تبلیغات

تبلیغات

حاج قاسم سلیمانی

توقف ریزش مو با مصرف این خوراکیها

مجموعه : نکات مهم مو
توقف ریزش مو با مصرف این خوراکیها
 

 

در این میان چند راهكار كلیدی و تغذیه ای می‌تواند روند ریزش مو را كند و حتی متوقف كند.

ریزش مو كابوسی است كه همه ما از آن هراس داریم. بسیاری از ما مخصوصا آقایان به نوعی با آن كنار می‌آیند و آن را به مسائلی همچون ارث و محیط پراسترس و خیلی چیزهای دیگر نسبت می‌دهند، اما شاید كمتر كسی است كه بداند این روزها پزشكان با تغذیه مناسب توانسته‌اند قدم‌های بزرگی را در كاهش روند ریزش مو و حتی متوقف كردن آن بردارند.

ـ مصرف ویتامین‌های گروه B را در طول روز افزایش دهید.
در این میان كمبود ویتامین بیوتین و B6 از اهمیت زیادی برخوردار است. جگر، گوشت مرغ، زرده تخم‌مرغ و از آن مهم‌تر و ارزان‌‌تر جوانه گندم، سبوس گندم و جوانه‌ ماش از منابع غنی به شمار می‌روند. میوه‌هایی همچون توت‌فرنگی، موز، گریپ فورت و هندوانه نیز از جمله میوه‌هایی هستند كه از این حیث با ارزشند.
مصرف اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 در كاهش ریزش‌مو غوغا می‌كنند. اسیدهای چرب امگا 3 كه شامل اسید ایكوزا پنتانونیك (EPA) و اسید آلفالینولئیك می‌باشد در ماهی‌هایی همچون ماهی سالمون، ساردین و قزل‌آلا، روغن سویا و كانولا، روغن گردو و روغن تخم‌كتان به وفور یافت می‌شود. اسیدهای چرب امگا 6 نیز در روغن‌هایی همچون روغن ذرت، روغن كانولا، روغن سویا، روغن بادام زمینی و روغن آفتابگردان یافت می‌شود.

ـ مصرف حداقل 8 لیوان آب در روز به بهبود رطوبت ساقه‌های مو در حفظ و قوام‌ موها كمك می‌كند. خشكی مخاط پوست سر نقش مهمی در ریزش موها دارد.

ـ‌ ویتامین‌ E نیز به عنوان یك آنتی‌اكسیدان مو نقش مهمی را در سختی پیاز مو دارد. ویتامین E گردش خون مخاط سر را بهبود می‌بخشد و در این میان بادام، بادام زمینی، فندق و انبه از بهترین منابع آن هستند.

ـ پوست چلتوك ازجمله منابعی است كه هم در پیشگیری از سفیدی مو موثر است هم در پیشگیری از ریزش مو. از این‌رو هفته‌ای 2 تا 3 نوبت نیم‌سیر پوست چلتوك و لیمو‌عمانی دم كرده و میل نمایید.

منبع : jamejamonline.ir
 

 گردآوری : پایگاه اینترنتی تکناز

تبلیغات