

















کاکائوی تلخ برای قلب مفیده
تحقیق جدیدی نشان میدهد که کاکائوی تلخ برای سرخرگ ها مفید است و جریان خون را در آنها تسهیل میکند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه شنبه 25 مارس (5 فروردین) در کنوانسیون سالانه کالج متخصصان قلب آمریکا در نیویورک پژوهشگران دانشگاه ییل اعلام کردند فلاوونوئیدها(گروهی از ترکیبات آنتیاکسیدانی که در سبزی ها و میوهها هم موجودند)، نقش مهمی در سلامتی ایفا میکنند.
بررسی این محققان نشان داده است رابطه مهمی میان مصرف غذاهای غنی از فلاوونوئیدها مانند چای سبز ، میوهها ، سبزیها و جلوگیری از بیماریهای قلبی-عروقی وجود دارد.
فرآوردههای کاکائو یا شکلات تلخ یکی از غنیترین منابع فلاوونوئیدها در میان غذاهای رایج هستند.
پژوهشگران مرکز پژوهش پیشگیری دانشگاه ییل به بررسی 45 نفر پرداختند. افراد شرکت کننده در این تحقیق برای شش هفته روزانه بیش از 200 گرم کاکائو با شکر، کاکائو بدون شکر یا دارونما را مصرف کردند.
در این بررسی کاکائو به عنوان یک ماده ی کارآمد در بهبود کارکرد پوشش درونی عروق شناخته شد.
از 39 نفری که این آزمون را به پایان رساندند، مقیاس سلامت سرخرگ ها یعنی "گشادی عروق ناشی از جریان خون" (FMD) به طور قابل توجهی در افرادی که کاکائوی بدون شکر و کاکائوی با شکر مصرف کرده بودند، نسبت به گروه شاهد افزایش یافت. این افزایش در گروهی که کاکائوی تلخ مصرف میکردند، بیشتر بود.
والنتین یانچو نایکی یک از این پژوهشگران گفت: "با وجود آنکه یافتههای ما نشان نمی دهد که افراد باید به عنوان بخشی از غذای روزمره شروع به خوردن مقدار زیادی شکلات کنند، اما میتوان نتیجه گرفت که شکلات تلخ و سایر غذاهای غنی از فلاوونوئیدها ممکن است برای سلامت قلب و عروق سودمند باشند."
منبع: همشهری
تعداد بازدید ۵۳۰ بار
مطالب مرتبط
فواید گیاه والک چیست؟آیا از فواید یک فنجان گل گاوزبان آگاهی دارید ؟خواص میوه های زمستانی چیست ؟راهنمایی برای مصرف مواد غذایی در فصل پاییزفواید منحصر به فرد شوید !!!۵۰ خاصیت میوه معروف پاییزیسلامتی و نشاط با مصرف این 10 میوه تغذیه مناسب در افراد سیگاری، چگونه باید باشد؟ خواص جالب لیموترش فواید بسیار شكلات سیاهچرا فکر می کنید زشت ترین اندام را دارید؟با این برنامه چربی سوزی سریع و آسان مانکن شوید17 نکته مهم مفید برای تناسب اندام!20 دستور تغذیه در ماه مبارک رمضان 15 خوراکی مفید برای افزایش دهنده طول عمر 13 نکات مهم که اصلا درباره وزن خود نمی دانستیدچگونگی یك تغذیه مناسب در ماه مبارک رمضان توصیه های مفید یک متخصص تغذیه درباره نحوه افطار کردن توصیه های تغذیه و بهداشتی در ماه رمضان11 دلیل برای خوردن 1 عدد سیب در روز
اس ام اس جدید
عکسهای بازیگران
©
کلیه
حقوق برای سایت تکنار محفوظ است.
تمامی مطالب این
پایگاه تحت نظارت و مطابق با قوانین جمهوری اسلامی ایران میباشد.
تحقیق جدیدی نشان میدهد که کاکائوی تلخ برای سرخرگ ها مفید است و جریان خون را در آنها تسهیل میکند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه شنبه 25 مارس (5 فروردین) در کنوانسیون سالانه کالج متخصصان قلب آمریکا در نیویورک پژوهشگران دانشگاه ییل اعلام کردند فلاوونوئیدها(گروهی از ترکیبات آنتیاکسیدانی که در سبزی ها و میوهها هم موجودند)، نقش مهمی در سلامتی ایفا میکنند.
بررسی این محققان نشان داده است رابطه مهمی میان مصرف غذاهای غنی از فلاوونوئیدها مانند چای سبز ، میوهها ، سبزیها و جلوگیری از بیماریهای قلبی-عروقی وجود دارد.
فرآوردههای کاکائو یا شکلات تلخ یکی از غنیترین منابع فلاوونوئیدها در میان غذاهای رایج هستند.
پژوهشگران مرکز پژوهش پیشگیری دانشگاه ییل به بررسی 45 نفر پرداختند. افراد شرکت کننده در این تحقیق برای شش هفته روزانه بیش از 200 گرم کاکائو با شکر، کاکائو بدون شکر یا دارونما را مصرف کردند.
در این بررسی کاکائو به عنوان یک ماده ی کارآمد در بهبود کارکرد پوشش درونی عروق شناخته شد.
از 39 نفری که این آزمون را به پایان رساندند، مقیاس سلامت سرخرگ ها یعنی "گشادی عروق ناشی از جریان خون" (FMD) به طور قابل توجهی در افرادی که کاکائوی بدون شکر و کاکائوی با شکر مصرف کرده بودند، نسبت به گروه شاهد افزایش یافت. این افزایش در گروهی که کاکائوی تلخ مصرف میکردند، بیشتر بود.
والنتین یانچو نایکی یک از این پژوهشگران گفت: "با وجود آنکه یافتههای ما نشان نمی دهد که افراد باید به عنوان بخشی از غذای روزمره شروع به خوردن مقدار زیادی شکلات کنند، اما میتوان نتیجه گرفت که شکلات تلخ و سایر غذاهای غنی از فلاوونوئیدها ممکن است برای سلامت قلب و عروق سودمند باشند."
منبع: همشهری
© کلیه حقوق برای سایت تکنار محفوظ است.
تمامی مطالب این پایگاه تحت نظارت و مطابق با قوانین جمهوری اسلامی ایران میباشد.
مطالب ارسالی شما





