عکس های خنده دار از شیطنت های دیدنی کودکانزنی با اندامی عجیب و وزن 500 کلیویی ! ( تصاویر)نشانه و رفتارهای عدم تعادل روانی همسر12 نکته مهم درباره ی لگد زدن جنینتصاویر دیدنی و جالب از به دنیا آمدن یک بچه پانداجدیدترین مدل کفش های اسپرت پسرانهدعای مجرب جهت فروش کالایی که به فروش نمی رودکشف 12 شمش طلا در شکم یک مرد هندی!! +تصویرشکنجه بی رحمانه این پدر به دختر 11 ساله اش! + (عکس)سوء قصد یک مرد به عروس ملکه انگلیس! + (تصاویر)بنزین 400 تومانی در کارت ها بدون محدودیت می ماند این خانم اثر انگشت ندارد!! + (عکس)حکم همجنس گرایی در قرآن چیستعکس امین حیایی و محمدرضا گلزار و روزبه معینی در کیشطرز تهیه ماهی سالمون با سس سالساآتش سوزی در ساختمان سامسونگ + عکستصاویری از تجمع خودرو ها در پمپ بنزین مدل های جدید کیک عروسی و مراسم جشن عقدبزرگ ترین پارک‌های جنگلی ایران + تصاویرآموزش نحوه ی صحیح نشستنعکاس این عکس خود طعمه بهمن شد + عکسطولاترین برنامه فردوسی پور برنامه 90 دیشبانتشار تصویر علی کریمی از عشق هایش !+عکسزندگی نامه حضرت صالح علیه السلامرازهای مهم برای جوانی و زیبایی پوستاس ام اس های جدید فلسفی آموزش ایجاد افکت بافت در فتوشاپ CS6 + تصاویر
تصاویری از شباهت جالب ستاره ها به شخصیت های کارتونی پدری با له شدن زیر چرخ تریلی جان پسرش را نجات داد 18+جهاد نکاح دو دختر اتریشی در سوریه ( + عکس)عکس های دیدنی دختری با سوژه های طنز و جالب ازدواج عجیب این مرد با چند زن مصنوعی (+عکس)دختر 13 ساله با چهره ای 50 ساله و باورنکردنی(+عکس) گفت‌وگو با پو لدارترین زن آهنین ایران! + عکسعکس نوشته های طنز و بسیار خنده دارعکس هایی از بازیگر جدید سریال شاهگوش خانم شیما محمدیعکس های جالب یک کافی شاپ منحصر بفرد در دوربین عکاسیپسر بچه ای که روی اعصاب لاریجانی راه می رفت! + عکسعکس های جالب و دیدنی از اضافه بار در برخی کشورهااس ام اس های طنز کوچه بازاری (4)نشان عالی امریکا برای دختر جوان ایرانی + عکستولد بسیار عجیب یک کره شتر از دو شتر ماده! +(عکس)خواستگاری جالب در حین مسابقه دو !+ ( عکس)عمل جراحی دیدنی شیر تکه پاره شده + تصاویرچشمک زدن جالب اوباما در سخنرانی (تصویری)ترسناک ترین هیولای دریا در اعماق اقیانوس + تصاویراتصال گوش جدا شده دختری با کمک زالوها ! + عکسپیاده روی این مرد دور دنیا با یخچال! + (تصاویر)پر هزینه ترین فیلم های خانوادگی معرفی شد + تصاویر
پنج شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۳    ساعت: ۱۰:۲۴
تبلیغات
www.tapcd2012.ir      www.tapcd2012.ir
جستجوی مطالب

سردترین و گرم‌ ترین سیاره‌ها را بشناسید !+ عکس

ستاره شناسان یک ردیف سیاره هایی را یافته اند که ویژگهای شگفت انگیزی دارند و بی تردید ارزش ذکرشدن در نسخه بین کهکشانی کتاب رکوردهای جهانی گینس را دارد.

برای مثال، SWEEPS-10 سریع ترین کهکشانی است که با فاصله بیش از یک میلیون کیلومتری به دور خورشید خود می چرخد، فاصله ای که سه برابر فاصله ماه از زمین است، به این معنا که یک سال در این سیاره 10 ساعت به طول می انجامد.

سردترین و گرم‌ ترین سیاره‌ها را بشناسید !+ عکس

سیاره SWEEPS-10 با چنان سرعتی به دور ستاره اصلی خود می چرخد که یک سال در این سیاره برابر با 10 ساعت است

بزرگترین سیاره ای که تاکنون شناخته شده سیاره TrES-4 است که اندازه آن 1.7 برابر مشتری منظومه شمسی ما است.

این سیاره ممکن است بتواند نامزد انتخاب بزرگترین سیاره باشد، چرا که بسیار روشن است و کنار آن شکلی شبیه ستاره دنبال دار وجود دارد که از اتمسفر این سیاره تشکیل شده است.

جئورجی مندوشو از مرکز رسد لوول در آریزونا اظهار داشت: جرم این سیاره 0.2 گرم در هر سانتیمتر مربع یا حدود چگالی چوب درخت بالسا است.

سردترین و گرم‌ ترین سیاره‌ها را بشناسید !+ عکس

TrES-4 با فاصله 1400 سال نوری از زمین سیاره بزرگ پف آلودی است که جرم بسیار کمی دارد

فهرست سیاره های عجیب که از سوی سایت اسپیس منتشر شده برخی از ویژگیهای عجیب این جهان را نشان می دهد که در درک ما از فیزیک تأثیرگذار خواهد بود.

برای مثال آشنایی با سیاره Methusela ( یا نام اصلی PSR B1620-26 b) خالی از لطف نیست، این سیاره قدیمی ترین سیاره کشف شده است و یکی از اجداد کیهان به شمار می رود که 12.7 میلیارد سال پیش تشکیل شده است، این سیاره 8 میلیارد سال پیرتر از زمین است.

سیاره Methusela دو میلیون سال پس از بیگ بنگ یا انفجار بزرگ تشکیل شد، کشفی که در سال 1993 درک ما را از شکل گیری سیاره تغییر داد و به طور ضمنی این مفهوم را القا می کند که سیاره های بسیار مسن تری هستند که هنوز کشف نشده اند.

این سیاره نیز در دوران زندگی خود دچار تحولاتی شده و درحالی که مهارتهای رصدی ما رشد می کند این سیاره به موضوع جالبی برای مطالعه تبدیل شده است.

دانشمندان ناسا همچنین اعتقاد دارند که سیاره Methusela ممکن است اطراف یک ستاره دیگر تشکیل شده باشد اما پیش از آنکه توسط یک ستاره غیرفعال تسخیر شده باشد خود را از بین برده است.

از سوی دیگر، سیاره ای وجود دارد که هنوز نامی برایش انتخاب نشده است، این سیاره با سنی کمتر از یک میلیون سال دور ستاره Coku Tau با فاصله حدود 420 سال نوری می چرخد.

سردترین و گرم‌ ترین سیاره‌ها را بشناسید !+ عکس

سیاره باستانی Methusela ( نام پیرترین انسان در انجیل) 12.7 میلیارد سال سن دارد و مسن ترین سیاره ای است که تاکنون کشف شده است

سردترین و گرم‌ ترین سیاره‌ها را بشناسید !+ عکس

این سیاره ، کم سن ترین سیاره ای است که دور ستاره Coku Tau می چرخد و شاید کمتر از یک میلیون سال سن داشته باشد

داغ ترین سیاره ای که تاکنون کشف شده WASP-12b است، سیاره از بخار که گرمای آن به 2200 درجه سانتیگراد می رسد. این سیاره همچنین داعیه دار عنوان یکی از بزرگترین سیاره ها نیز است چرا که اندازه آن دو برابر مشتری تخمین زده شده است.

سردترین سیاره شناخته شده OGLE-BLG-390L است که حجم آن پنج برابر زمین است و گفته شده است که سطحی صخره مانند داشته و با فاصله 28 هزار سال نوری یکی از دورترین سیاره های است که تاکنون بشر شناخته است.

دمای منفی 220 درجه سانتیگراداین سیاره پایین تر از نقطه جوش نیتروژن مایع و نزدیک به صفر مطلق است.

سردترین و گرم‌ ترین سیاره‌ها را بشناسید !+ عکس

سیاره جوشان WASP-12b دمایی بالای 2200 درجه سانتیگراد دارد و داغترین سیاره شناخته شده است

در آن سوی دنیا سیاره (OGLE-2005-BLG-390L(b سردترین سیاره محسوب می شود

سیاره (Epsilon Eridani (b ممکن است از چنان ویژگیهای خاصی برخوردار نباشد که بتوان آن را در این مجموعه جای داد اما این سیاره با 10.5 سال نوری نزدیکترین سیاره به زمین تلقی می شود.

این درحالی است که فاصله زیاد این سیاره از خورشید آن ، احتمال یافتن زندگی در آن به صفر می رسد و ممکن است اقیانوسهای این سیاره و سیاره سیاره ها در همین منظومه شمسی یخ زده باشند.

سردترین و گرم‌ ترین سیاره‌ها را بشناسید !+ عکس

سیاره  (Epsilon Eridani (b تنها 10.5 سال نوری با زمین ما فاصله دارد و ممکن است که به زودی بتوانیم آن را از طریق تلسکوپ مشاهده کنیم

آخرین مورد از این مجموعه کوچکترین سیاره یک منظومه غیر خورشیدی است.

سیاره Kepler-10b تنها 1.4 برابر زمین است و با زمین حدود 560 سال نوری فاصله دارد و کشف آن در ژانویه 2011 اعلام شد.

این سیاره خارج از منطقه گلدیلاکس 'Goldilocks' قرار دارد و به قدر کافی به خورشید خود نزدیک است که آب در این سیاره یخ نزند.

سردترین و گرم‌ ترین سیاره‌ها را بشناسید !+ عکس