کنترل دیابت با داروهای طبیعی | کاهش قند خون با تغذیه طبیعی

کنترل دیابت با داروهای طبیعی | کاهش قند خون با تغذیه طبیعی

کنترل دیابت با داروهای طبیعی

گیاهان دارویی و مواد طبیعی برای انسان بسیار پرخاصیت بوده و می تواند درمانگری حاذق با عوارضی حداقل باشند. بسیاری از این مواد خاصیت های بی شماری دارند که در این مطلب به خواص موسیر و گلوتامین می پردازیم.

 

خواص موسیر

عامل آنتی‌اکسیدان

شاید بهترین مزیت تغذیه ای خواص موسیر ، ترکیبات آنتی اکسیدانی زیاد و متنوع آن باشد. از جمله کوئرستین، کامپفرول و آنتی اکسیدان های سولفوریک مختلف. همانند سیر، این آنتی اکسیدان ها هنگام شکسته شدن سطح سلولی موسیر آزاد می شوند که در هنگام برش زدن یا خرد کردن آن اتفاق می افتد. هنگامی که این آنتی اکسیدان ها آزاد می شوند، ترکیب باارزش دیگری به نام آلیسین را تشکیل می دهند. این ترکیب قدرتمند، به کاهش جهش سلولی و پیشگیری از سرطان های مختلف کمک می کند. مطالعات انجام شده، خواص موسیر را به کاهش سرطان ریه و دهان و همچنین سرطان معده، کولورکتال و سینه، ارتباط داده است.

 

گردش خون و سوخت‌وساز

مواد معدنی موسیـر به طور معمول از پیاز بیشتر هستند که شامل آهن، مس و پتاسیم می شوند. آهن و مس با تحریک بدن به ساخت گلبول های قرمز، می توانند باعث افزایش گردش خون شوند. با افزایش گلبول های قرمز در رگ، گردش خون نیز افزایش می یابد که اکسیژن بیشتری به قسمت های مهم بدن می رساند و انرژی، قدرت، رشد سلولی، بهبودی و سوخت و ساز را نیز افزایش می دهد.

 

کاهش کلسترول و سلامت قلب

لیسین، ترکیبی است که هنگام تکه‌تکه شدن و برش خوردن موسیر شکل می گیرد و مستقیما با تنظیم سطح کلسترول بدن مرتبط است. آلیسین در واقع، نوعی آنزیم ردوکتاز را مهار می کند که در کبد تولید می شود. این آنزیم، میزان تولید کلسترول را بر عهده دارد. موسیر با کاهش سطح کلسترول کل بدن، می تواند از تصلب شرایین، بیماری های قلبی عروقی، حملات قلبی و سکته مغزی جلوگیری کند.

 

فشار خون پایین

ترکیب پتاسیم، یک رگ گشای شناخته شده می باشد و عمل آلیسین که نیتریک اکسید را در بدن آزاد می کند، باعث کاهش قابل توجه فشار خون می شود. این رگ گشا، دیواره ی رگ های خونی را شل می کند و اجازه می دهد تا خون با آزادی بیشتری جریان داشته باشد. این امر مانع لخته شدن خون و فشار روی سیستم قلبی عروقی شده و همچنین باعث تقویت سلامت قلب می شود.

 

کنترل دیابت

دو ترکیب فیتوشیمیایی، به نام های آلیوم و آلیل دی سولفید، در موسیـر وجود دارند که دارای خواص ضد دیابتی هستند. یعنی این ترکیبات به تنظیم قند خون در بدن کمک می کنند. این خاصیت می تواند برای بیماران دیابتی که نیاز به کنترل قند خون دارند، بسیار مفید باشد.

 

فواید گلوتامین

برخی از مهم‌ترین فواید گلوتامین عبارتند از:

 

    هضم بهتر

    بهبود رشد عضلانی

    افزایش سرعت سوخت‌وساز

    درمان دیابت

    پیشگیری از سرطان

    درمان زخم‌های معده

    افزایش استقامت

    کاهش وزن

 

سلامت دستگاه گوارش

اگر از مشکلات معده‌ای رنج می‌برید، خواص تقویت‌کنندۀ معدۀ گلوتامین می‌توانند کمک‌تان کنند. گلوتامین همانند یک منبع سوخت برای سلول‌های رودۀ کوچک عمل می‌کند و می‌تواند سلامت روده را بهینه‌سازی کرده و آسیب به روده را به حداقل برساند. این موارد باعث می‌شوند تا از بیماری‌های خودایمنی جلوگیری شود.

 

زخم معده

یکی از مواردی که ممکن است مصرف مکمل‌های گلوتامین در آن ضروری باشد، زخم معده است. در این وضعیت پوشش معده یا اثناعشر شروع به از بین رفتن می‌کند. مصرف بیشتر گلوتامین می‌تواند التیام و رشد مجدد سلول‌های آسیب دیدۀ این قسمت از بدن را تحریک کند.

 

رشد عضلات

بعنوان یک جزء اصلی از بیوسنتز پروتئین، این اسید آمینه برای ساخت سلول‌های اضافی و بافت‌ها در فرآیند پس از تمرین با وزنۀ سنگین ضروری است. به همین دلیل است که اغلب بدنسازان از مکمل‌های گلوتامین استفاده می‌کنند.

 

استقامت

اگر به طور منظم ورزش می‌کنید، ذخایر گلوتامین بدن‌تان همواره در حال مصرف شدن هستند. به همین دلیل مصرف مکمل گلوتامین ممکن است برای حفظ استقامت و گرفتن بهترین نتایج ورزشی ضروری باشد. مطالعات نشان داده‌اند که این مکمل می‌تواند هیدراته عضلانی را افزایش داده و از شما در برابر صدمات محافظت کند.

 

دیابت

مطالعات نشان داده‌اند که فواید گلوتامین می‌تواند سطوح انسولین را مهار کرده و قند خون را تنظیم کند. این خاصیت برای افراد مبتلا به دیابت، یا کسانی که مستعد این بیماری هستند بسیار اهمیت دارد.

 

منبع: سیمای سلامت