چطور اتفاق میافتد؟ گارانتی عرضه شده روی محصولات و لوازم خانگی به دو صورت عرضه میشوند. گارانتیهایی که به صورت برچسب و لیبل روی جعبه نصب شدهاند و گارانتیهای صادر شده روی کارت. موقع ارائه خدمات هیچ کدام به دیگری اولویت ندارد. آنچه اهمیت دارد تاریخ صدور گارانتی است. بعضی از تولیدکنندهها کالایشان را از تاریخ ساخت زیرپوشش میگیرند و اگر کالا 80 درصد زمان گارانتی را داخل انبار فروشنده سپری کرده باشد، دست آخر چیزی نصیب من و شما نمیشود.
حالا باید چه کنیم؟ به فروشنده بگویید موضوع گارانتی دقیقا به اندازه برند و نوع محصول برایتان اهمیت دارد. کالاهایی را انتخاب کنید که توسط شرکتهای معتبر گارانتی شدهاند. نقطه قوت چنین خریدی این است که شرکتهای معتبر اسم و رسمدار معمولا آنقدر به کیفیت کار خود اطمینان دارند که محصول را از زمان نصب توسط خریدار زیر پوشش خدمات ارزشمندشان میگیرند.