کامپیوتر کوچک چیست و مزایای استفاده از تین کلاینت و مینی پی سی در کافی نت‌

کامپیوتر کوچک چیست و مزایای استفاده از تین کلاینت و مینی پی سی در کافی نت‌

با پیشرفت چشمگیر تکنولوژی و ساخت تین کلاینت ها، کارها راحت تر شدند. کامپیوتر کوچک ها با توجه به مزایای خوبی که دارند، در بسیاری از مشاغل کاربرد دارند. امروزه در بسیاری از صنعت ها از مینی پی سی ها به دلیل داشتن مزایای بسیار خوب، استفاده می کنند. یکی از کاربرد های مینی پی سیها در کافی نت ها می باشد. در این مطلب قصد داریم شما را با مزایای استفاده از تین کلاینت ها در کافی نت ها آشنا کنیم.

 

قبل از اینکه بخواهید نوع تین کلاینت ها را انتخاب کنید باید کاری که قرار است با آن انجام دهید را مشخص کنید. با مشخص کردن این موضوع، شرکت های معتبر که در زمینه فروش کامپیوتر کوچکها فعالیت دارند می توانند مینی پی سیهایی با قدرت پردازش مناسب را ارئه دهند.

 

 در کافی نت ها نیز مانند ادراره جات از کامپیوتر ها استفاده می کنند. یعنی در کافی نت از تین کلاینت برای وب گردی و در نهایت استفاده از آفیس می باشد و اما کامپیوتر کوچک چیست ،بنابراین با این وجود انتخاب کامپیوتر کوچکها برای کافی نت ها یک انتخاب هوشمندانه است. به هیچ عنوان نباید نگران عدم توانایی تین کلاینت ها در این امر باشیم زیرا که هر کسی که به کافی نت ها مراجعه می کند، قطعا برای بازی کردن با سیستم را ندارد.

 

مزایای تین کلاینت در کافی نت

به کار گیری کامپیوتر کوچکها در کافی نت ها موجب می شود فضای زیبا تر و آرام تری ایجاد شود. زیرا که مینی پی سیها فن ندارند و آلودگی صوتی ایجاد نمی کنند. همچنین به دلیل داشتن ظاهری کوچک و زیبای تین کلاینت ها وقتی در کنار مانتیور ها در فضای کافی نت ها قرار می گیرند، محیط را زیباتر می کنند. حتی این امکان نیز وجود دارد که مینی پی سیها را به پشت مانیتور ها وصل کرد و از فضای به وجود آمده نهایت استفاده را کرد و همین طور از زیبایی ایجاد لذت برد.

 

یکی دیگر از مزایای استفاده از تین کلاینت ها در کافی نت ها این است که از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه می باشند. هزینه های مینی پی سیچه هزینه خرید، چه هزینه پشتیبانی آن نسبت به خرید و پشتیبانی پی سی ها بسیار مناسب تر است.

 

یکی دیگر از ویژگی های تین کلاینت ها، مصرف برق می باشد. آنها حدود  65 وات برق مصرف می کنند که برق آنها به وسیله آدابتور تامین می شود. اما یک پی سی حدود 500 وات برق مصرف می کند. بنابراین استفاده از مینی پی سیها در کافی نت ها در مصرف برق نیز صرفه جویی می شود و هم هزینه های مربوط به پرداخت قبض برق کاهش پیدا می کند.

 

همانطور که می دانید در کافی نت ها یک پی سی وجود ندارد و تعداد زیادی پی سی وجود دارد که تمامی این مواردی که نام برده شد را برای کافی نت باید ضبدر تعداد آنها کرد. بنابراین اگر بخواهید از پی سی ها استفاده کنید عدد قابل توجهی می شود.

 

نکته ی دیگری که وجود دارد این است که شما می توانید بعد از استفاده کاربر از کامپیوتر کوچکآن را خاموش نکنید، بیشتر کافی نت ها بعد از استفاده کاربر از پی سی به دلیل مصرف زیاد برق توسسط آتها، خاموش می کنند اما در ص.رت استفاده از تین کلاینت ها دیگر نیازی به خاموش کردن نیست. از دیگر ویژ”ی های مینی پی سیمی توان بی وقفه کار کردن آن را نام برد. یعنی مینی پی سیها می توانند 24 ساعته در تمام روز ها بدون وقفه کار کنند.

 

یکی دیگر از مزایای استفاده از تین کلاینت ها به جای پی سی ها این است که عمر آنها بیشتر از پی سی ها می باشد. عمر مفید یک پی سی حدود 5  سال می باشد اما عمر مینی پی سیها دوبرابر این مقدار است. این میزان عمر را می توان در کاتولوگ اصلی کامپیوتر کوچکها تحت عنوان MTBF مشاهده کرد و آن را با پی سی ها مقایسه کرد.

 

یکی دیگر از ویژگی های کامپیوتر کوچکها سرعت آنها می باشد که از پی سی ها بسیار بیشتر است. زیرا در آنها از هاردهای SSD استفاده شده است، به همین خاطر است که سرعت بسیار خوبی دارند. و اما تین کلاینت چیست تمامی این ویژگی های بالا دست به دست هم داده اند تا استفاده از تین کلاینت ها در کافی نت ها بهترین انتخاب باشد.

 

ویژگی های استفاده از مینی کامپیوتر ها

بهتر است قبل از خرید تین کلاینت و استفاده از آن، مزایا و ویژگی های آنها را بدانید تا بتوانید با خیال راحت آنها را تهیه کنید. مینی کامپیوتر چیست ها برای شرکت های گوناگون کاربرد دارند. در قسمت های فناوری اطلاعات به وسیله فناوری های دکتاپ های مجازی به سیستم عامل های جداگانه مهاجرت می کنند. در اداما شما را با مزایای استفاده از این تکنولوژی تقریبا جدید آشنا خواهیم کرد، پس با ما همراه باشید.

کامپیوتر کوچک چیست و مزایای استفاده از تین کلاینت و مینی پی سی در کافی نت‌

صرفه جویی در هزینه

اولین و مهمترین ویژگی موجود در تین کلاینت ها این است که در مصرف هزینه ها صرفه جویی می کند. یعنی کامپیوتر کوچکها موجب کم شدن هزینه های چند بخش می شوند. این بخش ها عبارتند از:

هزینه های پشتیبانی IT

هزینه های سرمایه

هزینه های مربوط به خرید اولیه

هزینه های مربوط به کابل کشی و اشغال فضا

هزینه های صدور مجوز

به طور کلی تین کلاینت ها موجب کاهش کل هزینه های اداری و عملیاتی تا 70% و کاهش هزینه های مربوط به انرژی تا 97% می شود.

بهتر است این نکته را نیز بدانید که تین کلاینت ها در مقایسه با یک کامپیوتر 150 واتی، به طور تقریثبی حدود 8 الی 20 وات مصرف می کنند. بنابراین شما می توانید با استفاده از مینی پی سیها، مقدار هزینه ای که از صرفه جویی برق در کامپیوتر کوچکها به دست می آید را سرمایه گذاری کنید.

 

مدیریت ساده سازی

یکی دیگر از مزایا و ویژگی های تین کلاینت ها مدیریت ساده سازی می باشد. این مزایا عبارتند از:

 

در استفاده از تین کلاینت ها این امکان وجود دارد تا سیاست های امنیتی، تمام نرم افزار ها و ارتقاء سخت افزار ها، تغییرات برنامه و … در مرکز داده ی آن ساخته شود.

یکی دیگر از مزایای مدیریت ساده سازی این است که کارمندان بخش آی تی شرکت دیگر برای رفع مشکلات شخصی نیازی نیست در محل کار با دکستکاپ خود این کار را انجام دهند.

استفاده از تین کلانت ها موجب می شود خرابی کمتر شود و در بین کاربردان نهایی و کارمندان بخش آی تی بهره وری بیشتر شود.

تین کلاینت ها به شکل متمرکز و ساده از لپ تاپ، دسکتاپ و دیگر دستگاه های قابل دسترس به سرویس گیرنده، پشتیبانی می کند.

 

امنیت پیشرفته

 

یکی دیگر از ویژگی های استفاده از تین کلاینت ها امنیت پیشرفته می باشد. که این مزایا عبارتند از:

یکی از اساسی ترین ویژگی های تین کلاینت ها این است که از استفاده از نرم افزار غیر مجاز و یا معرفی ویروس ها محافظت می کند.

در تین کلاینت ها این امکان وجود ندارد که یک دیسک کپی را در هر جایی از سرور ذخیره کرد.

پردازش متمرکز موجود در آن موجب می شود که سیستم را مدیریت کند و نظارت لازمه را داشته باشد.

از دیگر مزایای موجود در این بخش می توان محافظت از مالکیت معنوی، ساده سازی امنیت، اطمینان از حریم خصوصی را نام برد.

 

افزایش بهره وری

 

سیستم های موجود در تین کلاینت ها می توانند از پیش تعیین شده، بسته بندی شده و همین طور به یک عملیات مشخص انتقال داده شوند.

برای راه اندازی و قابلیت انعطاف پذیری این سیستم نیازی به به یک متخصص نیست و می توان به راحتی این کار را انجام داد.

همین امر موجب شده است که بهره وری بیشتر شود، زیرا در رایانه های شخصی استاندارد اگر مشکلی برایشان ایجاد شود نیاز به تعمیرات طولانی مدت دارند که این مسئله باعث تاخیر در زمان و همین طور افزایش هزینه ها می شود. شما می توانید خیلی راحت با استفاده از کامپیوتر کوچکها یک محیط کار پویا و قابل انعطاف در بخش های آی تی و زیر ساخت های آن ایجاد کنید.

 

منبع: کامپیوتر کوچک نیاکو