آشنایی با پرکاربرد ترین دستگاه های برش لیزر

مجموعه : مجله خبری
آشنایی با پرکاربرد ترین دستگاه های برش لیزر

یکی از جدید ترین روش های برش کاری استفاده از دستگاه های برش cnc است که از کامپیوتر به جای کنترل گرهای دستگاه استفاده می شود. کلمه cnc که مخفف  Computer Numerical Controlیا همان کنترل عددی رایانه‌ای بیان کننده این تکنولوژی نیز می باشد. در این روش بر خلاف روش های منسوخ شده سنتی دقت و کیفیت بالایی دارد و شما می توانید قطعات مختلف را با سرعت بیشتری تولید کنید.

 

شما با استفاده از دستگاه برش لیزر cnc بدون محدودیت در تعداد زیادی قطعه با ویژگی های کاملا یکسان را در تیراژ بالا در کمترین زمان تولید کنید.

 

دستگاه های سی ان سی دارای انواع مختلفی هستند که شما می توانید بسته به نیاز خود هریک از آن ها را تهیه و استفاده کنید.

 

مجموعه رادوکس مفتخر است که اعلام کند که در طول 20 سال فعالیت اش در این حوزه موفق شده است که بیش از 14 نوع محصول جدید علاوه بر دستگاه های رایج در بازار تولید کند که هریک از این دستگاه ها دارای قابلیت های خاص و ویژه ای است که حق استفاده و بهره برداری از این دستگاه ها منحصرا در دست این مجموعه است و هیچ شخص حقیقی یا حقوقی حق بهره برداری این دستگاه ها را بدون کسب اجازه از گروه رادوکس را ندارد.

 

شرایط استفاده از وام رادوکس

لازم به ذکر است که مجموعه رادوکس شرایط ویژه ای را برای مشتریان خود فراهم ساخته و امکان فروش دستگاه برش لیزر cnc خود را به صورت وام و تسهیلات فراهم کرده است. شما برای بهره مندی از این شرایط باید به یکی از 2 روش زیر اقدام کنید:

 

ارائه جواز کسب یا پروانه بهره برداری برای تضمین.

ارائه یک سند مسکونی که ارزش ریالی آن مطابق نظر کارشناس 120% مبلغ فاکتور نهایی شما باشد.

دستگاه های برش لیزر انواع مختلفی دارند که می توان به دستگاه cnc برش لوله پلاسما ، دستگاه برش پلاسما، دستگاه برش با آب و … اشاره کرد که در این بخش ساز و کار مهم ترین آن ها را به اختصار خدمتتان توضیح می دهیم.

 

دستگاه cnc برش لوله پلاسما

برای برش لوله به روش پلاسما دستگاه شما باید دارای فیدر، مشعل ابرای رساندن لوله به نقطه جوش، پلاسما به عنوان منبع تغذیه و یک کنترلر برای کنترل میزان cnc باشد. علاوه بر موارد ذکر شده این دستگاه ها دارای یک سیستم به عنوان سرور اصلی هستند که وظیفه آن کنترل و راهنمایی فاکتور های تاثیر گذار بر حرکت دستگاه است. به عبارت دیگر از این سرور برای کنترل حرکت، کنترل ارتفاع مشعل پلاسما و حفاظت از برخورد مشعل با نقطعه ای جوشکاری در حال انجام است استفاده می شود.

بهتر است بدانید که برای تعیین مدل برش لوله توسط این دستگاه در وهله اول باید لوله مورد نظرتان را به طور دقیق اندازه گیری کنید چون این دستگاه طول های خاصی از لوله را می توانند برش دهند و در صورتی که سایز مورد نظر شما در سیستم موجود نبود باید اطلاعات و نحوی برش آن را در سرور دستگاه وارد کنید.

 

دستگاه برش پلاسما

دستگاه برش پلاسما دارای برق ورودی سه فاز هستند و قابلیت برش مواد تا 6 میلی متر را دارند، همچنین قدرت 100 آمپری دستگاه منجر که افزایش کیفیت قطعه تولیدی شما می شود. فرکانش این این دستگاه حدود 50 هرتز است و سرعتی بین 700 تا 800 میلی متر بر ثانیه دارد. دستگاه های سی ان سی برای برش کاری به یک کامپیوتر متصل هستند که بدون آن نی توانند برنامه های ورودی را فراخوان و اجرا کنند به همین منظور قابلیت پشتیبانی از فایل های TYPE، Art Cam، U CAn Cam، DXF و اتوکد را دارد. 

 

از آنجا که دستگاه های سی ان سی در روش پلاسما قابلیت برش تمامی ماده ها را دارند شما می توانید بدون هیچ محدودیتی می توانید فلزاتی که از جنس آهن نیستند را برش دهید، عمق برش در این مواد نزدیک به 1 اینچ می باشد.

 

دستگاه برش با آب یا واترجت

شما در این روش هیچ محدودتی در انتخاب ماده برای برش ندارید و به راحتی می توانید انواع فلزات مانند آهن، فولاد، تیتانیوم و یا انواع سوپر آلیاژ ها را بدون خرابی برش دهید.

 

همانطور که می دانید برخی از مواد در هنگام برش دود سمی از خود تولید می کنند که برای سلامتی افراد بسیار مضر است اما در این روش چون برشکاری با فشار بالای آب صورت می گیرد و به طور کلی ماهیت عملیات این روش کاملا سرد است شما بدون نگرانی از تولید دود های سمی حاصل از حرارت می توانید برشکاری را انجام دهید.

 

لازم به ذکر است که دقت 1/0 میلی این دستگاه ها موجب شده که این روش جزو انتخاب های اول بسیاری از طراحان و تولیدکنندگان وسایل هنری و تزئینی باشد، روش واترجت از لحاظ هزینه ای نیز بسیار مقرون به صرفه است چرا که قطعات تولیدی در نهایت دقت و ظرافت ساخته شده اند و دیگر نیازی به پرداخت ندارند.