کمک طب سنتی برای درمان سنگ کلیه

مجموعه : پزشکی و سلامت
کمک طب سنتی برای درمان سنگ کلیه

یکی از بهترین روش های درمان سنگ کلیه طب سنتی است

 

چگونه می توان به کمک طب سنتی بیماری سنگ کلیه را درمان کرد؟

 

بدترین دردی که در عمرتان تجربه کرده‌اید، چه بوده است؟ سردرد؟ دندان درد؟ درد زایمان؟ یا …؟ اگر این سوال را از آنهایی بپرسید که درد سنگ کلیه را تجربه کرده‌اند از آن به عنوان وحشتناک‌ترین درد یاد می‌کنند. با سرد شدن هوا بسیاری از مشکلات کلیه عود می‌کند، چرا که افراد به دلیل تشنه نشدن، مایعات کمتری مصرف می‌کنند و همین موضوع زمینه ایجاد بیماری‌هایی مثل سنگ کلیه را فراهم می‌آورد.

 

در این میان برای درمان سنگ کلیه روش‌های متفاوتی وجود دارد؛ اما بازار شایعات و واقعیات هم در این زمینه حسابی داغ است. یکی از همین شایعات مربوط به تبلیغاتی است که این روزها در همه مجلات دیده می‌شود؛ درمان کامل و حتی پیشگیری از سنگ کلیه و مشکلات مجاری ادرار با یک شربت کاملا گیاهی!

 

عوامل بروز سنگ کلیه

– کم‌تحرکی و نداشتن فعالیت بدنی
– تغذیه نامناسب مثلا مصرف زیاد پروتئین‌های حیوانی و لبنیات
– عدم مصرف میوه و سبزی
– زیاده‌روی در مصرف نمک
– نخوردن آب کافی در طول روز
– یبوست
– بیماری‌هایی مانند تیروئید

و…

 

علایم بیماری سنگ کلیه

البته این بیماری تا زمان عود قابل تشخیص نیست و با:

 

حالت تهوع و دردهای شدید و متناوب (هر چند دقیقه یکبار) بروز می‌کند که از ناحیه شکم و پهلوها شروع می‌شود و گاهی به کمر و کشاله ران می‌رسد و تا وقتی سنگ به طور کامل دفع شود، ادامه خواهد داشت.

 

پیشگیری از ایجاد سنگ کلیه با لیموترش

هر چند مصرف مایعات، میوه، سبزی و افزایش تحرک تا حد زیادی مانع بروز سنگ کلیه می‌شود، اما بر اساس توصیه‌های طب سنتی مصرف لیموترش تاثیر زیادی در پیشگیری از بروز این بیماری دارد. به همین دلیل توصیه می‌شود روزی یک بار مقداری آبلیموی تازه را داخل یک لیوان آب بریزید و بدون اضافه کردن شکر آن را بنوشید.

 

درمان سنگ کلیه با طب سنتی

بدون شک اولین اقدام بعد از بروز دردهای کلیه مراجعه به پزشک است؛ اما گاهی بیمار به دلایل مختلف مجبور است برای مدت کوتاهی هم که شده درد را تحمل کند. قدیمی ترها می‌گویند در این شرایط بهترین توصیه ماساژ کلیه‌ها با روغن کرچک است. بله این درمان طب سنتی واقعیت دارد. به کمک این روش درد به طور موقت آرام می‌شود و فرصت کافی دارید تا بیمار را به اورژانس برسانید. در این میان یکی از مهم‌ترین مواردی که باعث دفع سنگ از کلیه و مجاری ادرار می‌شود مصرف مایعات فراوان است.

 

اگر رنگ ادرار زرد پررنگ و بوی آن تند باشد باید آن‌قدر آب بخورید تا رنگ ادرار تقریبا سفید شود. در این صورت احتمال دارد سنگ دفع کنید. در عین حال می‌توانید از نوشیدنی‌های دیگری کمک بگیرید که معمولا عرق خارشتر در ترکیب آنها اضافه می‌شود. مثلا

 

– مخلوط یک قاشق مرباخوری عرق خارشتر + یک قاشق غذاخوری دم گیلاس یا کاکل ذرت + یک قاشق مرباخوری تخم خربزه

 

– مخلوط یک قاشق مرباخوری عرق خارشتر + یک قاشق مرباخوری خارخسک + یک قاشق مرباخوری تخم خربزه یا تخم کرفس

 

– مخلوط یک قاشق غذاخوری گیاه گزنه یا پونه + یک قاشق مرباخوری تخم خربزه یا تخم کرفس + یک قاشق مرباخوری عرق خارشتر یا خارخسک

 

و… در درمان سنگ کلیه موثرند، اما زیر نظر متخصص طب سنتی.