صفحه اصلی      |  عضویت در سایت  |   مطالب ارسالی شما |      درباره ما        |      فروشگاه سایت     |     گالری عکس   |       تعرفه تبلیغات  
موضوعات

توصیه های اخلاقی
----------------------------------
----------------------------------
----------------------------------
----------------------------------
----------------------------------
----------------------------------
چهارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۱    ساعت: ۱۲:۱۸
گالری عکس
عکس هایی از خاطرات قدیمی (یاد اون روزا بخیر) عکس هایی از خاطرات قدیمی (یاد اون روزا بخیر)
با دیدن این عکس ها می گین یادش بخیر چه زود گذشت..   ...
[ ادامه مطلب ... ]
اسپرت بازار خودروهای گران قیمت جهان ( تصویری) اسپرت بازار خودروهای گران قیمت جهان ( تصویری)
  نمونه های زیبا از طراحی مدرن خودروهای روز دنیا که بیشتر معروف به غول های خودرو میب...
[ ادامه مطلب ... ]
عکس های جالب از گیتارهای عجیب عکس های جالب از گیتارهای عجیب
  واقعا جالب و عجیبه این گیتارها اما اگه صدای گیتارهای اصیل داشته باشه ! ...
[ ادامه مطلب ... ]
عکس های جعبه های کادویی زیبا و جذاب عکس های جعبه های کادویی زیبا و جذاب
  جعبه کادویی زیبا مخصوص هدیه روز مادر و زن   ...
[ ادامه مطلب ... ]
جستجوی مطالب
 

ویتامین D خطر بیماری چشم را کاهش می دهند

یک مطالعه جدید می گوید، خوردن مقادیر فراوانی ماهی غنی از اسیدهای چرب omga-3- - از قبیل تون و سالمون - - ممکن است خطر زوال وابسته به سن پیشرفته شبکیه را کاهش دهد. یافته های مطالعه در شماره می مجله Archives of Ophtha lmology منتشر می شوند. مطالعه دوم در همین شماره از ژورنال دریافت که افراد با سطوح خونی بالاتر ویتامین D ممکن است خطر زوال وابسته به سن شبکیه (AMD) در مرحله اولیه خود را، معمولترین علت کوری در میان بالغین مسن در ایالات متحده، کاهش دهند. AMD هنگامیکه شبکیه، که در پشت رتین واقع شده است، در طی زمان تخریب شود رخ می دهد. مطالعه اول 4519 فرد که هنگامیکه بین 1992و1998 ثبت نام کردند 60تا 80 ساله بودند را شامل شد. چشم های آنها جهت تشخیص اینکه آیا آنها AMD داشتند یا نه چک شد، و از آنها همچنین در مورد عادات غذایی شان سوال شد. محققان 1115 فردی را که هیچ نشانه ای از AMD نداشتند با افرادیکه علامت داشتند، شامل 658 نفر با AMD neovascular (شدید)، مقایسه کردند. نویسندگان مطالعه نوشتند " مصرف اسیدهای چرب اشباع نشده زنجیره طولانی omga-3 کلی در رژیم غذایی به صورت معکوس با AMD neovascular مرتبط بود، همانطور که (DHA( docasoahexaenoic a10004 مرتبط بود. DHA اسید چربی است که معتقدند رتین را تحت تاثیر قرار می دهد. نویسندگان نوشتند " مصرف بالاتر ماهی، هم توتال و هم کبابی/پخته شده، نیز به صورت معکوس با neovasaular AMD مرتبط بود." آنها گفتند که خوردن بیش از دو وعده متوسط ماهی در هفته، یا بیش از یک وعده متوسط از ماهی کبابی یا پخته شده، با خطر کمتر AMD پیشرفته مرتبط بود. محققان گفتند، اسیدهای چرب omga-3 ممکن است به حفظ عملکرد رگ خونی در رتین و همچنین کاهش التهاب و ابقاء بالانس انرژی کمک کنند. در مطالعه دوم ، محققان آمریکایی بر 7752 نفر شامل 11درصد با AMD متمرکز شدند و دریافتند که سطوح " ویتامین D سرم به صورت معکوس با AMD اولیه مرتبط بود اما نه با AMD پیشرفته ". افراد با بالاترین سطوح ویتامین D در خونشان 40 درصد خطر کمتر AMDاولیه را نسبت به افراد با پایین ترین سطوح ویتامین D داشتند. محققان گفتند که ویتامین D ممکن است خطر AMD را با کاهش التهاب یا جلوگیری از رشد عروق خونی جدید در رتین، که به برخی اشکال بیماری چشم کمک می کند، کاهش دهد.

پایگاه فرهنگی هنری تکناز

تعداد بازدید ۶۸۹ بار

جهت عضویت در سایت کلیک کنید

جهت عضویت در سایت کلیک کنید

ارسال به کلوب ارسال به فبس بوک ارسال به گوگل ارسال به فرند فید ارسال به فرند فید

ارسال این مطلب به دوستان :

© کلیه حقوق برای سایت تکنار محفوظ است.

تمامی مطالب این پایگاه تحت نظارت و مطابق با قوانین جمهوری اسلامی ایران میباشد.