

















آیا می دانید چه نوع چایی باعث افزایش قدرت دفاعی بدن می شود؟

پژوهشگران به سودمندی مصرف چای هل در افزایش قدرت دفاعی بدن پی بردند.
تاثیر مصرف عصاره چای هل را بر نوعی سامانه دفاعی بدن موسوم به دستگاه دفاع آنتی اكسیدانی بررسی كردند.
پژوهشگران در این بررسی 54 فرد را به مدت 2 هفته ارزیابی كردند.این افراد در این مدت هر روز مقدار 3 گرم هل و یك گرم چای به صورت 100 میلی لیتر عصاره چای هل نوشیدند.
بر پایه این بررسی كه مشروح آن در مجله دانشگاه علوم پزشكی منتشر شده است،بعد از مصرف چای هل،توانایی دفاع آنتی اكسیدانی كلی سرم افراد مورد بررسی از 96/1 به 23/2 میكرو مول در میلیلیتر رسید.
این پژوهشگران میگویند:رادیكالهای آزاد، اتمها یا مولكولهایی هستند كه به علت داشتن الكترون آزاد،واكنش پذیری زیاد دارند و آسیبهای فراوانی به بدن وارد میكنند.
در بدن فرآیندهای ویژهای برای مقابله با آسیب ناشی از این رادیكالهای آزاد وجود دارد كه به دستگاه دفاع آنتی اكسیدانی معروف هستند.
تعداد بازدید ۱۳۹۱ بار
مطالب مرتبط
فواید گیاه والک چیست؟آیا از فواید یک فنجان گل گاوزبان آگاهی دارید ؟خواص میوه های زمستانی چیست ؟راهنمایی برای مصرف مواد غذایی در فصل پاییزفواید منحصر به فرد شوید !!!۵۰ خاصیت میوه معروف پاییزیسلامتی و نشاط با مصرف این 10 میوه تغذیه مناسب در افراد سیگاری، چگونه باید باشد؟ خواص جالب لیموترش فواید بسیار شكلات سیاهچرا فکر می کنید زشت ترین اندام را دارید؟با این برنامه چربی سوزی سریع و آسان مانکن شوید17 نکته مهم مفید برای تناسب اندام!20 دستور تغذیه در ماه مبارک رمضان 15 خوراکی مفید برای افزایش دهنده طول عمر 13 نکات مهم که اصلا درباره وزن خود نمی دانستیدچگونگی یك تغذیه مناسب در ماه مبارک رمضان توصیه های مفید یک متخصص تغذیه درباره نحوه افطار کردن توصیه های تغذیه و بهداشتی در ماه رمضان11 دلیل برای خوردن 1 عدد سیب در روز
اس ام اس جدید
عکسهای بازیگران
©
کلیه
حقوق برای سایت تکنار محفوظ است.
تمامی مطالب این
پایگاه تحت نظارت و مطابق با قوانین جمهوری اسلامی ایران میباشد.

پژوهشگران به سودمندی مصرف چای هل در افزایش قدرت دفاعی بدن پی بردند.
تاثیر مصرف عصاره چای هل را بر نوعی سامانه دفاعی بدن موسوم به دستگاه دفاع آنتی اكسیدانی بررسی كردند.
پژوهشگران در این بررسی 54 فرد را به مدت 2 هفته ارزیابی كردند.این افراد در این مدت هر روز مقدار 3 گرم هل و یك گرم چای به صورت 100 میلی لیتر عصاره چای هل نوشیدند.
بر پایه این بررسی كه مشروح آن در مجله دانشگاه علوم پزشكی منتشر شده است،بعد از مصرف چای هل،توانایی دفاع آنتی اكسیدانی كلی سرم افراد مورد بررسی از 96/1 به 23/2 میكرو مول در میلیلیتر رسید.
این پژوهشگران میگویند:رادیكالهای آزاد، اتمها یا مولكولهایی هستند كه به علت داشتن الكترون آزاد،واكنش پذیری زیاد دارند و آسیبهای فراوانی به بدن وارد میكنند.
در بدن فرآیندهای ویژهای برای مقابله با آسیب ناشی از این رادیكالهای آزاد وجود دارد كه به دستگاه دفاع آنتی اكسیدانی معروف هستند.
© کلیه حقوق برای سایت تکنار محفوظ است.
تمامی مطالب این پایگاه تحت نظارت و مطابق با قوانین جمهوری اسلامی ایران میباشد.
مطالب ارسالی شما





