آشنایی با مکان های دیدنی فرانسه

آشنایی با مکان های دیدنی فرانسه

فَرانسه با عنوان رسمی جمهوری فرانسه (به فرانسوی: République française) یکی از کشورهای واقع شده در اروپای غربی می‌باشد که دارای منطقه ها و قلمروهای ماورابحار متعددی نیز هست.

 

فرانسه یکی از سه کشوری است که دارای سواحلی هم در دریای مدیترانه و نیز اقیانوس اطلس می‌باشد (دو کشور دیگر عبارتند از اسپانیا و مراکش). به دلیل شکل نقشهٔ این کشور، در زبان فرانسوی به آن لقب l’Hexagone (معنی: شش‌ضلعی) را داده‌اند.

 

وقت سفارت فرانسه توسط پارت ویزا انجام می شود.

بر اساس مساحت، فرانسه کمابیش اندازهٔ افغانستان است و بزرگ‌ترین کشور اروپای غربی و اتحادیه اروپا و همچنین سومین کشور بزرگ در کل قاره اروپا به‌شمار می‌آید. جمعیت فرانسه در حال عبور از مرز ۶۷ میلیون نفر است که با این رقم، فرانسه در رتبه دومین کشور پرجمعیت اتحادیه اروپا قرار می‌گیرد. مرکز فرانسه، شهر پاریس است. پاریس بزرگ‌ترین شهر این کشور و مرکز اصلی تجارت و فرهنگ فرانسه است. قانون اساسی فرانسه بر اساس یک همه پرسی در ۴ اکتبر ۱۹۵۸ به رسمیت رسیده است. این قانون تأکید بر ایجاد کشوری سکولار و دموکرات دارد که مردم در آن، حق حاکمیت را ایجاد می‌کنند. اعلامیۀ حقوق انسان و شهروند که در انقلاب فرانسه تدوین شد و در نوع خود یکی از اولین سندهای تاریخی در این زمینه به شمار می‌آید، به نوعی بیانگر عقاید این کشور است.

 

دریافت وقت سفارت فرانسه بصورت فوری انجام می شود

 

آکروپلیس

هرچقدر هم در باب اهمیت آکروپلیس یونان باستان سخن برانیم زیاد نگفته ایم (هرروز آپریل تا اکتبر 8 صبح تا 7:30 شب .نوامبر تا مارچ 8 صبح5عصر با هزینه)اهمیت مذهبی این صخره های مسطح که در ارتفاع 90 متری شهر قرار گرفته اند بسیار زیاد بوده و بنایی که بر فراز این ارتفاع قرار دارد هنوز ماهیت معماری باستانی یونان را نمایان می سازد.

 

آکروپلیس آتن

معابد آن از اکثر مناطق شهر قابل رویتند خصوصا شب ها و زمانیکه نورهای زیبا به آنها تابانده می شود این حس را منتقل می کند که اینحا هنوز هم قلب این شهر به حساب می آید.نام آکروپلیس مشتق از واژه ی یونانی ست. اکرو به معنی بالاترین نقطه و پلیس به مفهوم شهر.

 

دریافت وقت سفارت یونان توسط پارت ویزا
سعی کنید ازین بنا صبح زود و یا شب هنکام و یا روزهای دوشنبه دیدن کنید تا حضورتان در آن با گروههای توری که به بازدید می آیند همزمان نشود.(روزهای دوشنبه تورها از اکروپلیس دیدن نمی کنند) و به یاد داشته باشید که کفش های کف لاستیکی به پا کنید چرا که صخره های آن بخاطر قدمت طولانی و فرسایش ها لغزنده بوده و بسیاری از بخش های ناهموار آن می توانند پاشنه های احتمالی کفش هایتان را از بین ببرند.زمانیکه باجه بلیط فروشی را پشت سر می گذارید مسیر شما را به مرتفع ترین قسمت آکروپلیس هدایت می کند.صخره مسطحی که در ارتفاع130 متری از سطح زمین قرار دارد.

 

قسمت انتهایی این سطوح شیبدار بخشی از مسیر باستانی و اصلی را تشکیل می دهد که معمولا مملو از جماعتی ست به سمت معبد آتنا میروند.این معبد در دوره های باستانی و مایسنین برای اهداف استراتژیک مورد استفاده بوده و از این رو از آن محافظت می کردند همچنین دارای یک مخزن آب بوده و نماهایی فوق العاده از مناطق اطراف را عرضه می کرده است.