کتابخانه عمومی نیویورک به تازگی نمایشگاهی از تبلیغات قدیمی مربوط به سیگار را برپا کرده است که حاوی تبلیغ سیگار به عنوان مادهای در راستای حفظ سلامتی انسان است.
تبلیغ سیگار ویسرویز که از یک دندانپزشک برای معرفی محصول خود استفاده کرده است. متن تبلیغ میگوید که ویسرویز دودها را فیلتر میکند و دندانپزشک هم توصیه میکند که این سیگار را بکشید.
سیگار کمل برای تبلیغ از تصویر پزشکی استفاده کرده که در حال کشیدن این سیگار است و در پای عکس او نوشته است: “بیشتر دکترها بیش از هر سیگار دیگری کمل میکشند”
در این تبلیغ باز هم کارخانه کمل از پزشکها برای تبلیغ سیگار استفاده کرده اما در این تبلیغ تلاش میکند اثر منفی را که سیگار روی حنجره میگذارد از سیگارهای خود مبرا کند و از قول یک متخصص حنجره اعلام میکند که در کسانی که سیگار کمل میکشند حتی یک مورد هم سوزش حنجره یافت نمیشود.
در پایین صفحه هم به نقل از افراد مشهور کشیدن کمل توصیه میشود.
در این تبلیغ کشیدن سیگار به نقل از کودک به پدرش توصیه میشود.
کودک به پدر میگوید: “پدر تو همیشه بهترینها را انتخاب میکنی…مارلبرو” و پدر به کودک میگوید “خوبی ماجرا در این است که هیچوقت احساس نمیکنی زیاد سیگار کشیدی و این معجزه مارلبرو است”این تبلیغ در سال ۱۹۵۱ منتشر شد.
ریدلی اسکات کارگردان معروف هالیوود، پیش از آنکه به عنوان کارگردان فیلم شناخته شود فیلمهای کوتاه تبلیغاتی میساخت.
اسکات میگوید: “ساختن فیلم تبلیغاتی برای سیگار بسیار جذاب بود چون تو فقط با تصاویر سر و کار داشتی.”
در این تبلیغ هم گفته میشود که ۲۰۶۷۹ پزشک معتقدند که سیگار لاکی کمترین سوزش گلو را به همراه دارد.
اینکه این ۲۰۶۷۹ پزشک چگونه پیدا شدهاند و چرا از ۲۰۶۷۹ نفر سوال شده نه مثلا ۲۰۷۰۰ پزشک هیچ گاه پاسخ داده نمیشود.