صفحه اصلی  عضویت در سایت  |  مطالب ارسالی شما  |  درباره ما  |  تماس با ما   |  تعرفه تبلیغات

مجله خبری  |   احادیث  |  تغذیه مناسب  | دکوراسیون   |   داستان   |  گردشگری  |   ضرب المثل   |   آموزش آشپزی  |   کاریکاتور   |  انقلاب اسلامی   |   اس ام اس مناسبتی

عکس های خنده دار از شیطنت های دیدنی کودکانزنی با اندامی عجیب و وزن 500 کلیویی ! ( تصاویر)نشانه و رفتارهای عدم تعادل روانی همسر12 نکته مهم درباره ی لگد زدن جنینتصاویر دیدنی و جالب از به دنیا آمدن یک بچه پانداجدیدترین مدل کفش های اسپرت پسرانهدعای مجرب جهت فروش کالایی که به فروش نمی رودکشف 12 شمش طلا در شکم یک مرد هندی!! +تصویرشکنجه بی رحمانه این پدر به دختر 11 ساله اش! + (عکس)سوء قصد یک مرد به عروس ملکه انگلیس! + (تصاویر)بنزین 400 تومانی در کارت ها بدون محدودیت می ماند این خانم اثر انگشت ندارد!! + (عکس)حکم همجنس گرایی در قرآن چیستعکس امین حیایی و محمدرضا گلزار و روزبه معینی در کیشطرز تهیه ماهی سالمون با سس سالساآتش سوزی در ساختمان سامسونگ + عکستصاویری از تجمع خودرو ها در پمپ بنزین مدل های جدید کیک عروسی و مراسم جشن عقدبزرگ ترین پارک‌های جنگلی ایران + تصاویرآموزش نحوه ی صحیح نشستنعکاس این عکس خود طعمه بهمن شد + عکسطولاترین برنامه فردوسی پور برنامه 90 دیشبانتشار تصویر علی کریمی از عشق هایش !+عکسزندگی نامه حضرت صالح علیه السلامرازهای مهم برای جوانی و زیبایی پوستاس ام اس های جدید فلسفی آموزش ایجاد افکت بافت در فتوشاپ CS6 + تصاویر عوارض مصرف الکل چیستاصول و راه های پیشگیری از اعتیادنحوه صحیح مسواک زدن
پدری با له شدن زیر چرخ تریلی جان پسرش را نجات داد 18+جهاد نکاح دو دختر اتریشی در سوریه ( + عکس)تصاویری از شباهت جالب ستاره ها به شخصیت های کارتونی عکس های دیدنی دختری با سوژه های طنز و جالب ازدواج عجیب این مرد با چند زن مصنوعی (+عکس)دختر 13 ساله با چهره ای 50 ساله و باورنکردنی(+عکس) گفت‌وگو با پو لدارترین زن آهنین ایران! + عکسزنی با اندامی عجیب و وزن 500 کلیویی ! ( تصاویر)پسر بچه ای که روی اعصاب لاریجانی راه می رفت! + عکسعکس نوشته های طنز و بسیار خنده دارعکس هایی از بازیگر جدید سریال شاهگوش خانم شیما محمدیعکس های جالب یک کافی شاپ منحصر بفرد در دوربین عکاسینشان عالی امریکا برای دختر جوان ایرانی + عکسعکس های جالب و دیدنی از اضافه بار در برخی کشورهاتولد بسیار عجیب یک کره شتر از دو شتر ماده! +(عکس)عکس های خنده دار از شیطنت های دیدنی کودکاناس ام اس های طنز کوچه بازاری (4)خواستگاری جالب در حین مسابقه دو !+ ( عکس)ترسناک ترین هیولای دریا در اعماق اقیانوس + تصاویرعمل جراحی دیدنی شیر تکه پاره شده + تصاویرچشمک زدن جالب اوباما در سخنرانی (تصویری)شکنجه بی رحمانه این پدر به دختر 11 ساله اش! + (عکس)
جمعه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۳    ساعت: ۹:۵۴
آموزش آشپزی عکسهای گوناگون
تبلیغات

www.tapcd2012.ir      www.tapcd2012.ir

جستجو در تکناز

غار جعیتا در بیروت !! (گردشگری)

یكی از نقاط گردشگری بیروت كه در لیست بازدید هر خارجی به محض ورودش به بیروت وجود دارد، غار جعیتا است كه در 18كیلومتری شمال این شهر واقع شده است. این غار كه در میان كوه های سرسبز و چشم اندازی زیبا قرار گرفته، در سال 1968 كشف و 10سال بعد از آن برای بازدید افتتاح شد. غار جعیتا در دو طبقه با نام غار علیا و غار سفلی یا غار آبی  است. برای رفتن به غار علیا باید سوار تله کابینی شد که از میان جنگلی زیبا میگذرد و عبور رودخانه ای  از میان این جنگل تله کابین سواری را دل انگیز می کند.

مسیر 750متری این غار ، با نصب چراغ های روشنایی و نورپردازی با رنگهای مختلف بسیار جذاب بود از نكات جالب توجه در این غار وجود چشمه ای موسوم به چشمه آرزوهاست و بازدیدكنندگان با این اعتقاد كه این چشمه آرزوهایشان را برآورده می سازد، به داخل آن سكه می اندازند ! و من دیدم ایرانیها اسكناس هم می انداختند! درطول مسیر غار لحظه ای برای آنكه از آنهمه هیاهو فاصله بگیرم  به گوشه ای در كنار نرده ها رفتم و سعی كردم حدس بزنم این غار در چند سال ایجاد شده البته وقتی از راهنمای غار پرسیدم چند هزار سال طول می كشد؟!  كلی خوشحال شدم كه آن طرفها كسی جز او انگلیسی نمی فهمد چون  گفت هر 100 سال حدودا 10 سانتی متر از این قندیلها تشكیل می شود و حداقل چیزی حدود چهار میلیون سال طول می كشد تا غاری به این عمق به وجود بیاید !

رفتن  از غار علیا به غار سفلی با قطاری است که این مسیر را می پیماید. و البته مجسمه زیبای نگهبان زمان.در کنار این غار رستورانها و مراکز بازی و سرگرمی برای بچه ها و  مراکز فروش صنایع دستی، کتاب و سی دی و به فعالیت مشغولند. همچنین یک باغ وحش و یک روستای کوچک ( ساخته شده از ماکت خانه های روستایی در میان جنگل ) نیز برای بازدید وجود دارد.

غار جعیتا در بیروت !! (گردشگری)

غار آّبی که در 1836 میلادی کشف و از سال 1958 برای بازدید کنندگان گشوده شده است رودخانه ای با نام الکلب در حال جریان است و بازدید از این غار با قایق صورت می گیرد و از این جهت شبیه غار علی صدر همدان می باشد.

هركار می كنم نمی توانم این موضوع را بیان نكنم كه چقدر بازدید كنندگان ایرانی متفاوتند! بلند بلند اظهار نظر كردن در غار حتی سوت و كف زدن در قایق بی توجهی آنها به اینهمه زیبایی و عظمت دل آدم را به درد می آورد مخصوصا وقتی پس از كلی گشت و گذار در غار یكی از همسفران به مادرم گفت "واقعا دستشان درد نكنه كسانی كه اینها را تراشیده اند" و ما پس از توضیح برای او فقط سكوت كردیم  و از خود پرسیدیم چند نفر دیگر اینجور فكر کرده اند؟

بیبلوس نقطه تلاقی تمدنها

جبیل (بیبلوس) شهری قدیمی و زیبا در شمال لبنان (با فاصله حدودا 30 دقیقه با مركز شهر) با آثار باستانی منحصر به فرد خود حكایت از وجود تمدنهای مختلف در دوران قدیم دارد.

غار جعیتا در بیروت !! (گردشگری)

این شهر در حاشیه دریا قرار دارد كه پس از عبور از یك بازارچه كاملا سنتی با سنگفرشهای قدیمی دیوارهای سنگی و مغازه های كوچك در دوطرف با دربهای چوبی خوشرنگ احساس می كنی در تاریخ قدم می زنی یا شاید هم یك شهرك سینمایی! و بعد عبور از یك محوطه باستانی كه یك قلعه قدیمی سنگی در سمت چپ قراردارد به  كوچه باغها می رسی كه پر هستند از گلهای صورتی و سفید بر روی آلاچیق ها. از یك مسجد سنگی قدیمی و یك كلیسای كوچك كه می گذری درآخرین پیچ نسیم خنك مدیترانه و روشنایی بندری بسیار زیبا روحت را می نوازد قایق های كوچك و بزرگ در ساحل آن منظم كنار هم پهلو گرفته اند و رستورانهای قدیمی با سایه بانهایی كه از بالای ساختمانهای سنگی آویزان شده اند و گلها . اینجا همه جا گل هست گلهایی كه از سنگها آویزان شده اند و دریایی آبی رو به سبزبعد گشت و گذار در ساحل و دیدن آدمهای شادی كه شنا می كنند وكاری به هم  ندارند !

یك سكوت نیم ساعته برای شنیدن صدای امواج ، همراه بقیه سوار قایق شدیم و چون دیر رسیدیم جلوی قایق نشستیم و این بهترین فرصت بود كه هربار وقتی قایق به دل یك موج بزرگ می رفت و سر تا پا خیس می شدیم از ته ته دل جیغ بزنیم یك آبتنی حسابی بعد هم خیس و خوشحال  با كفشهایی كه حداقل دو سایز گشاد شده بودند برگشتیم به سمت جونیه!

جونیه ، حریصا و مجسمه حضرت مریم

جونیه متصل به بیروت و در شمال آن منطقه ای مسیحى نشین است .و حریصا جایی مقدس در جونیه كه مجسمه ای بزرگ از حضرت مریم در بلندترین نقطه بالای كوه است.

غار جعیتا در بیروت !! (گردشگری)

ناهاررا در رستوران مخلوف خوردیم در پلاژی رو به منظره ساحلی شنی  مخصوص شنا لذت بردیم از موج بازیها و جیغ و دادها و صدای برخورد موج به دیوارها ی سنگی رستوران و البته فلافل و قهوه ! و بعد از مختصر خرید از یك فروشگاه به عنوان سوغات ( چون تا اینجا چیزی از لبنان نخریده بودیم) با تله كابین از كوه پردرخت رو به دریا بالا رفتیم و انصافا زیباست و بعد از توقف  با واگن كوچكی كه برروی ریل بالا می رفت همراه با سایر مردم لبنان وتوریستهای دیگربالا رفتیم .

ظاهرا این اواخراعلام  شده كه ایرانیها نباید به این مكان بیایند (احتمالا دلیلش هم معلوم است دسته گلهایی كه هموطنان قبلا به آب داده اند !) البته كسی به ما كاری نداشت و ما هم بی سرو صدا رفتیم بالا  فقط تغییر مسیر از تله كابین به بعد را نمی دانستیم كه آنهم از دو سه نفر پرسیدم و انصافا آنها هم با مهربانی هم راه را نشان دادند هم همراهیمان كردند و نمی دانم چرا هروقت با لبنانیها شروع به صحبت می كردم چهره آنها كاملا مهربان و صمیمی می شد در صورتی كه در نگاه اول بسیار با احتیاط  و كمی سرد نگاهمان می كردند به محوطه كه رسیدیم از آنها تشكرو خداحافظی كردم و به سمت  مجسمه كه  برروی  ساختمانی با پلكان مارپیچی قرار داشت رفتیم ، زیر پلكان كلیسایی كوچك بود  با صندلیهای چوبی و حلقه های گل و سكوت.

كنجكاوی ،مارا تا بالای پله ها و تا زیر مجسمه كشاند دستهایی مهربان و چشمهای آرام. مه ملایم هوای مطبوع همراه با سكوتی مقدس كه ناخودآگاه حس ستایش انسان را برمی انگیخت وخاموش ماندیم و به منظره وسیع و بی نظیر كوه سبز و دریایی كه از آن بالا پیداست خیره ماندیم تا صحنه آن بالا را همیشه در خاطرخاطره هامان یادگار نگه داریم .

سفر خیلی زود پایان یافت و آنچه ماند خاطرات شیرین سفر است ای کاش فرصتی بود تا سایر مناطق دیدنی لبنان را هم می گشتیم بعلبک شهر خدایان، صیدا گنجینه تاریخ ، صور، طرابلس و سرزمین ارزهای سبز

گردآوری : پایگاه اینترنتی تکناز

تعداد بازدید ۵۵۹۲ بار

ارسال به کلوب ارسال به فبس بوک ارسال به گوگل ارسال به فرند فید ارسال به فرند فید

ارسال این مطلب به ایمیل دوستان :

جدیدترین مطالب این بخش

مجله خبری
کشف 12 شمش طلا در شکم یک مرد هندی!! +تصویربنزین 400 تومانی در کارت ها بدون محدودیت می ماند آتش سوزی در ساختمان سامسونگ + عکسعکاس این عکس خود طعمه بهمن شد + عکسپایش مرز با بالن‌های مرزبانی ( +عکس) سایت ثبت نام بیمه سلامت (+ شرایط )جزئیات مرگ کودک به خاطر اعتیاد پدر به کامپیوتر!! اولین دستگاه خودپرداز حشیش در ایالت کلرادو!! عکستصاویری از غرق شدن کشتی در کره جنوبی با ۴۷۷ مسافر فزایش یا کاهش قیمت مسکن بعد از فاز دوم یارانه هاموفقیت جراحی نوزاد عجیب 8 دست و پایی ! + عکس هشدار جدی درباره داروهای تبلیغی شبکه‌های ماهواره‌ایبا انصراف از دریافت یارانه از بیمه رایگان بهره مند شوید 3 همسایه ایران در رتبه بالاترین هزینه های نظامی در جهان بز گلپایگانی که 6 قلو زایمان کرد !+ عکس زنی که با کفش پاشنه بلند مردی را به قتل رساند !+ عکس گروگان گیری عجیب با ساتور در وسط خیابان (+ تصاویر) محرم جدیدترین سلاح ارتش جمهوری اسلامی ایران آزادی زن پرتاب کننده کفش به سمت هیلاری کلینتون (+عکس) آخرین قیمت سکه‌، طلا و ارز در بازار (+جدول)