وی با بیان اینکه آمارها نشان میدهد این زن در یک روز کاری بیش از ۹۰۰ بار با این مرکز تماس گرفته است گفت: سرانجام مسئولان این مرکز تصمیم گرفتند تا برای برطرف کردن این مشکل با این زن صحبت کرده و توانستند با صحبت کردن با این زن که قصد داشت مسائل روانی خود را حل کند مشکلات را رفع کنند.
مزاحم دروغگو اسیر کوهستان شد
وی افزود: با وجود آن که اپراتورهای سامانه ۱۲۵ شماره این فرد را شناسایی کرده بودند اما با این حال نیروهای عملیاتی به محل اعلامی اعزام و نهایتا این جوان پس از ۹۰۰ بار مزاحمت گزارشی صحیح اعلام کرد و توسط گروه نجات از کوهستان نجات یافت.
به گفته نیکبخت این جوان پس از نجات از کوهستان به مرکز فوریتهای آتشنشانی آمد و از اپراتورهای این مرکز عذرخواهی کرده است. وی با بیان اینکه میانگین سنی مزاحمان تلفنی این مرکز را بیشتر نوجوانان و جوانان تشکیل میدهند، گفت: درصد کمی از مزاحمان سامانه ۱۲۵ به صورت تعمدی اقدام به ایجاد مزاحمت کرده و مردم از روی شادی اقدام به این کار میکنند.
رییس مرکز فرماندهی ۱۲۵ با بیان اینکه باید افکار مردم در این زمینه را تغییر داد به بحث فرهنگ سازی و ارتقای سطح فرهنگ مردم اشاره کرد و گفت: ارتقای سطح فرهنگ دانشآموزان میتواند نقش موثری در کاهش تماسهای تلفنی غیرمرتبط با سامانه ۱۲۵ داشته باشد.