زندگی بسیار عجیب و باورنکردنی این مرد با سه پا + عکسعکس های جالب و خلاقانه از یخبندان شهر ونیز !!این مرد بهترین شغل جهان را دارد! + تصاویر دیو سفید ، هنرهای تجسمی و بصری ایران (+عکس)تصاویر دلنشین و زیبا از مزرعه گل های سنیل در هند عکس های دیدنی اهلی کردن عقاب ها در مغولستان زندگی عجیب یک دختر داخل جسد خرس! + عکس لاغر شدن با نوشیدن آب، درست یا غلط؟ نتیجه 40 سال آب ندادن به باغچه توسط این مرد (+عکس) روشی وحشتناک و عجیب برای تبلیغ عسل !(+عکس) ۱۰ ارزش تربیتی و مهم که باید به کودکان بیاموزیدسیر ترشی صنعتی بهتر است یا خانگی؟موفقیت جراحی نوزاد عجیب 8 دست و پایی ! + عکسطرز تهیه و خوشمزه کردن زیره پلو کرمانیعجیب‌ترین روش‌های سفارش غذا در دنیا هشدار جدی درباره داروهای تبلیغی شبکه‌های ماهواره‌ای پوستر جشنواره فیلم کن 2014 رونمایی شد (+عکس)تصاویری از اتومبیل بی ام و M4 سال 2015فراموش کن (زیبای عاشقانه)شما باورتان می شود این ها کیک باشند؟ + (تصاویر)مساجد مهم جهان از نظر معماری، تاریخی و سیاسیپسر بچه هندی با بیشترین انگشت رکوردار گینس شد + عکس اولین گفتگوی خانوادگی و خصوصی نرگس محمدیرویایی ترین دهکده های ساحلی ایتالیا + (عکس)شیر مادر چه فوایدی دارد؟بهترین مقاصد مسافرتی در بهار + (تصاویر)بد قیافه ترین بازیگران موفق + تصاویر
سری جدید تصاویر خنده دار از گوشه کنار جهان ماشین لوکس پسر قلعه نویی + عکس عشق مادربزرگ به نوه اش !+ عکس گران ترین مجلس عروسی جهان (+عکس) تنبلی های دیدنی در سرتاسر جهان (عکس) عکسهایی از کلکسیونی از اتومبیل های شیک رونالدو اس ام اس های جدید طنز (94)کاریکاتورهای جالب انصراف از یارانه ذرت مکزیکی نخورید !لذت دیدن این تصاویر جذاب را از دست ندهید هتلی جالب و شگفت انگیز در دل کویر (+ تصاویر) اعتراض جالب یک مرد عربستانی نقص فنی اتومبیلش !+ عکس ماجرای خواندنی دختر فراری که یک شب پیش یک طلبه ماند! عکس های از هزار جریب با طبیعتی بهشتی آنچه کم داریم ...(+عکس) عکس هایی از زندگی شکیرا با همسر و فرزندشزنان محافظ و بادی گارد ریاست جمهوری فسلطین! + تصاویر زنی که با کفش پاشنه بلند مردی را به قتل رساند !+ عکسزندگی بسیار عجیب و باورنکردنی این مرد با سه پا + عکس عجیب ترین مراسم تدفین در دنیا (+عکس) گروگان گیری عجیب با ساتور در وسط خیابان (+ تصاویر)این مرد بهترین شغل جهان را دارد! + تصاویر
جمعه ۲۹ فروردین ۱۳۹۳    ساعت: ۵:۲۲
تبلیغات
www.tapcd2012.ir      www.tapcd2012.ir
جستجوی مطالب

سردترین و گرم‌ ترین سیاره‌ها را بشناسید !+ عکس

ستاره شناسان یک ردیف سیاره هایی را یافته اند که ویژگهای شگفت انگیزی دارند و بی تردید ارزش ذکرشدن در نسخه بین کهکشانی کتاب رکوردهای جهانی گینس را دارد.

برای مثال، SWEEPS-10 سریع ترین کهکشانی است که با فاصله بیش از یک میلیون کیلومتری به دور خورشید خود می چرخد، فاصله ای که سه برابر فاصله ماه از زمین است، به این معنا که یک سال در این سیاره 10 ساعت به طول می انجامد.

سردترین و گرم‌ ترین سیاره‌ها را بشناسید !+ عکس

سیاره SWEEPS-10 با چنان سرعتی به دور ستاره اصلی خود می چرخد که یک سال در این سیاره برابر با 10 ساعت است

بزرگترین سیاره ای که تاکنون شناخته شده سیاره TrES-4 است که اندازه آن 1.7 برابر مشتری منظومه شمسی ما است.

این سیاره ممکن است بتواند نامزد انتخاب بزرگترین سیاره باشد، چرا که بسیار روشن است و کنار آن شکلی شبیه ستاره دنبال دار وجود دارد که از اتمسفر این سیاره تشکیل شده است.

جئورجی مندوشو از مرکز رسد لوول در آریزونا اظهار داشت: جرم این سیاره 0.2 گرم در هر سانتیمتر مربع یا حدود چگالی چوب درخت بالسا است.

سردترین و گرم‌ ترین سیاره‌ها را بشناسید !+ عکس

TrES-4 با فاصله 1400 سال نوری از زمین سیاره بزرگ پف آلودی است که جرم بسیار کمی دارد

فهرست سیاره های عجیب که از سوی سایت اسپیس منتشر شده برخی از ویژگیهای عجیب این جهان را نشان می دهد که در درک ما از فیزیک تأثیرگذار خواهد بود.

برای مثال آشنایی با سیاره Methusela ( یا نام اصلی PSR B1620-26 b) خالی از لطف نیست، این سیاره قدیمی ترین سیاره کشف شده است و یکی از اجداد کیهان به شمار می رود که 12.7 میلیارد سال پیش تشکیل شده است، این سیاره 8 میلیارد سال پیرتر از زمین است.

سیاره Methusela دو میلیون سال پس از بیگ بنگ یا انفجار بزرگ تشکیل شد، کشفی که در سال 1993 درک ما را از شکل گیری سیاره تغییر داد و به طور ضمنی این مفهوم را القا می کند که سیاره های بسیار مسن تری هستند که هنوز کشف نشده اند.

این سیاره نیز در دوران زندگی خود دچار تحولاتی شده و درحالی که مهارتهای رصدی ما رشد می کند این سیاره به موضوع جالبی برای مطالعه تبدیل شده است.

دانشمندان ناسا همچنین اعتقاد دارند که سیاره Methusela ممکن است اطراف یک ستاره دیگر تشکیل شده باشد اما پیش از آنکه توسط یک ستاره غیرفعال تسخیر شده باشد خود را از بین برده است.

از سوی دیگر، سیاره ای وجود دارد که هنوز نامی برایش انتخاب نشده است، این سیاره با سنی کمتر از یک میلیون سال دور ستاره Coku Tau با فاصله حدود 420 سال نوری می چرخد.

سردترین و گرم‌ ترین سیاره‌ها را بشناسید !+ عکس

سیاره باستانی Methusela ( نام پیرترین انسان در انجیل) 12.7 میلیارد سال سن دارد و مسن ترین سیاره ای است که تاکنون کشف شده است

سردترین و گرم‌ ترین سیاره‌ها را بشناسید !+ عکس

این سیاره ، کم سن ترین سیاره ای است که دور ستاره Coku Tau می چرخد و شاید کمتر از یک میلیون سال سن داشته باشد

داغ ترین سیاره ای که تاکنون کشف شده WASP-12b است، سیاره از بخار که گرمای آن به 2200 درجه سانتیگراد می رسد. این سیاره همچنین داعیه دار عنوان یکی از بزرگترین سیاره ها نیز است چرا که اندازه آن دو برابر مشتری تخمین زده شده است.

سردترین سیاره شناخته شده OGLE-BLG-390L است که حجم آن پنج برابر زمین است و گفته شده است که سطحی صخره مانند داشته و با فاصله 28 هزار سال نوری یکی از دورترین سیاره های است که تاکنون بشر شناخته است.

دمای منفی 220 درجه سانتیگراداین سیاره پایین تر از نقطه جوش نیتروژن مایع و نزدیک به صفر مطلق است.

سردترین و گرم‌ ترین سیاره‌ها را بشناسید !+ عکس

سیاره جوشان WASP-12b دمایی بالای 2200 درجه سانتیگراد دارد و داغترین سیاره شناخته شده است

در آن سوی دنیا سیاره (OGLE-2005-BLG-390L(b سردترین سیاره محسوب می شود

سیاره (Epsilon Eridani (b ممکن است از چنان ویژگیهای خاصی برخوردار نباشد که بتوان آن را در این مجموعه جای داد اما این سیاره با 10.5 سال نوری نزدیکترین سیاره به زمین تلقی می شود.

این درحالی است که فاصله زیاد این سیاره از خورشید آن ، احتمال یافتن زندگی در آن به صفر می رسد و ممکن است اقیانوسهای این سیاره و سیاره سیاره ها در همین منظومه شمسی یخ زده باشند.

سردترین و گرم‌ ترین سیاره‌ها را بشناسید !+ عکس

سیاره  (Epsilon Eridani (b تنها 10.5 سال نوری با زمین ما فاصله دارد و ممکن است که به زودی بتوانیم آن را از طریق تلسکوپ مشاهده کنیم

آخرین مورد از این مجموعه کوچکترین سیاره یک منظومه غیر خورشیدی است.

سیاره Kepler-10b تنها 1.4 برابر زمین است و با زمین حدود 560 سال نوری فاصله دارد و کشف آن در ژانویه 2011 اعلام شد.

این سیاره خارج از منطقه گلدیلاکس 'Goldilocks' قرار دارد و به قدر کافی به خورشید خود نزدیک است که آب در این سیاره یخ نزند.

سردترین و گرم‌ ترین سیاره‌ها را بشناسید !+ عکس