رویه‌ کوبی مبل به روشی آسان

رویه‌ کوبی مبل به روشی آسان

رویه کوبی از جمله کارهایی است که شما می‌توانید به آسانی آن را در خانه انجام دهید. با این متد می‌توانید صندلی و مبل‌هایتان را رویه کوبی کنید و برای این کار تنها به یک تفنگ منگنه کوب احتیاج دارید. روش کار تقریبا مانند کادوپیچ کردن یک وسیله است و نتیجه‌ی نهایی حرفه‌ای‌تر از آن چه که فکر می‌کنید از آب درمی‌آید. با ما تا آخر این مقاله همراه باشید تا با این روش آشنا شوید.

 

هروسیله‌ای که خطوط صاف دارد می‌تواند با این روش به خوبی رویه کوبی شود ولیکن دسته‌های منحنی یک مبل ممکن است شما را به چالش بکشد. نشیمن‌گاه مربع شکل یک صندلی یا پشتی مستطیل شکل آن از جمله مواردی هستند که برای افراد تازه‌کار می‌توانند بهترین گزینه باشند. دقت کنید که سطوح بزرگ‌تر لزوما سخت‌تر و پیچیده‌تر نیستند. 

 

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌تونید در قدم اول می‌توانید برآورد قیمت رویه کوبی مبل را در شهر خودتان داشته باشید. مثلا اگر به دنبال یک رویه کوبی مبل در تهران باشید می‌توانید درخواست رویه کوبی مبل ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

 

رویه‌ کوبی مبل به روشی آسان

وسایل مورد نیاز:

پارچه مبلی: پارچه‌های مخصوص رویه کوبی از گزینه‌های مناسب برای سطوحی هستند که بسیار استفاده می‌شوند مانند نشیمنگاه مبل. همچنین می‌توان از سایرپارچه‌هایی استفاده کنید که چندان مقاوم نیستند و آن‌ها را با دوخت به پشت مبل وصل کنید و یا اینکه از کرباس یا کتان استفاده نمایید.

 

الیاف: این الیاف که از جنس پنبه یا پشم و یا مخلوطی از این دو هستند، قیمت زیادی ندارند و باعث نرم و راحت شدن مبل می‌شوند.

 

منگنه کوب: شما می‌توانید از انواع دستی منگنه کوب استفاده کنید اما برای اینکه کارتان راحت‌تر شود و به سرعت پیش برود، بهتر است از انواع بادی آن بهره بگیرید.

 

چکش: برای اینکه میخ و مادگی فلزی روی پارچه، راحت‌تر به درون سطح موردنظر فرو برود، بهتر است از چکش استفاده کنید. هم چنین برای اینکه بافت پارچه آسیب نبیند، بهتر است سر چکش را الیاف بپوشانید.

 

نوار میخ‌دار: در نهایت از نوارهای بلند میخ‌دار استفاده کنید تا کار مخصوصا در قسمت لبه‌ها تمیزتر دربیاید.

 

نحوه انجام کار:

اولین قدم برای انجام پروژه‌ رویه‌کوبی، درآوردن و خارج کردن رویه‌ی مبل است. ابتدا صندلی را پشت و رو و میخ‌های قسمت نشیمن را خارج کنید و رویه را بیرون بیاورید. یک مقدار الیاف درست به اندازه‌ و شکل نشیمن مبل برش دهید و روی آن، مقدار زیادی از پارچه‌ی رومبلی را قرار دهید به طوری که مقداری از پارچه آویزان شود. سپس بقایای پارچه را به قسمت پایینی مبل منگنه کنید تا سرجای خود محکم شود و الیاف را نیز درون خود نگه دارد. ممکن است این قسمت منگنه شده نامرتب به نظر برسد، در اینجا می‌توانید از نوار میخ دار استفاده کنید تا پارچه را مرتب در قسمت زیرین مبل فیکس کند.

 

رویه‌ کوبی مبل به روشی آسان

چند نکته:

ممکن است برای رویه کوبی، نیازی به تعویض الیاف نباشد اگر که مبل در یک محیط خشک نگه داری شده باشد. هم چنین مادامی که رنگ رویه‌ی قدیمی از رنگ رویه‌ی جدید، تیره‌تر نباشد؛ می‌توانید بدون درآوردن رویه‌ی قدیم، از پارچه‌ی جدید استفاده کنید.

 

اگر مبل موردنظر مدت زمانی در معرض رطوبت و باران قرار گرفته باشد، بهتر است کاملا پارچه‌های قدیمی را از روی آن جدا و الیاف را نیز تعویض کنید. هیچ چیزی بدتر از این نیست که بعد از رویه کوبی تازه متوجه شوید که مبلتان از درون کپک زده و خراب شده است.

برچسب‌ها: