به گزارش خبرگزاری فرانسه، "یوهان دتریخ ورنر" از مرکز هوافضای آلمان گفت: قابلیت های عملکردی و کارآیی سلول های خورشیدی را آن قدر بهبود بخشیدیم که اکنون یک هواپیمای خلبان دار می تواند با استفاده از انرژی تولیدی آن به پرواز درآید.
وی افزود: با پرواز این هواپیما، توان واقعی این فناوری و شاید کاربردهای آن را در بخش هوافضا نشان دادیم.
این هواپیما که روز سه شنبه به پرواز در آمد، با همکاری مرکز هوافضای آلمان، Lange Aviation و BASF Fuel Cells آلمان و Serenergy دانمارک ساخته شده است.
این گلایدر که Antares DLR-H2 نام دارد می تواند در برد 750 کیلومتری و به مدت پنج ساعت پرواز کند.
این سیستم از هیدروژن به عنوان سوخت استفاده می کند و طی یک واکنش الکتروشیمیایی مستقیم با اکسیژن هوای اطراف و بدون آنکه فرآیند سوختن روی دهد، آن را به انرژی برق تبدیل می کند.
تنها فرآورده جانبی تبدیل انرژی، آب است و در صورتی که سوخت هیدروژنی با استفاده از منابع انرژی تجدید شدنی تولید شود، این گلایدر واقعا بدون دی اکسید کربن خواهد بود