رئیس سازمان آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: طرح انتخاب همسر، ویژه دانشآموزان دختر دوره پیشدانشگاهی با ارائه نحوه صحیح ازدواج از نظر اسلام تصویب شد…
به گزارش فارس، محمد حاجیزاده ظهر امروز در حاشیه نشست شورای مشورتی استانهای جنوبی كشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در نشست شورای مشورتی ادارات كل آموزش و پرورش استانهای جنوبی شامل فارس، خوزستان، هرمزگان، كهگیلویه و بویراحمد و بوشهر كه روز سهشنبه در بوشهر برگزار شد، 10 طرح به تصویب رسید.
وی افزود: طرح بصیرت فرهنگیان تحت عنوان بصیرت خواص، بصیرت ویژه اعضای اتحادیه انجمنهای اسلامی مدارس، عفاف و حجاب برای جلوگیری از تهاجم فرهنگی و آموزش مدرسه زندگی ویژه دانشآموزان از جمله این طرحها است.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استان بوشهر طرح شناسایی دانشمندان نوجوان ویژه دانشآموزان مقطع راهنمایی را یكی دیگر از طرحهای تصویبی معرفی كرد و گفت: در قالب این طرح دانشآموزان نخبه شناسایی و وارد مركز علمی، تكنولوژی و صنعتی میشوند و پس از بازدید كنفراسی را در حضور مسئولان ارائه میدهند.
حاجیزاده طرح تكریم از پیشكسوتان آموزش و پرورش و برنامهریزی برای كنكور سال آینده را از دیگر موارد تصویبی در این نشست مشورتی ذكر كرد.
وی بیان داشت: همچنین طرح پوشش سالم و ارزنده ویژه دختران دانشآموزان و زنان فرهنگی از نظر رنگ و مدل نیز مورد بررسی قرار میگیرد و برای اول مهر ماه تصمیمگیری میشود.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استان بوشهر اضافه كرد: همچنین علاوه بر محورهای یاد شده موضوع نحوه استخدام نیروهای حقالتدریس اعم از شاغل و آزاد و راهاندازی و تاسیس مجتمعهای آموزشی و پرورشی در تمام روستاهای این استانها نیز تصویب شد.
حاجیزاده تصریح كرد: طرح شناسایی و تقویت كلاسهای برگزیده ویژه دانشآموزان ابتدایی را یكی دیگر از طرحهای تصویبی در این نشست ذكر كرد و عنوان داشت: در این طرح فوق برنامهای برای همه دروس در نظر گرفته شده و دانشآموزان باهم به رقابت میپردازند و بعد از آن در هر پایه تعداد پنج كلاس شناسایی میشوند و با توجه به ارزیابیها مشخص میشود كه در هر شهر كدام درس بهتر ارائه شده است.
استاندار بوشهر نیز در این نشست گفت: با توجه به موقعیت خاص جامعه باید به فرزندانمان تفكر دینمدارانه را آموزش بدهیم.
ابوطالب شفقت با بیان اینكه ابزار اصلی قدرت دانایی است، افزود: با توجه به وجود مشكلات متعدد در جامعه باید جوانان را از لحاظ دینی، بصیرت و آگاهی آموزش دهیم.
وی با تاكید بر ترویج روحیه پژوهشمحوری و كنكاش در بین دانشآموزان ادامه داد: قدرت برداشت از قرآن در جامعه ضعیف است كه اگر بتوانیم از قرآن به خوبی بهرهمند شویم در مسیر واقعی حركت قرار میگیریم.
شفقت خاطرنشان كرد: اگر قرار باشد ایران را بسازیم و آن تاثیرگذاری و الهامبخشی را در منطقه داشته باشیم باید در سیستم آموزشی حاكم بر آموزش و پرورش تجدید نظر صورت گیرد.