چگونه کیفیت یک لباس را تشخیص دهیم؟

مجموعه : هنر در خانه
چگونه کیفیت یک لباس را تشخیص دهیم؟

اگر شما هم هنگام لباس خریدن از میزان کیفیت و دوام آن مطمئن نیستید می توانید نکاتی که در ادامه برای تشخیص یک لباس باکیفیت به شما نشان می دهیم را یاد بگیرید.

 

تشکیلات لباس، خوب کار می کند
زیپ لباس باید فلزی و دارای قلاب باشد، اگر لباس جایی برای مخفی شدن زیپ داشته باشد خیلی خوب است، همچنین باید چک کنید تا زیپ به سادگی بالا و پایین برود، اگر زیپ گیر کند یا سفت باشد نشانه خوبی نیست. برای دیگر ویژگی های لباس مانند دکمه های فلزی و طراحی های روی آن، می توانید خیلی سریع یک تست انجام دهید، سبک است یا به نظر می رسد پلاستیکی باشد؟ لباس با کیفیت دکمه ها و تشکیلاتش کمی سنگین هستند.

چگونه کیفیت یک لباس را تشخیص دهیم؟

 

طبیعی بودن بافت
بافت های طبیعی مانند کتان، پنبه، ترمه، و پشم، دوامشان از بافت های غیر طبیعی بیشتر است. اما یک استثنا هم هست: پارچه های جین و لباس های ورزشی نیز بسیار با دوام هستند. برخی از شلوار های جین برای افزایش راحتی مقدار کشی هستند. پلی استر، نایلون، و اسپندکس همه پارچه هایی عالی برای لباس های ورزشی هستند.

چگونه کیفیت یک لباس را تشخیص دهیم؟

 

دکمه یدکی دارد
دکمه و تکه پارچه های اضافی که داخل لباس گذاشته می شود نشان می دهد تولید کننده آنقدر به لباس خود اطمینان دارد که می داند شما می توانید آن را برای مدت طولانی استفاده کنید بنابراین چون ممکن است لباس به برخی تعمیرات جزئی نیاز پیدا کند چند قسمت مهم که یدکی حساب می شود را برایتان گذاشته. این قسمت های یدکی و همچنین راهنمای شستشوی لباس را که به آن وصل هستند نگه دارید.

چگونه کیفیت یک لباس را تشخیص دهیم؟

 

دوخت لباس محکم به نظر می آید
لباس را زیر و رو کنید و به آرامی یکی از درزهای جانبی آن را بکشید. اگر از بین درزها نور دیدید، نشانه آن است که لباس عمر چندانی نمی کند. لباس با کیفیت دوختی محکم دارد و در هر سانت آن تعداد زیادی دوخت می بینید. دوخت محکم از شکاف خوردن لباس جلوگیری می کند.

چگونه کیفیت یک لباس را تشخیص دهیم؟

 

لباس مردانه یا نزدیک به آن است
در کل، لباس های پشمی و بافت های مردانه در مقایسه با نوع زنانه کلفت تر و از کیفیت بیشتری برخوردار هستند. همین مورد را می توان در پیراهن های دکمه ای نیز دید. اگر حوصله رفتن پیش یک خیاط را ندارید، یکی از راه های ساده این است که همین لباس ها را از بوتیک های مردانه خریداری کنید، مطمئن باشید پیشمان نمی شوید!

چگونه کیفیت یک لباس را تشخیص دهیم؟

 

از آزمایش چروک سربلند بیرون می آید
قبل از اینکه لباسی بخرید، ابتدا آن را در دست خود بهم فشار دهید و ببینید چقدر چین و چروک گرفته. اگر از آن دسته آدم هایی هستید که صبح حال اتو کردن ندارند در صورتی که لباس در این آزمایش شکست خورد بهتر است سرجایش بگذارید و به دنبال چیزی دیگر بگردید. برای لباس های ۱۰۰ درصد پنبه که به راحتی چروک می خورند سعی کنید از نمونه های ضد چروک استفاده کنید.

چگونه کیفیت یک لباس را تشخیص دهیم؟

 

الگوی لباس در همه جای آن یکسان است
در لباس های با کیفیت، الگوها مخصوصا راه راه افقی، در همه جای آن با هم مطابقت دارند. این مشکل را می توان در الگوهای بزرگ و یا اتفاقی چشم پوشی کرد.

چگونه کیفیت یک لباس را تشخیص دهیم؟

 

منبع : برترینها