تبلیغات

تبلیغات

تغییر حمل و نقل با پیشرفت علم فناوری + عکس

مجموعه : دانش و فناوری
تغییر حمل و نقل با پیشرفت علم فناوری + عکس

تغییر حمل و نقل در تمام دنیا با پیشرفت سریع دنیای فناوری . فناوری شتاب چشمگیری در سرعت تغییر صنعت حمل و نقل ایجاد کرده است. پیش‌تر چرخه های برنامه ریزی و سرمایه گذاری سنتی طی دهه ها مورد سنجش و ارزیابی قرار می گرفتند اما با ظهور فناوری موبایل به همراه تغییر مشخص در رفتار و انتظارات کاربران از یک سو، و تغییر عمده جمعیتی از سوی دیگر، صنعت حمل و نقل مجبور به سازگاری و تطبیق با آهنگ سریع‌تر تغییرات شده است. 

 

تغییر حمل و نقل با پیشرفت علم فناوری + عکس

 

به گزارش “گروه علم و فناوری” عصرایران، بزرگترین چالش برای صنعت حمل و نقل، آهنگ سریع شهرنشینی در سراسر جهان است. بنابر پیش بینی سازمان ملل متحد، بیش از 80 درصد جمعیت جهان تا سال 2050 در شهرها ساکن خواهند بود و توانایی ارائه خدمات حمل و نقل خوب می تواند تفاوت بین مبدل شدن یک شهر به موتور رشد اقتصادی ملی و یا یک کاتالیزور برای نابرابری و رکود اقتصادی را رقم بزند.

 

همچنین، طبقه متوسط در حال رشد جوامع چالش هایی را ایجاد می کند. مصرف کنندگانی که امروزه به خوبی با اینترنت عجین شده اند خواستار تجربه ای بهتر در صنعت حمل و نقل هستند. ارزیابی های مختلف نشان داده اند مصرف کنندگان در جهانی که امکان اتصال و ارتباط با هر نقطه از آن و کسب اطلاعات در مدت زمانی کوتاه فراهم بوده و این روند به سرعت در حال پیشرفت است، فهمیده‌تر و بیناتر از گذشته شده اند.

 

آخرین تغییر مهم حرکت مرکز گرانش اقتصادی جهان به سوی آسیا، رشد آفریقا، و رشد جهانی مسافرت هوایی ناشی از آن است. بنابر پیش بینی گروه حمل و نقل هوایی، تقاضا برای مسافرت هوایی از 8.6 میلیون مسافر در روز طی سال 2014 دو برابر شده و به 17.2 میلیون مسافر تا سال 2032 خواهد رسید. در همین راستا، ایرلاین ها باید وعده های خود در زمینه ارائه خدمات مشتری خوب در بازاری رقابتی را عملی ساخته، جهان را به مکانی کوچکتر برای دوستان، خانواده ها و کسب و کارها مبدل کرده و رشد تقاضا را مدیریت کنند.

 

در برابر این پس زمینه پیچیده، ایرلاین ها نیازمند انجام اقدام های مذکور به روشی هستند که تعهد صنایع به مدیریت و به حداقل رساندن تاثیر زیست محیطی را نیز نشان می دهد.

 

در شرایطی که سیستم های حمل و نقل و خدمات دهندگان با سرعت بی سابقه در نرخ تغییرات مواجه هستند، این فرصت را نیز دارند تا از توانایی دستیابی به کاربران حمل و نقل که هرگز از حجم قابل توجه اطلاعات برخوردار نبوده اند، بهره برداری کنند.

 

به عنوان مثال، موبایل های هوشمند نه تنها فرصت ارائه خدمات به کاربران را فراهم کرده اند بلکه همانند حسگرهایی در دستان آنها عمل کرده و از این رو منابع غنی داده محسوب می شوند. بر همین اساس، این قبیل دستگاه های جدید می توانند به طور قابل توجهی در ارائه خدمات حمل و نقل به صورت زنده و همزمان کمک کنند. به عنوان مثال:

 

داده های موقعیت مکانی از طریق وای فای و دکل های مخابراتی

 

داده های موقعیت مکانی از طریق جی‌پی‌اس

 

تمایل و احساسات کاربر از طریق شبکه های اجتماعی

 

داده های موقعیت مکانی با جزئیات بسیار دقیق از طریق حسگر بلوتوث 

 

تغییر حمل و نقل با پیشرفت علم فناوری + عکس

 

این منابع غنی از داده می توانند خدمات دهندگان بخش حمل و نقل را به ردیابی موقعیت مکانی، سرعت سفر و احساسات کاربر – مواردی اساسی برای ارائه تجربه حمل و نقل شخصی و ارتقا یافته – قادر می سازند. قابلیت های حسگرهای جدید موبایل های هوشمند، و در آینده نزدیک دستگاه های همراه مانند مچ بندهای بیومتریک، پتانسیل اندازه گیری پاسخ فیزیولوژیکی حجم عظیم مسافران به یک رویداد خاص را فراهم کرده و به خدمات دهندگان بخش حمل و نقل امکان واکنش و پاسخ زنده با اطلاعات و خدمات درست به منظور بهبود تجربه مسافر و شکل گیری رفتار درست برای بهینه سازی ظرفیت استفاده از سیستم ترافیک را می دهند.

 

برای خدمات دهندگان بخش حمل و نقل رابطه ای ذاتی بین استفاده رو به رشد از موبایل های هوشمند در شبکه های آنها و توانایی فناوری های داده های بزرگ برای دریافت، ذخیره و پردازش حجم انبوهی از اطلاعات این دستگاه ها وجود دارد. امروزه، هر کاربر با دستگاهی متصل به اینترنت تجهیز شده است. در حقیقت، آنها منابع غنی جدید داده هستند که مدیریت کارآمدتر این دارایی ها و جریان بهتر مسافر را امکان پذیر می کنند.

 

افزون بر این، موبایل های هوشمند فرصتی برای شکل گیری یک انقلاب در فروش بلیت محسوب می شوند. توانایی ترکیب انتخاب، خرید و فرآیند احراز هویت در یک دستگاه موجب حذف پیچیدگی در تجربه مشتری، کاهش مدت زمان صرف شده برای تهیه بلیت و کاهش هزینه و امکانات لازم برای فروش بلیت می شود.

 

فناوری NFC فرصت هایی را برای جریان مسافر سریع‌تر و خدمات مشتری با کیفیت بهتر در سیستم های حمل و نقل عمومی مانند مترو و اتوبوسرانی را ایجاد می کند. این فناوری امکان پرداخت هزینه به صورت مستقیم از دستگاه های قابل حمل بدون نیاز به باجه و یا بلیت های کاغذی و الکترونیک را فراهم می کند.

 

از آن جایی که دستگاه های مجهز به فناوری NFC در حال افزایش هستند، خدمات دهندگان بخش حمل و نقل نیز بیش از پیش زیرساخت های لازم برای بلیت فروشی بدون کاغذ را توسعه می دهند.

 

منبع: asriran.com

 

 

تبلیغات