چگونگی اخذ ویزای انگلیس

مجموعه : مجله خبری
چگونگی اخذ ویزای انگلیس

اخذ ویزای انگلیس

قاره سبز را می‌توان یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری جهان دانست؛ با اینکه بدون چون و چرا، تاریخ متعلق به آسیا و آمریکاست، اما اروپا قدم اول را برای بسیاری از پیشرفت‌های بشریت برداشته است و به همین علت بوی آبادی از جای جای‌اش به مشام می‌رسد!

 

اروپا مأمنی برای گردشگران جهانی‌ست و اکثریت گردشگران سفر به اروپا را در صدر تصمیمات‌شان قرار می‌دهند. مثلاً با اینکه ممکن است مشکلاتی در مراحل اخذ ویزای انگلیس وجود داشته باشد، اما همچنان ایرانیان علاقمند سفر به بریتانیا هستند.

 

با وجود اتفاقاتی که در سال 2011 در ایران افتاد و سفارت انگلیس در تهران تعطیل شد، گردشگرانی که علاقمند به سفر انگلیس بودند همچنان امیدها را برای مسافرت به این کشور زنده نگاه داشتند.

 

مدت‌ زیادی تمام متقاضیان ویزای انگلستان برای انجام مراحل مصاحبه مجبور بودند به کشوری واسط (مثلاً امارات و یا ترکیه) سفر کنند و مشکلات فراوانی را برای گرفتن وقت سفارت انگلیس و طی مسیر اخذ ویزای انگلیس متحمل شوند.

 

اما خوشبختانه این مشکلات ادامه‌دار نشدند و راه‌حل ساده‌ای که برای این مشکل بزرگ وجود داشت، بالاخره در ایران هم به بهره‌برداری رسید؛ تأسیس دفتر VFS global !

 

دفاتر VFS global دقیقاً همان چیزی هستند که گردشگران کشورهایی نظیر ایران به آن‌ها احتیاج دارند؛ دفاتری که فارغ از فضای سیاسی سفارت‌خانه‌ها، تنها به رتق‌وفتق امور مربوط به ویزا و اقامت در انگلیس می‌پردازند تا ایرانیان بتوانند دوباره عبارت «وقت سفارت انگلیس در تهران» را به خاطر بیاورند.

 

این دفاتر و درگاه اینترنتی آن‌ها به سادگی بیش از نصف مسیر اخذ ویزای انگلستان را برای گردشگران ایرانی کوتاه می‌کنند و دیگر عملاً نیازی به سفرهای غیرضروری به کشورهای دیگر نیست.

 

روال کار به این صورت است که گردشگران مدارک مورد نیاز برای ویزاهای انگلیس را در وب‌سایت این دفتر بارگذاری می‌کنند و هزینه ویزای موردنیاز را هم به صورت آنلاین می‌پردازند و VFS global پس از مکاتبه با سفارت انگلستان، نتیجه را اعلام می‌کند.

 

البته شخص متقاضی ملزم به یک بار حضور در این دفتر است، تا شخصاً اصل مدارک‌اش را برای بررسی در اختیار انگلیسی‌ها بگذارد.

 

بهتر است که گردشگران بدون مشورت با خبرگان امر ویزا، دست به هیچ اقدامی نزنند و پیش از ورود به وب‌سایت VFS global، با استفاده از مشاوره کارشناسان از مشکلات احتمالی جلوگیری کنند؛ چرا که ویزای انگلیس در دسته ویزاهای گران‌ قیمت و دشوار قرار دارد و هر گونه اشتباه و یا سهل‌ انگاری در مراحل انجام کار ممکن است موجب ضررهای مالی و زمانی شود.

 

یکی از فعال‌ترین کارشناسان در زمینه ویزای انگلستان سالیان سفر است که بهتر است گردشگران و علاقمندان سفر به انگلیس، برای شروع مراحل انجام کار با مشاوران‌اش تماس بگیرند.