بازسازی کشتی بزرگ نوح!! + تصاویر

بازسازی کشتی بزرگ نوح!! + تصاویر

به نظر شما این کشتی واقعی است یا ماکت ؟ ماکت کوچک مدوری بر ​​اساس دستورالعمل لوح ۴۰۰۰ ساله بابلی با دست بازسازی شده است.

 

ماکت کوچکی از طرحی که برای کشتی مدور نوح، با توجه به دستورالعمل دقیق که بر روی لوح گلی، از بین‌النهرین باستان (همان عراق امروزی) به دست آمده بود، در هند بازسازی شده است. کشتی کوچک و مدور نوح با استفاده از مواد و تکنیک‌های سنتی در هند ساخته شده است و حدود یک پنجم از اندازه‌های توضیح داده شده بر روی لوح می‌باشد. “ايروينگ فينكل”، (Irving Finkel) دستیار محافظ بخش خاورميانه از موزه بريتانيا گفته است که این نسخه کوچک مدور فقط به اندازه آن جا دارد تا چند جفت از حیوانات آرام را در داخل خود جای دهد.

 

به گزارش تکناز متخصصان و باستان شناسان سال گذشته اين نقشه را از این لوح 4000 ساله به دست آوردند و با نظریه خود که کشتی افسانه‌ای مدور بوده و از نی ساخته شده است جنجال به پا کردند. دکتر فينكل توضیح می‌دهد که کشتی دارای دو سطح و طبقه بوده است، یک طبقه خانه در بالا و فضای زیرین برای حیوانات طراحی شده بود. او نشان می‌دهد که با سازمان‌دهی دقیق، این طرح از لحاظ نظری ممکن به ارائه یک خانه برای بسیاری از گونه‌های محلی بوده است؛ حتی اگر که کشتی در سایز بزرگ اصلی خود ساخته نشده باشد.

 

کشتی دارای 30 ضلع و 3600 تیر بوده است؛ و کارشناسان می‌گویند که کشتی واقعی نصف اندازه یک زمین فوتبال می‌باشد. دکتر فينكل به این نتیجه رسید که این کشتی، بر اساس تمامیت ساختاری آن و هم‌چنین مقدار زیاد مواد مورد نیاز برای ساخت آن، در آن زمان هرگز به این اندازه ساخته نشده است.

 

كشتی ماکت به خوبی كشتی اصلی ساخته نشد و بعد از شناور شدن در سطح آب، درون آن آب نشت می‌کند. فينكل دلیل نشستی آن را نوع قير مصرفی در ساخت آن می‌داند.

 

بازسازی کشتی بزرگ نوح!! + تصاویر

بازسازی کشتی بزرگ نوح!! + تصاویر

بازسازی کشتی بزرگ نوح!! + تصاویر

بازسازی کشتی بزرگ نوح!! + تصاویر