تبلیغات

برای سایت یا شرکت درگاه پرداخت الکترونیک می خواهید؟

مجموعه : علمی
 
به گزارش تکناز به نقل از بانکی دات آی آر، هرشرکت و سازمانی برای فروش محصولات خود از طریق اینترنت و سایت مخصوصش می تواند یک درگاه پرداخت الکترونیک تهیه کند.
 
درگاه های پرداخت الکترونیکی را می توان نقاط مجازی فروش نامید این نوع پرداخت بدون حضور فیزیکی کارت صورت می گیرد. خریدهای اینترنتی از طریق درگاه پرداخت انجام می شود.


آنچه موقع خرید اینترنتی از فروشگاه ها و درگاه های پرداخت لازم داریم

اطلاعات مورد نیاز برای انجام یک خرید اینترنتی از طریق درگاه پرداخت شامل موارد ذیل می باشد:

– شماره شانزده رقمی کارت

– CVV2"کد امنیتی برای خرید اینترنتی"Card Verification Value

– رمز دوم کارت "رمز مختص انجام امور بانکی از طریق فضای مجازی ( اینترنت)"

شرکت ها چطور خدمات "درگاه پرداخت" بانک ها را تهیه می کنند؟

در این خدمت فروشندگان می توانند از طریق درگاه پرداخت اینترنتی نسبت به فروش محصولات یا خدمات خود توسط كارتهای شتابی در وب سایت اختصاصی خود اقدام نمایند. دارندگان كارتهای شتابی پس از انتخاب كالاها یا خدمات مورد نظر خود در سایت فروشنده، از طریق لوگوی بانك  به درگاه پرداخت این بانك منتقل شده و تراكنشهای مالی مربوط به خرید اینترنتی از طریق درگاه پرداخت بانك انجام خواهد پذیرفت.

مزایای استفاده:

كاهش هزینه های فروشندگان
امكان فروش خدمات و محصولات در تمامی ساعات شبانه روز
كاهش سفرهای درون شهری
افزایش رفاه حال مشتریان

معرفی مجموعه خدمات:

در این سامانه امكان پرداخت هزینه های كالا یا خدمات در بستر اینترنت برای مشتریان فراهم می باشد.ضمن اینكه فروشندگان می توانند گزارشهای كاملی از فروشهای انجام شده در بازه های زمانی متفاوت دریافت نمایند.

مدارک لازم:

اشخاص حقوقی
اصل و كپی شناسنامه و كارت ملی صاحبان امضاء مجاز شركت
اصل و كپی آگهی تاسیس و آگهی آخرین تغییرات شركت
اصل و كپی اساسنامه شركت
دارا بودن حساب در یكی از شعب بانك سرمایه
كپی دفترچه حساب یا دسته چك حساب جهت واریز وجوه
نامه رسمی اعلام IPسایت (سرور فروش IP Dedicated)
سفته به مبلغ 10،000،000 ریال

اشخاص حقیقی
اصل و كپی شناسنامه و كارت ملی مالك سایت
اصل و كپی سند یا اجاره نامه محل فعالیت
اصل و كپی جواز كسب یا مجوز در خصوص فعالیت در حال انجام
دارا بودن حساب در یكی از شعب بانك
كپی دفترچه حساب یا دسته چك حساب متقاضی جهت واریز وجوه
نامه رسمی اعلام IPسایت (سرور فروش IP Dedicated)
سفته به مبلغ کافی

شرایط استفاده:

– رعایت قوانین عمومی و تجارت الكترونیك جمهوری اسلامی ایران
– دارا بودن مجوزهای شغلی معتبر حقیقی و حقوقی در زمینه فعالیت مورد نظر و اقامتگاه قانونی
– نداشتن هرگونه منع فعالیت از جانب دستگاههای مختلف
– دارا بودن وب سایت آماده جهت فروش اینترنتی
– ارتباط بین زمینه فعالیت سایت و شرح فعالیتهای معین شده در مجوزهای مذكور
– فعال بودن سایت مورد نظر و كامل بودن فرآیند فروش اینترنتی شامل مشخصات كامل محصول، امكان اضافه كردن محصول به سبد خرید، انتخاب نحوه ارسال محصول و انتخاب نحوه پرداخت
– كامل بودن فرآیند ارائه خدمات و فروش كالا یا خدمات و ارسال آن به مشتری

درصورتیكه فروشگاه اینترنتی با رعایت موارد یاد شده و به صورت كامل قادر به ارائه خدمات به مشتریان باشد ، می توانند در قالب شخص حقیقی یا حقوقی با تكمیل فرم درخواست سیستم پرداخت اینترنتی كه در تمامی شعب این بانك قابل دسترسی است ، تقاضای خود را به شعبه تحویل نموده و شعبه پس از بررسی درخواست های ثبت شده با متقاضی تماس حاصل می نماید

فرایند درخواست فعال سازی سرویس:

– تكمیل فرم درخواست درگاه پرداخت ، فرمهای قرارداد ( در 2 نسخه ) و شرایط عمومی توسط متقاضی با مراجعه به یكی از شعب بانك

– دریافت مستندات فنی مربوط به راه اندازی سیستم پرداخت اینترنتی كه توسط اداره خدمات بانكداری الكترونیك دراختیار پذیرنده اینترنتی قرار می گیرد .

فایل های مذكور شامل موارد ذیل می باشد:

مستندات فنی

– یك كد انحصاری به همراه یك رمز عبور و رمز عبور كد گذاری شده برای درخواست كننده
لوگو ولینك بانك كه می بایست در سایت متقاضی قرار گیرد
– كارت تست جهت انجام تستهای 1 ریالی برای اتصال به سیستم درگاه پرداخت توسط درخواست كننده (خرید تستی)
– انجام تغییرات توسط درخواست كننده در وب سایت مربوطه، متناسب با مستندات فنی ارسال شده
– انجام تست و اضافه كردن لوگوبانك  در سایت متقاضی
– امضاء نهایی قرار داد توسط بانك و درخواست كننده در 2 نسخه كه نسخ آن می بایست ممهور به مهر بانك و امضاء مسئول شعبه شود
– رمز درگاه پرداخت اینترنتی و یك نسخه از قرارداددر اختیار متقاضی قرار گرفته و نسخه دیگر نزد بانك  باقی می ماند.

فعال شدن سیستم پرداخت اینترنتی

توجه:
چنانچه كالا یا خدمات مورد نظر در جهت عرضه در سایت اینترنتی یاد شده همراه با چرخه فروش اینترنتی آن نباشد به درخواستهای ثبت شده ترتیب اثر داده نخواهد شد.

در حال حاضر كارت بانكهای عضو شتاب كه از رمز اینترنتی (رمز دوم)، تاریخ انقضاءكارت (EXPIR DATE) برخوردار و كد (CVV2) دارا باشند قابلیت خرید اینترنتی از طریق درگاه پرداخت اینترنتی بانك  را خواهند داشت.

صرفاً وجود كد (CVV2) بر روی كارت ها ، دلیل بر امكان خرید اینترنتی نیست و می بایست بانك صادركننده امكان خرید اینترنتی را فراهم نموده باشد.

درصورتیكه آدرسIP سرور تغییرنمود ، می بایست طی نامه ای در سربرگ شركت/موسسه آدرس IP قدیم و جدید اعلام و نامه مذكور ممهور به مهر شركت و امضاء مدیران /صاحبان امضاء (هیئت مدیره)شركت گردد و به شعب بانك تحویل گردد.

سقف خرید روزانه مبلغ 500،000،000 ریال می باشد.

محدودیت در خرید اینترنتی برای سایر كارتهای بانكی عضو شتاب ، ناشی از مسدود بودن سرویس خرید اینترنتی كارت ها از جانب بانك صادر كننده كارت می باشد.

وجوه حاصل از فروش پس از فراخوانی وب سرویس تسویه به سپرده تسویه حساب معرفی شده توسط درخواست كننده واریز خواهد شد.

 
 

تبلیغات