چگونه مبل پارچه‌ای را تمیز کنیم

چگونه مبل پارچه‌ای را تمیز کنیم

اگر در صدد لکه گیری مبل‌های خود هستید، این مقاله را تا آخر دنبال کنید تا با روش‌های ساده و تمیزکنند‌ه‌های خانگی آشنا شوید. اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌تونید در قدم اول می‌توانید برآورد قیمت شستشوی مبل را در شهر خودتان داشته باشید. مثلا اگر به دنبال یک مبل شویی در تهران باشید می‌توانید درخواست شستشوی مبل ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

 

مبل‌های پارچه‌ای راحت هستند و باعث ایجاد یک محیط دوست داشتنی در منزل می‌شوند. شما زمان زیادی را روی مبل می‌گذرانید؛ از تماشای تلویزیون گرفته تا گذراندن وقت با یکدیگر. همه و همه ممکن است باعث شوند که مبل کثیف و لک شود. 

با دنبال کردن این پنج مرحله می‌توانید از شر لکه‌های موجود بر روی مبل خلاص شوید:

 

مرحلۀ اول:

از بین بردن گرد و خاک‌ها و کثیفی‌های موجود بر روی مبل:

یکی از کارهایی که بایستی به طور روزانه باید در برنامه‌تان باشد، استفاده از جاروبرقی است. جاروکشیدن یکی از بهترین و راحت‌ترین راه‌ها برای رهایی از شر گرد و خاک و خرده‌های مواد غذایی است. شما می‌توانید از جاروهای شارژی دستی و یا از جاروهای برقی بزرگ استفاده کنید. برای استفاده از این جاروها بایستی سری مناسب تهیه کنید تا بتوانید به همۀ سوراخ سنبه‌ها و شکاف‌های مختلف مبل دسترسی یابید.

 

مرحلۀ دوم:

پایۀ مبل را فراموش نکنید:

قسمت‌های غیرپارچه‌ای مبل را فراموش نکنید. اگر پایه‌های مبل از جنس فلز یا چوب هستند، با یک پارچۀ نرم نم‌دار و کمی آب و صابون آن‌ها را تمیز کنید.

 

مرحلۀ سوم:

برچسب متصل به مبل را چک کنید:

این مرحله بسیار مهم و حیاتی است. قبل از شروع به کار، حتماً برچسب متصل به مبل را بررسی کنید تا متوجه شوید که باید چه رویکردی را برای تمیز کردن مبل به کار ببرید.

 بدین معناست که از آب خالی می‌توانید برای تمیز کردن مبل استفاده کنید.W

 استفاده از تمیزکننده‌های حلال مجاز است و می‌توانید از خشکشویی استفاده کنید.SیاP

هم می‌توانید از آب و هم از تمیزکننده‌های حلال استفاده کنید. استفاده از بخارشوی نیز مجاز است.SW

فقط می‌توانید از جاروبرقی برای تمیز کردن مبل استفاده کنید. اگر این علامت را برروی برچسب دیدید، حواستان باشد که باید حرفه‌ای با مبل برخورد کنید.

 

چگونه مبل پارچه‌ای را تمیز کنیم

مرحلۀ چهارم:

لکه گیری مبل:

بعد از اینکه مطمئن شدید باید از چه وسایلی برای تمیز کردن مبل استفاده کنید، نوبت شروع به کار است. 

لوازم موردنیاز:

آب مقطر

پارچۀ میکروفایبر

مایع ظرفشویی

سرکۀ سفید

سطل

 

در یک سطل، یک پیمانه آب مقطر ترجیحاً گرم، یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی و یک چهارم پیمانه سرکه سفید را مخلوط کنید. یادتان باشد قبل از استفاده از محلول در ابعاد گسترده، مقداری از آن را روی قسمت کوچکی از مبل امتحان کنید. این کار باعث می‌شود که بفهمید آیا محلول باعث تغییر رنگ پارچه می‌شود یا خیر. اگر رنگ پارچه تغییر نکرد و به بافت آن آسیبی وارد نشد، با استفاده از پارچۀ آغشته به محلول، لکه‌های روی مبل را از بین ببرید.

 

بعد از کفی کردن لکه، با استفاده از یک دستمال نم دار آن را تمیز کنید و با یک دستمال خشک نم آن محل را بگیرید. دقت کنید که در پروسۀ لکه گیری با دقت و ظرافت عمل کنید وگرنه به بافت پارچه آسیب وارد می‌شود.

 

مرحلۀ پنجم:

خشک کردن مبل:

با دقت رطوبت و خیسی قسمت تمیز شده را با حوله بگیرید و اجازه دهید تا در طول شب به خوبی خشک شود. ممکن است نیاز داشته باشید تا پنجره را باز و یا پنکه روشن کنید تا هوا رد و بدل شود.

اگر بخارشوی و یا اتوی بخار دارید، می‌توانید با استفاده از آن از شر بسیاری از کثیفی‌ها خلاص شوید. استفاده از سرکۀ سفید و همین‌طور جوش شیرین، می‌تواند یک راه حل طبیعی برای از بین بردن کثیفی‌ها و بوی بد مبل باشد. بدین صورت که مقداری جوش شیرین روی مبل بپاشید و بعد از گذشت 15 تا 20 دقیقه آن را جارو کنید. 

در نهایت می‌توانید از یک اسپری ضد بوی مخصوص استفاده کنید تا مبل کاملا تمیز و خوشبو شود.