تبلیغات

لذت ترک خودارضایی با تغذیه مناسب

مجموعه : تغذیه مناسب
لذت ترک خودارضایی با تغذیه مناسب

خودارضایی از جمله عادت هایی است که در اسلام حرام اعلام شده و افرادی که اقدام به انجام آن می کنند گناهکار محسوب می شوند. پزشکان و متخصصان بهداشت آسیب های مختلفی را از خودارضایی در نظر گرفته اند. این آسیب ها هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی به فرد بیمار بالخصوص جوانان آسیب می رساند و او را با مشکل جدی مواجه می کند. با این حال، ما هنوز در کلینیک ترک خودارضایی لذت ترک می بینیم که افراد زیادی به استمناء عادت کرده و آن را انجام می دهند. فردی که خودارضایی می کند، پس از انجام این کار، اعصاب مختلف بدن خود را تحریک کرده و حالات خاصی را تجربه می کند که سبب از بین رفتن مواد معدنی و املاح بدن وی می شود.

 

لذت ترک خودارضایی با تغذیه مناسب

تأثیر منفی خودارضایی بر سلامت جسمانی انسان

یکی از سوالات متداول افراد مختلف این است که آیا خودارضایی بر وزن تاثیر می گذارد یا خیر؟ در پاسخ به این سوال، به گفته کارشناسان بهداشت، مربیان ورزشی و پزشکان می‌توان گفت بله. عمل خودارضایی تاثیر مستقیمی بر وزن افراد دارد و در صورت انجام مکرر منجر به کاهش وزن و از دست دادن تناسب اندام می شود.

 

یعنی اگر رژیم های مختلفی دارید یا ورزش هایی مانند بدنسازی انجام می دهید، باید بدانید که خودارضایی تاثیر بسیار بدی روی فرم بدنی شما دارد. این اثر می تواند به صورت ضعف افراد، خم شدن اندام در ناحیه کمر و گردن، رشد ناهموار اندام ها و … خود را نشان دهد. دلیل اصلی این امر از بین رفتن مواد معدنی و املاح بدن به دلیل خودارضایی است.

 

لذت ترک خودارضایی با مناسب ترین تغذیه

اعتیاد به خودارضایی یعنی از دست دادن مواد مغذی در بدن با هر بار ارضای افراد است و در زندگی خانوادگی هم زن و هم مرد مقدار قابل توجهی از این مواد معدنی را با استمناء از دست می دهند. خطری که افراد را با خودارضایی تهدید می کند، اعتیاد به آن است. از آنجایی که این افراد معمولاً اعتیاد جدی به خودارضایی دارند، با از دست دادن قسمت مهمی از مواد لازم برای رشد و سلامت بدن مواجه می شوند و به همین دلیل برای آنها خطرناک است. مشکلات و آسیب های ناشی از خودارضایی هم از نظر روحی و هم از نظر جسمی فرد را تحت تاثیر قرار می دهد.

 

یکی از بهترین تصمیماتی که افراد بعد از خودارضایی می توانند برای آرامش روح و جسم خود بگیرند این است که به درستی غذا بخورند و استراحت کنند. البته موارد دیگری مانند دوش گرفتن نیز به بهبود وضعیت فرد پس از خودارضایی کمک می کند، اما از آنجایی که بسیاری از مواد معدنی از جمله پروتئین ها از بدن فرد خارج شده است، باید از تغذیه طبیعی، مناسب و اساسی برای بازگرداندن این از دست رفته ها استفاده کرد. اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید، پیشنهاد می کنیم ابتدا خودارضایی را به هر شکلی و به هر ترتیبی ترک کنید تا بتوانید از مزایای آن بهره مند شوید.

 

در مرحله بعد اگر به دلایلی قصد یا فرصتی برای ترک خودارضایی ندارید، حداقل کاری که باید انجام دهید این است که با رعایت اصول صحیح تغذیه، وضعیت بدنی خود را بعد از خودارضایی بهبود بخشید. در این مقاله نگاهی کوتاه به مناسب ترین تغذیه برای جبران خودارضایی می اندازیم که مصرف آن ها در بازیابی مواد معدنی از دست رفته بدن تاثیر زیادی دارد.

 

در ادامه غذاهایی را معرفی کردیم که می توانند به جبران مواد مغذی از دست رفته پس از خودارضایی کمک کنند. همچنین پیشنهاد می کنیم پس از مطالعه این مقاله، عوارض خودارضایی را مطالعه کنید.

 

لذت ترک خودارضایی با تغذیه مناسب

مصرف پروتئین

لبنیات, سفیده تخم مرغ, گوشت قرمز, شیر و مرکبات مانند موز غذاهایی هستند که حاوی مقادیر زیادی پروتئین هستند. همانطور که می دانید افرادی که اقدام به خودارضایی می کنند باید از مواد غذایی حاوی پروتئین بالا و طبع گرم استفاده کنند. یعنی اگر بهترین مشاوره برای ترک خودارضایی هم بگیرید, باز هم مشاور مربوطه توصیه جدی به جبران عوارض استمناء با گرفتن تغذیه مناسب را تجویز می کند. بنابراین این موارد گفته شده را جدی بگیرید و سعی کنید تا حد امکان این موارد را برای کاهش عارضه خودارضایی مصرف کنید.

 

فواید ویتامین A/C/E

یکی دیگر از مواد غذایی سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی کلم بروکلی است. گیاه بروکلی دارای مواد معدنی بسیار مفیدی است که برای تامین مواد مغذی از دست رفته در طول خودارضایی ضروری است. این گیاه همچنین دارای مقادیر خوبی ویتامین A/C/E است. خاصیت آنتی اکسیدانی کلم بروکلی و وجود فیبر کافی در آن از دیگر دلایلی است که این گیاه را به غذایی عالی برای جبران مواد مغذی از دست رفته ناشی از خود ارضایی تبدیل می کند. اگر زیاد خودارضایی می کنید، حتما کلم بروکلی را خام یا پخته مصرف کنید.

 

مصرف ماهی و غذاهای دریایی

ماهی و بیشتر غذاهای دریایی حاوی مقادیر بسیار خوبی از امگا 3 هستند. امگا 3 ماده ای است که سطح انرژی بدن را بهبود می بخشد و بافت عضلانی را تقویت می کند. اکثر متخصصان تغذیه مصرف حداقل دو وعده ماهی در هفته را توصیه می کنند، اما از آنجایی که هزینه این غذا در ایران نسبتاً بالا است، بسیاری این توصیه را رعایت نمی کنند. ا

 

فرادی که از اعتیاد به خودارضایی رنج می برند برای ضعیف نشدن ماهیچه ها و حفظ شادابی بافت های بدن باید حداقل 4 وعده ماهی در ماه بخورند. ماهی منبع عالی پروتئین بدون چربی است و همانطور که گفتیم سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است. علاوه بر این، این ماده غذایی دارای آهن زیادی است و در نتیجه روند تولید خون در بدن را تسهیل می کند. از آنجایی که خوردن ماهی انرژی از دست رفته را به بدن باز می گرداند، کسانی که خودارضایی می کنند باید به طور منظم آن را در رژیم غذایی خود مصرف کنند تا مقداری از کمبود مواد معدنی و آهن از دست رفته از طریق خودارضایی جبران شود.

لذت ترک خودارضایی با تغذیه مناسب

استفاده از سیر و پیاز

محصول غذایی سیر بیشتر به عنوان چاشنی در غذاها استفاده می شود تا به عنوان غذای اصلی. این سبزی فوق العاده موثر دارای ترکیباتی است که برای سلامت بدن و کاهش فشار خون بالا مفید است. جنبه مفید سیر صرفا برای خودارضایی ها در تقویت سیستم ایمنی آنهاست. از آنجایی که این افراد پروتئین و سایر مواد معدنی بدن خود را از دست می دهند، با تضعیف سیستم ایمنی بدن همراه هستند، بنابراین باید از مواد غذایی استفاده کنند که ایمنی بدن را تقویت کرده و اجازه نفوذ ویروس ها و میکروب ها را به بدن ندهند. سیر و پیاز دو ماده غذایی هستند که این خاصیت را به شکل عالی دارند و در بازگرداندن سیستم ایمنی افراد خودارضایی بسیار موثر به حساب می آیند.

 

نتیجه گیری

تغذیه یکی از مهم ترین عواملی است که در تقویت قوای جنسی افراد موثر  واقع می شود و به همین ترتیب در تقویت ساختار فیزیکی افراد نقش بسیار اساسی دارد. اگر تکرار عمل خودارضایی باعث از بین رفتن قوای جنسی و جسمی افراد شود، بهترین راه حل برای بازگرداندن قدرت از دست رفته، تغذیه مناسبی است که در وبسایت lezatetark.ir  ارائه شده است. تغذیه جبرانی بعد از خودارضایی باید به گونه ای تنظیم شود که شامل کلیه محصولات غذایی موثر و مفید باشد. در همین راستا در این مقاله به بررسی برخی از مواد غذایی مفید برای جبران کاهش قوای جسمی و جنسی پس از خودارضایی پرداخته ایم و به نقش تغذیه در این مورد پرداخته ایم.

 منبع: کلینیک لذت ترک خودارضایی

a