کره شمالی: شکست و عقب نشینی باریک اوباما

مجموعه : جامعه و سیاست
کره شمالی: شکست و عقب نشینی باریک اوباما

کره شمالی: عقب نشینی باریک اوباما 

 
در پی مشکلاتی ما بین دو کشور کره شمالی و آمریکا و پایان ریاست جمهوری آمریکا کره شمالی در بیانه  اوباما را شکست خورده خطاب کرد. کره شمالی می گوید که باراک اوباما به دلیل شکست در رویارویی با پیونگ یانگ همانند یک بازنده واقعی کاخ سفید را ترک می‌کند.
 

 به گزارش تکناز: کره شمالی افزوده است که در دولت اوباما هر سال فشارها بر این کشور افزوده شد و او تهدیدهای زیادی را متوجه پیونگ یانگ کرد.

 

کره شمالی با اشاره به سیاست های دولت اوباما خاطر نشان می کند که در دوران وی باج طلبی های آمریکا شدت گرفت و این کشور به یک تهدید جدی هسته ای برای کره شمالی تبدیل شد.

 

روزنامه «رودونگ سینمون» ارگان حزب حاکم کارگر کره شمالی روز شنبه با انتشار این گزارش نوشت: به دلیل تهدیدها و قلدری های دولت اوباما بود که پیونگ یانگ آزمایش های هسته ای خود را افزایش داد.

 

بر اساس گزارش این نشریه؛ کره شمالی تا قبل از سال ۲۰۰۹ میلادی فقط دو آزمایش هسته ای انجام داد اما در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما علاوه بر تقویت و افزایش نیروی بازدارنده هسته ای، سه آزمایش اتمی دیگر در کارنامه کشور ثبت شده است.

 

کره شمالی تاکید کرده است که تحریم های فزاینده و تهدیدهای تسلیحاتی اتمی آمریکا در دوره اوباما رویارویی دو کشور را شدت بخشید اما حالا اوباما بی آنکه در این رویارویی دستاوردی داشته باشد، مانند یک شکست خورده و بازنده واقعی کاخ سفید را ترک می کند.

 

ارگان حزب حاکم کارگر کره شمالی همچنین خطاب به دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب آمریکا آورده است: بهتر است او با درایت رفتار کند و پس از شناخت و ارزیابی کامل کره شمالی نسبت به اتخاذ تصمیمات مختلف در باره این کشور اقدام نماید.

 

روزنامه «چوسون سینبو» از حامیان کره شمالی در ژاپن هم می نویسد که اوباما در قبال کره شمالی دچار اشتباهات راهبردی شد.

 

این نشریه می نویسد: اگر دولت جدید آمریکا از اشتباهات اوباما عبرت نگیرد با پیامدهای فاجعه بار یک نبرد هسته ای روبرو خواهد شد.

 

کره شمالی پیشتر اعلام کرده است که در آخرین مراحل تولید و آزمایش یک فروند موشک بالستیک قاره پیما قرار دارد که برای پرتاب فقط دستور «کیم جونگ اون» رهبر این کشورنیاز است.

 

همزمان «هان مین کو» وزیر دفاع کره جنوبی نیز در نشستی که خبرگزاری یونهاپ از کره به آن اشاره کرده است، گفت که اوضاع در شبه جزیره کره بسیار حساس است و این کشور قصد دارد اتحاد نظامی خود را با آمریکا تقویت کند.

 

«جیمز ماتیس» نامزد تصدی مقام وزارت دفاع آمریکا هم گفته است: تسلیحات اتمی کره شمالی و موشکی بالستیک این کشور یک تهدید جدی است.