طراحی IS جدید بیش از هرچیز به دنبال مطرح کردن چهره تازه ای از این برند آمریکایی/ ژاپنی است؛ چهره ای که در طول این سال ها به عنوان یک خودرو لوکس – نه اسپرت – مطرح شده و حالا این چراغ های کشیده، سپر برآمده و خطوط درهم و پیچ در پیچ می خواهند این تصویر را با یک خودرو لوکس و اسپرت جایگزین کنند.فرم چراغ های جلو و همین طور برآمدگی جلوپنجره، یک طراحی کاملا رادیکال را به وجود آورده که در کنار پیچش ها و خطوط مواج روی بدنه سعی در القای حس خشونت و حرکتی را دارند که دستیابی به آنها بدون این پیچیدگی ها هم ممکن بود.
لکسس علاوه بر گونه عادی IS از گونه اسپرت آن هم که با پسوند F شناخته میشود رونمایی کرد. گیربکس هشت سرعته اتوماتیک وظیفه انتقال قدرت پیشرانه ها را بر عهده خواهد داشت. مهندسین سیستم تعلیق جناغی جلو را دست خوش تغییراتی کرده اند اما تعلیق مولتی لینک عقب همچنان از مدل GS برگرفته شده است.با توجه به افزایش طول خودرو ( نزدیک به 7.5 سانتیمتر ) فضای داخل خودرو افزایش پیدا کرده و در عین حال فضای صندوق بار نیز به 450 لیتر رسیده است که البته در گونه هیبریدی این فضا 30 لیتر کمتر خواهد بود.لکسس IS جدید را با انواع تکنولوژی های ایمنی از سامانه نمایش نقاط کور تا هشدار دهنده ترافیک پشت، روانه بازار می کند؛ ضمن این که در گونه اسپرت F چهره ای اسپرت تر و کمک فنرهایی سخت تر را برای آن تدارک دیده است.