گل جسد، بد بو ترین گل دنیا + عکس

گل جسد، بد بو ترین گل دنیا + عکس

با بد بو ترین و چندش آور ترین گل دنیا یعنی گل جسد آشنا شوید

 

این گل جالب و معروف به عنوان بد بو ترین گل دنیا شناخته می شود.

 

همیشه گل به بوی خوشش مشهور بوده اما این روزها باغ گیاه‌شناسی نیویورک به خاطر گل دادن بدبوترین گل جهان پس از ده سال حسابی شلوغ است.

 

گل بدبو یا گل جسد (نام علمی: Amorphophallus titanum) یکی گیاهان نادر دنیا به حساب می‌آید که شهرتش به خاطر بوی بسیار بد آن است. به خاطر بوی این گل که شبیه بوی یک حیوان در حال پوسیدن است، تیتان آروم به عنوان گل جسد توصیف شده و با نام گل جسد یا گیاه جسد هم شناخته می‌شود.

گل جسد، بد بو ترین گل دنیا + عکس

گل جسد

 

این گل در جنگلهای وحشی استوایی سوماترا و اندونزی می‌روید و اولین بار توسط گیاه‌شناس ایتالیایی ادواردو بکاری کشف و به جهان معرفی شد. این گیاه تقریبا هر ۱۰ سال یکبار گل می‌دهد.

 

گل دادن یک نمونه از این گیاه در باغ گیاه‌شناسی نیویورک به همین خاطر بسیار مورد توجه قرار گرفته است. بوی بد این گل را هر کسی جوری تعریف می‌کند. بعضی‌ها آن را بوی لاشه مقایسه می‌کنند و گروهی آن را شبیه بوی ماهی گندیده یا تعفن زباله‌های مانده زیر آفتاب می‌دانند.

گل جسد، بد بو ترین گل دنیا + عکس

گل بد بو

 

ارتفاع گل‌آذین تیتان‌آروم می‌تواند به بیش از سه متر هم برسد. مثل کارده سرماری و گل شیپوری اتیوپیایی دارای گل‌آذین قاشقی (اسپات) می‌باشد که در آن گل‌ها به هم فشرده شده و برگکی دور گل‌آذین را فرا گرفته و شبیه یک گلبرگ بزرگ است. در مورد تیتان‌آروم بیرون برگگ سبزتیره و درون آن کبودتیره با بافت عمیقاً شیاردار است.

 

اسپات توخالی بوده و شبیه یک قرص بزرگ نان باگت است. تیتان‌آروم معمولاً قبل از اینکه برای اولین بار بشکوفد به ۷ تا ۱۰ سال رشد نیاز دارد. بعد از اولین شکوفایی تفاوت‌های قابل توجهی در دورهٔ شکوفایی آن وجود دارد. بعضی‌ها ممکن است بین ۷ تا ۱۰ سال گل ندهند در حالیکه بعضی‌ها ممکن است هر دو یا سه سال یکبار گل دهند.

گل جسد، بد بو ترین گل دنیا + عکس

گل بدبوی جسد

گل جسد، بد بو ترین گل دنیا + عکس

گل جسد