تصاویری از آئودی وجادوی طراحی اسپایدرکواترو2012

تصاویری از آئودی وجادوی طراحی اسپایدرکواترو2012
اسپایدر کواترو، آخرین سوپراسپرت آئودی از هر نظر عالی است: موتور 10 سیلندر، شتاب 0تا100در 4.1 ثانیه و از همه مهم‌تر، طراحی خاص و چهره وحشی و تهاجمی‌اش در جاده! 

شرکت آئودی طی چند سال گذشته مدل‌های بسیار زیبا و قدرتمندی را روانه بازارهای جهانی کرده و در تداوم این روند، مدلی جدید را با نام اسپایدر کواترو R8 برای سال 2012 ارایه کرده است. این مدل از نظر طراحی بسیار مبتکرانه و خاص است و تمامی مراحل ساخت اتاق آن به صورت دست‌ساز انجام می‌گیرد. طرح‌بندی نقوش و خطوط آیرودینامیک ، چهره‌ای وحشی و تهاجمی از یک سوپر اسپرت جاده‌ای را نشان می‌دهد.

 وزن کلی اسپایدر کواترو 1720 کیلوگرم و وزن شاسی آن 216کیلوگرم است که تنها 6 کیلوگرم نسبت به مدل کوپه سنگین‌تر شده است. عرض خودرو 1.90 متر، طول آن 4.43 و ارتفاعش تنها 1.25 متر است که با وجود فاصله 2.65 متری اکسل‌ها، به واقع تمامی استانداردهای یک خودروی اسپرت را دارد. برای خیلی‌ها این سوال مطرح است که مهندسان آئودی چطور توانسته‌اند در این فضای نسبتا اندک، پیشرانه عظیم‌الجثه، اتاق لوکس و حتی بخشی از کاپوت جلو را ایجاد کنند. این خودروی زیبا و با ابهت، اولین نسخه کروکی محبوب آئودی است.
آئودی برای این خودرو، سقف متحرک پارچه‌ای و نرمی تعبیه کرده که دلیل انتخاب پارچه، وزن کم آن (تنها 30 کیلوگرم) است. این سقف با کمک موتورهای الکتریکی و هیدرولیکی تنها ظرف 19 ثانیه باز و بسته می‌شود و برخلاف بسیاری از مدل‌های قبلی که این کار فقط در حالت سکون خودرو عملی بود، عمل باز یا بستن سقف را می‌توان تا سرعت 50 کیلومتر نیز انجام داد.
موتور 10سیلندر این خودرو با 5200 سی‌سی حجم، قدرتی معادل 560 اسب بخار و گشتاوری معادل530 نیوتون‌متر تولید می‌کند. حداکثر دور موتور مجاز این خودرو 8700 دور بر دقیقه است، اما حداکثر قدرت در دور 8000 و بیشینه گشتاور در در دور 6500 به‌دست می‌آید. خودرو برای رسیدن به سرعت100 کیلومتربرساعت از حالت توقف به 4.1 ثانیه نیاز دارد و و حداکثر سرعت آن 313 کیلومتر بر ساعت است.
برای این خودرو دو نوع گیربکس 6 سرعته دستی وخودکار در نظر گرفته شده که در گونه دوم می‌توان دنده‌ها را از روی دکمه‌های قرار گرفته بر روی فرمان نیز تعویض کرد. مدل‌هایی که از گیربکس دستی استفاده می‌کنند، 14.9 لیتر بنزین در هر صد کیلومتر مصرف می‌کنند و مدل‌های مجهز به گیربکس خودکار در هر صد کیلومتر تنها 13.9 لیتر سوخت می‌سوزانند. سیستم روغن‌کاری خشک مرسوم در خودروهای مسابقه‌ای برای روان‌کاری اجزای مکانیکی این خودرو در نظر گرفته شده تا در تمامی شرایط و تحت فشارهای گوناگون، عملکرد خود را حفظ کند.
سیستم چهار چرخ متحرک کواترو که در این مدل به کار رفته، توانایی انتقال قدرت به هر چرخ را دارد، ولی به طور کلی تمایل آن انتقال نیرو به چرخ‌های عقب است. ضمن این‌که فنربندی بازنگری شده این خودرو نیز می‌تواند به وسیله کمک‌فنرهای مغناطیسی، رانندگی راحتی را فراهم آورد.
استفاده از مواد زیبا و گران‌قیمت، جذابیت خاصی به اتاق اسپایدر بخشیده است. به‌کارگیری چرم گران‌قیمت در کنار سیستم صوتی ساخت بنگ‌اندالوفسن که با سیستم راهیاب ماهواره‌ای و صندلی‌های گرم شونده تکمیل می‌شود، اسپایدر را به خودرویی مجهز تبدیل کرده است . صندلی‌های اسپایدر به گفته آئودی می‌توانند نور خورشید را بازتاب دهند تا در تابستان‌ها سرنشینان احساس خنکی بیشتری کنند. هم‌چنین استفاده از رینگ‌های 19 اینچی و تایرهای 245 در عقب و 235 در جلو، زیبایی خاصی به این خودرو داده است.

 

تصاویری از آئودی وجادوی طراحی اسپایدرکواترو2012
تصاویری از آئودی وجادوی طراحی اسپایدرکواترو2012
تصاویری از آئودی وجادوی طراحی اسپایدرکواترو2012
تصاویری از آئودی وجادوی طراحی اسپایدرکواترو2012
تصاویری از آئودی وجادوی طراحی اسپایدرکواترو2012
تصاویری از آئودی وجادوی طراحی اسپایدرکواترو2012
تصاویری از آئودی وجادوی طراحی اسپایدرکواترو2012
تصاویری از آئودی وجادوی طراحی اسپایدرکواترو2012