­های درمانی و تدریس از جمله این دسته شغل­ها به حساب می­آیند که معمولا به اعتبار نیاز پیدا خواهد کرد.

 

نکات مفید که پیدا کردن کار را در کانادا افزایش می­دهد

در این قسمت به برخی از مواردی اشاره می­کنیم که با رعایت هرکدام از آنها احتمال پیدا کردن شغل خود را افزایش می­دهید. در نگاه اول ممکن است این گونه به نظر برسد که این نکات بسیار ساده هستند و آیا واقعا در اینکه چگونه در کانادا کار پیدا کنیم تاثیر دارد؟

در پاسخ باید بگوییم بله گاهی موضوعاتی که ممکن است برای شما کم اهمیت جلوه کند برای برخی از کمپانی­های متقاضی نیرو مهم است. ادامه مطلب را در این زمینه از دست ندهید.

برخورداری از شماره تلفن کشور کانادا یکی از این موارد است. برقراری ارتباط برای برخی از شرکت­ها مهم است. بهتر است بعد از مهاجرت به کانادا خرید یک سیم کارت را در برنامه کاری خود قرار دهید. موضوع بعدی که احتمال جذب شما را در شغل مورد نظر افزایش می­دهد این است که نگارش رزومه کاری شما چطور باید باشد.

در مورد اینکه اولولیت های شغلی در این کشور بر چه اساسی بنا شده است، تحقیق کنید. پرسش از افراد دیگر که قبلا این مسیر را رفته­اند، به شما کمک می­کند طبق استانداردهای این کشور پیش بروید. مهارت و حرفه شما یکی از این نکات مفید است. اگر از مهاجران قدیمی که شغل پیدا کرده­اند بپرسید، می­بینید که تاکید دارند مهارت خود را زیاد کنید. استفاده از تجربه افرادی که قبلا این راه را رفته­اند به شما کمک می­کند کمتر خطا کنید و زودتر به کار دلخواه خود برسید.

چگونه در کانادا کار پیدا کنیم

بازار مشاغلی که اکنون در کانادا داغ است

دولت فدرال کانادا هر ساله برای اعطای ویزای کار در کانادا به افراد متقاضی مشاغل مورد نیاز خود را منتشر می­کند. نگاهی به لیست این حرفه­ها بی­اندازید اگر امکان مهارت اندوزی را در هریک از آنها دارید، برای کسب دانش بیشتر  و جذب راحت­تر اقدام کنید. تلاش برای تسلط در یکی از زمینه های درخواستی قطعا یک پاسخ درست به این پرسش است که چگونه در کانادا کار پیدا کنیم. برخی از این شغل­ها را که دولت کانادا اعلام نیاز برای آنها کرده است، در این بخش معرفی می­کنیم.

 

در سال 2020 مشاغلی که توسط این کشور برای جذب اعلام شده­اند مربوط به مدیران توسعه دهنده تجارت، حوزه مکانیک سنگین، مهندسی برق، مشاورین مالی و پرستاری است. برخی از مشاغل نیز که نیازمندی کمتری به مهارت دارند، مربوط به راننده­ها، کارگرهای عمومی و شغل پذیرنده است.

 

البته این به این معنی نیست که نیاز نیست در این مشاغل حرفه­ای باشید. اگر بخواهیم توضیحی در این خصوص بدهیم، یکی از کارهای فوق را معرفی می کنیم. شغل پذیرنده یا Receptionist اولین فردی است که افراد در ورود به یک سازمانی ملاقات می­کنند. نحوه برخورد با افراد و مهارت­های فنی در این شغل بسیار احساس می­شود.

 

امور خود را به تراست بسپارید

تراست از مراکزی است که با تجربه کافی در انجام امور مهاجرتی به شما کمک می­کند که این مسیر را طی کنید. در عبور از این راه معمولا با سختی­هایی روبه رو می­شوید که ممکن است موجب دلسردی و ناامیدی شما شود.

از این رو بهتر است حتی با دریافت مشاوره از مشاوران راهنمایی­های لازم را به دست آورید. اینکه چطور در کانادا کار پیدا کنیم سوالی چند کلمه­ای است ولی پروسه­ای نسبتا طولانی به نظر می­رسد. در همین راستا باید بدانید زمانی که در این راه قدم می­گذارید، مقدمات آن را هم فراهم کنید.

 

سخن آخر در خصوص کار در کانادا

مهاجرت در کلام ساده است ولی وقتی اقدام به انجام آن می­کنید درمی­یابید که بعد از آن باید با چالش­های دیگری از جمله کسب درآمد و پیدا کردن شغل روبه رو شوید. اگر کشور مهاجرتی شما کاناداست پس باید بدانید که استانداردهای این کشور برای جذب نیرو چیست. آیا در حوزه­ای مهارت خاص و مهمی دارید؟ افراد برای اینکه به جایگاه شغلی خود در این کشور برسند، از چه پله­هایی عبور می­کنند؟

 

بنابراین سوال «چگونه در کانادا کار پیدا کنیم» یک موضوع مهم به خصوص برای مهاجران است. برای اینکه به نتایج خوبی در این زمینه دست پیدا کنید باید برای آن آماده باشید. شاید نیاز باشد شروع به مهارت اندوزی کنید.

 

برای عبور از این راه تراست مانند یک بلد راه کنار شماست و شما را در دستیابی به نتیجه دلخواه یاری می­کند. تراست بسیار مفتخر است که متخصصان و وکلای مجربی را در تیم خود دارد که در تمامی مراحل مهاجرت همراه شما هستند. همین الان می‌توانید با مراجعه به سایت trustimm.com وقت مشاورۀ تخصصی با وکلای حرفه‌ای ما رزرو کنید.