کشف جدیدی که مانع از پیری پوست می شود

مجموعه : نکات مهم پوست
کشف جدیدی که مانع از پیری پوست می شود

کشف جدید برای جوانسازی پوست

 

در تحقیقاتی در خصوص جوانسازی پوست و مانع از پیری پوست را کشف کرد این دانشمند حتی به ترمیم زخم ها بدون می پردازد طالعات آزمایشگاهی نشان می‌دهند که چگونه فولیکول‌های مو با انتشار یک سیگنالینگ مولکولی حیاتی به نام پروتئین مورفوژنیک استخوانی(BMP) سبب ترمیم زخمها و صاف شدن پوست بدون ایجاد اسکار می‌شوند.

 

دانشمندان راهی جدید را برای بازسازی سلول‌های چربی که سبب جوانسازی پوست می‌شود پیدا کردند.

 

به گزارش تکناز: دانشمند می‌گویند که این کشف جدید نه تنها به درمان‌های ضدپیری پوستکمک می‌کند بلکه می‌تواند راه را برای ترمیم زخم‌ها بدون ایجاد اسکار هموار کند.

 

سلول‌های چربی که “آدیپوسیت” نیز نام دارند، به طور معمول در پوست پیدا شدهاما با بالا رفتن سن و یا در زمان تبدیل جای زخم به اسکار از بین می‌روند.عدم وجود سلولهای چربی یکی از دلایل اصلی ایجاد چین و چروک بر روی صورت افراد مسن است.

 

مطالعات آزمایشگاهی نشان می‌دهند که چگونه فولیکول‌های مو با انتشار یک سیگنالینگ مولکولی حیاتی به نام پروتئین مورفوژنیک استخوانی(BMP) سبب ترمیم زخمها و صاف شدن پوست بدون ایجاد اسکار می‌شوند.

 

BMP ، سلول‌های تشکیل دهنده اسکار را که به التیام زخم کمک کرده و میوفیبروبلاست نام دارد آموزش می‌دهند تا خود را به سلولهای چربی تبدیل کنند.

 

پروفسور جورج کوتسارلیس دانشمند از دانشگاه پنسیلوانیا در ایالات متحده که رهبری این پژوهشرا بر عهده داشت اظهار کرد: اساسا، ما می‌توانیم خاصیت بهبود زخم این سلول‌ها رادستکاری کنیم تا به جای تشکیل اسکار به بازسازی پوست کمک کنند.

 

دانشمندان پیشتر بر این باور بودند که میوفیبروبلاست قادر به تبدیل شدن به یک نوع متفاوت از سلول نیست.اما این پژوهش جدید نشان می‌دهد که این سلولها توانایی تبدیل شدن به سلولهای چربی را دارند.تست آزمایشگاهی این روش جدید هم بر روی انسان‌ها و هم موشها موفقیت آمیز بود.

 

به گزارش تکناز: به گفته محققان این پژوهش، اگر چه این پژوهش بر روی درمان زخم متمرکز شدهاما می‌تواند پیامدهای بسیار گسترده‌تری داشته باشد.از دست دادن سلول‌های چربی از عوارض شایع بیماری‌های خاصی مانندعفونت HIV و یک بخش طبیعی از روند پیری است.

 

این محققان می‌گویند که یافته‌های این پژوهش جدید به طور بالقوه می‌تواند آنها را به سمت یک استراتژی جدید برای بازسازی سلول‌های چربی در پوست‌های چروک و پیر شده برده و منجر به درمان های جدید ضد پیری شود.