گچبری فوم چیست؟

گچبری فوم چیست؟

یکی از بهترین پیشنهادات برای سازه های مدرن، گچبری فوم می باشد. ساختمان سازی در سال های اخیر به سمت صنعتی شدن، پیش می رود و برای اینکه هزینه ها کمتر شود و مدت زمان کمتری صرف ساخت گچبری سقف شود از گچبری های فوم پیش ساخته استفاده می شود.

 

بهتر است بدانید که گچبری فوم مناسب ترین جایگزین برای گچبری رابیتس و سنتی می باشد. به دلیل داشتن ویژگی هایی مثل تنوع زیاد و زیبایی در نقش و نگار و همین طور راحتی در نصب، به شما توصیه می شود که از این نوع برای گچبری سقف استفاده کنید.

 

انواع گچبری فوم پیش ساخته

گچبری پیش ساخته در دو مدل گچبری پیش ساخته پلی استایرن و پلی یورتان دسته بندی می شود. برای ساخت یک بنا، استفاده از این ابزار ها، هزینه ها را کمتر می کند و همین طور زمان ساخت را نیز کوتاه تر می کند. صفحات فشروده فوم پلی استایرن از استحکام بالایی برخوردار می باشد. علاوه بر این موارد قدرت عایق بندی بسیار زیادی دارد و مقدار آب کمتری را جذب می کند و البته از همه مهتر باید به شما یادآوری کنم که قیمت بسیار پایینی نیز دارد.

گچبری فوم چیست؟

به کارگیری گچبری فوم فشرده، به منزل شما نمای بسیار زیباتری می دهد. زیرا این گچبری از طرح های بسیار متنوعی برخوردار است که هر سلیقه را پاسخگو می باشد. به دلیل داشتن ویژگی شکل گیری  راحت، بهترین گزینه برای گچبری سقف و یا دیوار ها می باشد. در عصر امروز بسیاری از مهندسان و معماران به منظور زیبایی سازی پروژه هایی مثل رستوران ها، هتل ها، سالنهای کنفراس و … از این نوع گچبری استفاده می کنند. و اما قیمت گچبری پیش ساخته چیست  تا با هزینه مناسب از دکارت استور استفاده نمایید.

 

زیرا گچبری فوم بسیار سبک می باشد به همین خاطر بهتر است به جای استفاده از سازه های کناف و رابیتس از این فوم ها برای گچبری سقف های اداره جات، منازل استفاده شود. برای استفاده بر روی سقف احتیاجی به سنگین سازی بنا، برای زیبایی بیشتر و دکوراسیون نمی باشد. در ادامه درباره گچبری فوم بیشتر صحبت خواهیم کرد.

 

فوم پلی استایرن چیست؟

ابتدا بهتر است بگویم که فوم پلی استایرون چیست؟ فوم پلی استایرن که به آن را بیشتر ب اسم یونولیت می شناسند، یک ماده به رنگ سفید می باشد که در مقابل صدا و رطوبت عایق بسیار خوبی می باشد. شکل ظاهری آن به این صورت می باشد که از بلور های ریز درست شده اند که در مقابل فشار و بخار انبساط پیدا می کنند.

 

پلی استایرن یا یونولیت به سه مدل تقسیم بندی می شود:

پلی استایرن معمولی : پلی استایرن معمولی در مقابل حرارت بسیار مقاوم است و قدرت خوبی برای ضربه پذیری دارد.

پلی استایرن مقاوم: این نوع پلی استایرن که به آنها هایمپک نیز می گویند، این نوع پلی استایرن بیشتر برای ظروف و لوازم خانگی استفاده می شود.

پلی استایرن انبساطی: این مدل پلی استایرن که همان یونولیت می باشد، از دانه بندی های ریز و درشت و با وزن حجمی متفاوت به صورت گرانول، بولک و ورق مورد استفاده قرار میگرد. مواد اولیه ی آن پونولیت پروپان می باشد.

 

با بکارگیری گچبری سقف فوم دیگر احتیاجی به رابیتس کار ی، جوشکاری و میلگرد نیست. به آسانی می توان مدل های مدور یا اشکال هندسی خاص را پیاده کرد و لازم نیست نگران مشکلات مربوط به ساخت آن باشید. به دلیل داشتن وزن کمی که دارند، جابجایی آنها بسیار کار آسان تری می باشد. همچنین می توان از بین آنها لوله سیم ها و کابل ها را عبور داد. اما دقیقا گچبری سقف چیست و چه کاربردی دارد ؟

 

در روش های سنتی زمانی که گچ ها بیش از اندازه آب بزنید، به مرور زمان ترک خواهد خورد. اما با استفاده از این پلی استایرن ها دیگر تغییر رنگ و ترک خوردگی نخواهید داشت. همین طور توانایی ترمیم پذیری نیز دارد. به همین خاطر بهترین جایگزین برای گچبری سقف و دیوار می باشد.

گچبری فوم چیست؟

از تفاوت رنگ پلی اورتان و پلی استر بر روی درب چوبی چه می دانید؟

محصولات چوبی به دلیل ساختاری که دارند، پس از ساخت و تولید و به مرور زمان خشک شده و امکان ایجاد ساییدگی یا ترک بر روی آنها وجود دارد. این موضوع به ویژه در مورد درب های چوبی بیشتر صدق می کند و بنابراین ضروری است که پس از تکمیل ساخت، به وسیله لاک و رنگ مناسب پوشش داده شوند. می دانیم که امروزه محصولات زیادی از مشتقات پلی یورتان در بازار وجود دارد؛ از جمله ابزار پلی یورتان و رنگ و فوم آن که هر کدام بر اساس کاربردی که در صنایع مختلف دارند، مورد استفاده قرار می گیرند. عموما برای پوشش چوب از رنگ پلی یورتان و پلی استر استفاده می گردد.

 

اما سوالی که در اینجا با آن رو به رو هستیم این است که تفاوت این دو محصول در چیست و کدام یک انتخاب بهتری است؟ در این مقاله با مزایا و معایب هر کدام بیشتر آشنا می شویم تا در نهایت بتوانید انتخاب درستی بین این دو داشته باشید. اما ابزار پلی یورتان چیست چون دیگر محصولات این ماده مهم، دارای کاربردهای زیادی در حوزه های مختلف ساختمان سازی، پزشکی، صنعتی و… می باشد. در واقع پلی یورتان از واکنش پلیمریک ایزوسیانات در حضور کاتالیست به وجود می آید که آن را به ماده ای با مقاومت و دوام بالا تبدیل کرده است.

 

به طور کلی پلی یورتان یا بر پایه آب است و یا بر پایه روغن که نوع اول، دارای رنگ شیری بوده و نمای آن پس از خشک شدن شفاف می باشد. از آنجایی که دارای غلظت کمی است برای اینکه سطح مورد نظر را به خوبی بپوشاند، لازم است که چندین بار از آن استفاده شود. این محصول سریعا خشک شده و با آب و صابون قابل پاک شدن است. پلی یورتان بر پایه روغن اما دارای رنگ کهربایی بوده و به دلیل پوشش مقاومی که ایجاد می کند نیازمند زمان بیشتری برای خشک شدن است. ابزار پلی یورتان هم به منظور ایجاد طرح های دکوراتیور در ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین می بینیم که این ماده مهم، نقش ضروری در صنعت ساختمان سازی دارد.

 

گچبری فوم چیست؟

ویژگی های مهم پلی یورتان و پلی استر

از ویژگی های مهم محصولات پلی یورتان مثل : ابزار پلی یورتان، رنگ و فوم و… مقاومت بالای آن می باشد. این خصوصیت تنها در برابر ضربه و سایش نبوده و حتی در مقابل نورخورشید و رطوبت و.. هم صدق می کند. از مزیت های رنگ پلی یورتان، سرعت بالای خشک شدن آن و مقاومت در برابر اسید و دیگر مواد شیمیایی می باشد. از معایب آن نیز این است که نمی توان انتظار داشت سطح مورد نظر که با پلی یورتان رنگ شده، به مرور زمان تیره نشود و تغییر رنگ ندهد!

 

پس از آشنایی با رنگ و ابزار پلی یورتان، بهتر است کمی رنگ پلی استر را بشناسیم. این محصول، ماده ای شفاف و بی رنگ بوده که به دو دسته اشباع (ترموپلاستیک) و غیر اشباع (ترموست) تقسیم می شوند. رزین پلی استر قبل از اینکه با هاردنر مخلوط گردد دارای غلظتی مانند مربا است. اما پس از ترکیب با آن با بالا رفتن حرارتش، به شکل ژله درآمده و سخت می شود. این ماده، دیگر به حالت مایع قابل بازگشت نبوده و بوی تند و زننده ای دارد. به طور کلی رنگ های پلی استر در مقابل رطوبت، حرارت و مواد شیمیایی تا حدودی دارای مقاومت هستند.

 

از دیگر محصولات پلی یورتان کفپوش، فوم چوب، عایق و … می باشد که در ساختمان سازی، ابزار پلی یورتان و رنگ آن دارای کاربرد فراوانی هستند.اما مهمترین تفاوت پلی یورتان و پلی استر عبارتند از: سطح پلی استر در قیاس با پلی یورتان، مقاوم تر بوده و در مقابل ضربه و استفاده از مواد شیمیایی برای تمیز کردن، کمتر دچار آسیب می گردد. همچنین انعظاف پذیری پلی یورتان از پلی استر بیشتر می باشد.

برچسب‌ها: