گفت و گو با نقش حضرت ابوالفضل (ع) در فیلم رستاخیز

گفت و گو با نقش حضرت ابوالفضل (ع) در فیلم رستاخیز

بازیگر فیلم رستاخیز از دنیای بازیگری و چالش هایش می گوید

 

گفت و گویی جالب و خواندنی با بازیگر نقش حضرت ابوالفضل در فیلم رستاخیز و چالش های بازیگری

 

محرم امسال پس از رای دیوان عدالت اداری به نفع عوامل «رستاخیز» به نظر می‌رسید شرایط برای اکران این فیلم مهیا شده و حرف و حدیث‌ها درباره اکران آن بالا گرفت، اما اربعین امسال نیز گذشت و هنوز خبری درباره اکران این فیلم نشده است؛ بهادر زمانی بازیگر نقش ابوالفضل (ع) در «رستاخیز» که ماجراها بر سر نورانی کردن چهره اوست به تازگی در مصاحبه‌ای اعلام کرده دیگر از انتظار برای نمایش این فیلم خسته شده است.

 

بهادر زمانی پس از بازی در «رستاخیز» در سریال «تنهایی لیلا» نیز در نقش یک روحانی ظاهر شد، البته به نظر می‌رسد با وجود پیشنهادهایی که به او می‌شود این بازیگر از همین ابتدا قصد دارد کم‌کار باشد. او به تازگی در گفت‌وگویی با اشاره به این که از منتظر ماندن برای اکران «رستاخیز» خسته شده است، در این‌باره می‌گوید: «دیگر منتظر اکران «رستاخیز» نیستم. ای کاش «رستاخیز» به موقع اکران می‌شد اما نشد و آن‌قدر هم امروز و فردا در اکرانش کردند و این ماه و ماه بعد که نوعی دلزدگی برای عوامل و از جمله خودم پدید آمد. البته اخیرا تحولاتی درباره فیلم صورت گرفته و مثلا در تلویزیون به آن با نگاه مثبت پرداخته می‌شود اما اینکه چه خواهد شد واقعا معلوم نیست.»

 

این بازیگر با اشاره به ضعف مدیریت فرهنگی که اتفاقی مثل جلوگیری از اکران «رستاخیز» را رقم می‌زند ادامه می‌دهد: «به هر حال عقبه مدیران فرهنگی-هنری بهترین محک برای توجیه تصمیم‌گیری‌هایشان است. وزیر مستعفی عقبه‌اش در امور سیاسی بود و طبیعی بود که این نگاه در عرصه فرهنگ هم جاری شود و رخدادهای غریب را ببینیم.»

گفت و گو با نقش حضرت ابوالفضل (ع) در فیلم رستاخیز

فیلم رستاخیز

 

ظاهرا این ماجرا فشار بسیاری را بر عوامل فیلم وارد کرده است، چندی پیش احمدرضا درویش کارگردان و نویسنده این فیلم نیز اعلام کرده بود تا «رستاخیز» اکران نشود فیلم دیگری را کارگردانی نخواهد کرد.

 

زمانی در ادامه این گفت‌وگو با اشاره به این‌که هدفش از بازیگری دیده شدن نیست، این‌طور اظهار نظر می‌کند: «99 درصد از آن‌ها که به سراغ بازیگری می‌آیند عقده دیده شدن دارند و همین عقده است که باعث می‌شود خیلی زود هم به تکرار مکررات بیفتند اما من قبل از اینکه به سینما بیایم کمی درباره ریشه‌های علاقمندی به بازیگری در جوامع گوناگون مطالعه کردم و دریافتم سینما واقعا آن چیزی نیست که نیاز به دیده شدن را به لحاظ روحی برآورده کند. شاید برای همین باشد که اصلا دلم نخواهد به هر قیمت دیده شوم و درنتیجه از کنار بسیاری از پیشنهادات بازیگری چند وقت اخیر گذشته‌ام چون می‌دانستم بسیاری از آن‌ها حتی در زمان خود هم مورد توجه قرار نمی‌گیرند چه برسد در گذر زمان.»

 

او در ادامه درباره نقش‌هایی که به او پیشنهاد می‌شوند می‌گوید: «کاراکترهای پیشنهادی اغلب محدود است و بیشتر آن‌ها شبیه به هم هستند و واقعا باید فکری کرد به حال این همه فیلمنامه که انگار مانند هم و از روی دست هم نگاشته می‌شوند.» این بازیگر همچنین به کارگردانی نیز ابراز علاقه کرده است.