کمدین جدید در فصل چهار خندوانه

کمدین جدید در فصل چهار خندوانه

 سپند امیر سلیمانی کمدین جدید در فصل چهار خندوانه

 

خندوانه نام برنامه‌ای تلویزیونی به کارگردانی و اجرای رامبد جوان است که در هر قسمت با چهره‌های سرشناس سینما، تلویزیون، ورزش سیاست و مانند آن در مورد خنده و شادی گفت و گو می‌کند.

 

به گزارش تکناز:برنامه تلویزیونی «خندوانه» شب گذشته با میزبانی از رئیس فدراسیون ورزش چوگان از اصالت و فرهنگ این ورزش ایرانی گفت. رامبد جوان به عنوان مجری در ابتدای برنامه از شکل و انواع دزدی‌ در فضای واقعی و مجازی گفت و به دزدی فرهنگی از طریق کپی و دانلود غیرقانونی فیلم های سینمایی، سریال‌ها و آهنگ‌ها اشاره کرد. 

 

همچنین جوان بعد از قرعه کشی بین تماشاگران و اجرای بخش نمایشی توسط نیما شعبان زاده، سپند امیر سلیمانی را به عنوان کمدین جدید فصل چهارمخندوانه به استودیو دعوت کرد و پس از پخش نمایشی با مضمون فرهنگ آپارتمان نشینی به گفتگو با گلنار وکیل گیلانی رئیس فدراسیون ورزش چوگان نشست.

وکیل گیلانی در ابتدا با ابراز خوشحالی از حمایت برنامه «خندوانه» از ورزش اصیل ایرانی چوگان، در خصوص تاریخچه این ورزش گفت:

چوگان اولین بازی گروهی است که تاریخچه اش در ایران به حدود 2500 سال گذشته باز می‌گردد و در ایران و بین اقوام ایرانی متولد شده است.  این ورزش از قدیم الایام جزو مشق رزم سوارکاران بوده و در جشن‌ها و شادی‌ها بازی می کردند.

 

اما متاسفانه در تاریخ با فراز و نشیب هایی همراه بوده که بعضا گاهی ریشه اش مانند دریاچه ارومیه خشک شده و در حال حاضر با وجود پیشکسوتان سعی داریم، این ریشه را بارور کنیم. مقام معظم رهبری نیز بارها تاکید بر احیای ورزش چوگان داشتند. 

 

این درصورتی است که حمایت‌ها باید از جانب وزارت ورزش انجام شود و رسانه‌ها تبلیغات خود را مبنی بر آشنایی بیشتر مردم داشته باشند.

وکیل گیلانی در ادامه به اوضاع تیم ملی و تیم‌های بانوان و مردان ورزش چوگان اشاره کرد و با ابراز تأسف از شرایط نامساعد، از ضعف کشور در این ورزش بومی و اصیل گفت. وی با بیان اینکه هم پدرم  و هم همسرم هر دو چوگان کار می کنند، پیرامون رشته تخصصی خود و نامگذاری ورزش چوگان اظهار داشت:

 

اسم چوگان برگرفته از نوع چوب و ارتفاع آن براساس بلندای اسب ساخته می‌شود. وکیل گیلانی در پایان با بیان خاطره ای از دوران دانشجویی خود، از نحوه شرکت و ثبت نام در ورزش چوگان گفت و قول داد پسر بچه‌ای را با خرید یک تلفن همراه خوشحال کند.

در پایان، جوان به عنوان مجری و کارگردان خندوانه پس از اجرای نهایی نمایش نیما،  با آرزوی سلامتی برای مردم ایران برنامه را به انتها رساند.