در دنیای رقابتی امروز، تابلو مغازه میتواند شما را در بین رقبا متمایز کند. این تابلو تنها ابزاری برای جلب توجه مشتریان نیست؛ بلکه نمادی از هویت برند و مغازه شما است. جذابیت این تابلو باید به گونهای باشد که اسم برند شما در ذهن مخاطبان هک شود. وسواس به خرج دادن در انتخاب نوع تابلو و طراحی آن به طور مستقیم میزان سود و فروش شما را تحت تاثیر قرار میدهد. ما در این مقاله قصد داریم شما را با نحوه انتخاب تابلو مغازه متناسب با کسب و کار خودتان آشنا کنیم.
تابلو مغازه تبلیغاتی صرفا یک نوشته ساده برای نمایش دادن نام فروشگاه نیست و نمادی هویت برند شما است. باید در نحوه طراحی تابلو مغازه این نکته را به یاد داشته باشید؛ که هماهنگ با نوع کسب و کار شما باشد. اگر کسب و کار لوکسی دارید؛ باید در انتخاب تابلو نیز همین رویه را ادامه دهید. نه تنها طراحی، بلکه حتی متریال مورد استفاده در ساخت تابلو نیز مهم است. برای این نوع کسب و کارها استفاده از متریالهای فلزی با طراحیهای مینیمال انتخاب مناسبی به شمار میآید.
تابلو مغازه شما باید در عین کامل بودن؛ سادگی خود را نیز حفظ کند. مخاطبان شما عابران پیاده یا سرنشینان خودروها هستند. هر یک از این افراد تنها چند ثانیه تابلو تبلیغاتی فروشگاه شما را مشاهده میکنند. طراحی تابلو مغازه شما باید به گونهای باشد که در عرض چند ثانیه پیام برند به مخاطب منتقل شود.
امروزه تابلوهای مغازه در انواع مختلفی در بازار موجود هستند. عوامل گوناگونی در انتخاب بهترین نوع تابلو مغازه برای کسب و کار شما موثر هستند. نوع کسب و کار و حوزه فعالیتی شما از مهمترین این عوامل به حساب میآید. نوع مشتری و حتی فضای تجاری فروشگاه شما میتواند به طور مستقیم تصمیم گیری شما را تحت تاثیر قرار دهد. در زیر به چند مورد از کسب و کارها و تابلوهای مغازه مناسب برای آنها اشاره شده است:
طراحی تابلو سر درب مغازه برای رستورانها و کافهها باید به گونهای باشد که حس صمیمیت و گرمی را به مخاطب القا کند. استفاده از طراحیهای نوستالژیک یا مینیمالیستی با رنگهای گرم میتوانند گزینههای خوبی باشند. به کار بردن نور پردازیهای ویژه و نمونههای دیجیتالی تابلو سر درب، جذابیت این تابلوها را دو چندان میکند.
طراحی تابلو مغازه تبلیغاتی برای کسب و کارهای مرتبط با پوشاک و لباس نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. تابلو در چنین فروشگاههایی به طور مستقیم سبک و سیاق اجناس شما را برای مخاطب نمایان میکند. طراحیهای جذاب و به روز با رنگهای متناسب با لوگو، تاثیر خوبی بر روی مخاطبان به جای میگذارند. استفاده از فونتهای گرافیکی و خوانا، گیرایی تابلو سر درب مغازه شما را دو چندان میکند.
در کسب و کارهایی که شما قرار است خدمتی به مشتریان خود ارائه دهید؛ باید تمرکز بر روی اعتماد سازی باشد. آرایشگاهها، درمانگاه و تعمیرگاهها همگی در این دسته از کسب و کارها قرار میگیرند. باید در انتخاب تابلو برای این نوع کسب و کارها دقت کنید تا طرحهای آرام بخش و ساده انتخاب کنید. استفاده از رنگهای ملایم میتواند حس اطمینان را در مخاطبان به وجود بیاورد. تابلو سر درب مغازه همچنین میتواند حرفهای بودن مجموعه شما را به مخاطبان نشان دهد.
اگر کسب و کار شما در زمینه فروش تجهیزات الکترونیکی باشد؛ در طراحی تابلو مغازه باید همزمان جذابیت و سادگی را رعایت کنید. تابلو مغازه شما باید بتواند به طور واضح زمینه فعالیتی و خدماتی که ارائه میدهید را نمایش دهد. استفاده از طراحیهای مینیمال با خطوط ساده میتواند حرفهای بودن کسب و کار شما را به مخاطبان القا کند. در کنار طراحی، باید به نور پردازی و روشنایی تابلو نیز توجه ویژه شود. استفاده از تابلوهای نئونی میتواند گزینهای مناسب برای این نوع کسب و کارها به شمار بیاید.
تابلو مغازه یکی از مهمترین اجزایی است که زنجیره جذب مشتری برای فروشگاه شما را شکل میدهد. یک تابلو جذاب میتواند توجه مشتریان را به خود جلب کند و از فواصل دور آنها را به سمت خود بکشاند. شلوغی بیش از حد در تابلو مغازه مخاطبان را سر درگم میکند. تابلو سر درب مغازه باید ساده و جذاب باشد تا مخاطبان به راحتی برند شما را بشناسند. نکات مهمی که باید در طراحی و انتخاب تابلو مغازه رعایت کرد:
در طراحی تابلو مغازه برای متمایز شدن در بین هزاران فروشگاه دیگر، از کلیشههای تکراری دور شوید. طراحی تابلو فروشگاه شما باید خاص باشد تا در ذهن مخاطبان تصویری از آن به جای بماند. استفاده از طراحیهای سه بعدی و تابلو روان دیجیتال برند شما را در بین رقبا متمایز میکند.
زمینه فعالیت کاری شما حتی بر روی جنس سازنده تابلو مغازه شما نیز تاثیر میگذارد. برای مثال تابلوهای فلکسی و چاپی انتخابی مقرون به صرفه هستند. برای کسب و کارهای محلی و کوچک با بودجه کم این نوع تابلوها گزینهای مناسبی به حساب میآیند. تابلوهای LED نمادی از به روز بودن برند شما هستند. این نوع تابلوها برای فروشگاههای واقع در محلهای شلوغ و پر تردد مناسب اند.
ابعاد تابلو مغازه نیز به طور مستقیم با میزان مخاطبان شما ارتباط مستقیم دارد. اندازه تابلو مغازه باید به گونهای باشد که از فواصل دور نیز به وضوح دیده شود. ابعاد این تابلوها با توجه به اندازه مغازه شما و موقعیت مکانی فروشگاه تعیین میشود. در محلهای کم رفت و آمد، یک تابلو با اندازه کوچک و طراحی خلاقانه میتواند جذابیت کافی برای جذب مخاطبان را داشته باشد.
انتخاب تابلو مغازه مناسب برای کسب و کار شما، گامی مهم در راستای جذب مشتری و ساخت هویت برند برای شما است. این تابلو اولین نقطه ارتباطی است که بین فروشگاه شما و مخاطب شکل میگیرد. تابلو سر درب مغازه نمایندهای از برند شما است که پیام تبلیغاتی را در نگاه اول به مخاطب میرساند. انتخاب درست این تابلو میتواند تفاوت زیادی بین شما و سایر رقبایتان ایجاد کند.