کودک نابغه 3 ساله ایرانی دنیا را متحیر کرد (عکس)

کودک نابغه 3 ساله ایرانی دنیا را متحیر کرد (عکس)

کودک 3 ساله ایرانی که با هوش سرشار خود باعث شگفتی دنیا شد

 

شروین مرادزاده سرابی، کودک نابغه سه ساله ایرانی مقیم انگلستان، از سوی انجمن جهانی تیزهوشان – منسا  حائز عنوان خردسال‌ترین نابغه جهان شد.
 

شروین سرابی خردسال ترین نابغه جهان هنگام یادگیری با آی‌ پد

اگرچه اغلب والدین در باهوشی فرزندانشان مبالغه می‌کنند، اما این قضیه در مورد والدین شروین سرابی صدق نمی‌کند. گفته میشود شروین یک سال و نیمش بود که استفاده از آیفون و آی‌ پد را خودش یاد گرفت و به یادگیری پرچم کشورها پرداخت. مهر آفرین مقیمی (که انگلیسی‌‌ها او را آماندا میخوانند)، مادر شروین که 35 سال دارد و قبلا معلم بوده می‌گوید در سن 18 ماهگی متوجه شوق شروین به یادگیری شد. پدر شروین مهدی مرادزاده سرابی 37 ساله ایرانی‌الاصل است که در رشته مدیریت معماری و ساختمان تحصیل میکرده اما در اثر یک تصادف نتوانست به تحصیلاتش ادامه دهد.

 

شروین از 10 ماهگی شروع به تکلم کرد و در20 ماهگی می‌توانست جملات را کامل ادا کند. در سن دوسالگی قادر بود ضمن شروع به خواندن، تا 200 شمرده و با تشخیص پرچم‌ کشورها نام آنها را بگوید. وی همچنین توانایی نام بردن سیارات منظومه‌شمسی و اعضای بدن انسان و اندام‌های داخلی آن را داشت.

کودک نابغه 3 ساله ایرانی دنیا را متحیر کرد (عکس)

کودک نابغه ایرانی

 

علاوه بر ضریب هوشی بالا، از دلایل دیگر پیشرفت شروین این بود که مادرش معلم و متخصص تدریس است و تصمیم گرفت که کار خود را رها کند و با فرزندش از کودکی در خانه بماند و به شروین خواندن را یاد بدهد. نکته جالب دیگر در مورد پدر و مادر شروین سرابی اینست که آنها زیاد علاقه به فرستادن او به مدارس نوابغ یا معروفیت و پولسازی او ندارند و می‌گویند او باید از کودکی خود نیز لذت ببرد.

 

به گزارش دیلی میل انگلیس متوسط ضریب هوشی مردم جهان حدود 100 است. داشتن ضریب هوشی 136، شروین را در زمره معدود افراد باهوش دنیا قرار داده است، زیرا تنها یک درصد در جهان دارای این ضریب هوشی منحصر به فرد هستند.

کودک نابغه 3 ساله ایرانی دنیا را متحیر کرد (عکس)

عکس کودک نابغه و باهوش ایرانی

 

گفته میشود کیم اونگ‌ یونگ کره‌ای که 51 ساله است و با ضریب هوشی 210 با هوشترین انسان شناخته شده، از 6 ماهگی شروع به صحبت کرده و در 16 سالگی دکترای فیزیک از دانشگاه کلرادو آمریکا را گرفت.