مینی پی سی و تین کلاینت صنعتی چیست؟

مینی پی سی و تین کلاینت صنعتی چیست؟

به طور کلی منظور از تین کلاینت صنعتی، کامپیوتری کوچک است که باعث می شود تا عملکرد دستگاه های صنعتی یا خط تولید، به عملکرد آن بستگی داشته باشد. در واقع صنعتی بودن یک دستگاه به این معنی است که کارکرد قسمتی از صنعت، به کارکرد آن وابسته می باشد.

 

به عبارتی دیگر در مقایسه با یک تین کلاینت معمولی یا مینی پی سی که کامپیوتری کوچک است و در صورت بروز اختلال، کارکرد یک شخص دچار مشکل می گردد؛ در صورت ایجاد خطا و نقص در عملکرد تین کلاینت صنعتی، نحوه عملکرد یک صنعت و یا بخشی از آن تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

 

در اینجا لازم است ابتدا به تعریف دستگاه صنعتی بپردازیم. در واقع به دستگاهی گفته می شود که در یک محیط صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. از مهمترین ویژگی های صنعتی بودن یک دستگاه در وهله اول، قابل اطمینان بودن آن می باشد؛ چرا که در صورت وجود خرابی های متعدد، عملکرد یک صنعت دچار اختلال می گردد که این موضوع سبب بروز مشکلات بعدی خواهد شد.

 

 بنابراین ضروری است که نرخ خرابی تین کلاینت صنعتی در مقایسه با یک کامپیوتر شخصی بسیار کمتر باشد. نکته مهم برای عملکرد درست این دستگاه، فراهم کردن شرایط و قیمت مینی پی سی مناسب می باشد. از مهمترین شرایط صنعتی:

 

1-شرایط دمایی خاص

2- شرایط تهویه خاص

3- میدان مغناطیسی

می باشد؛ که در ادامه به تفصیل به آن می پردازیم.

 

منظور از شرایط خاص دمایی این است که بنا به نوع صنعتی که قرار است تین کلاینت در آن مورد استفاده قرار بگیرد، دما متغیر بوده و در صنعتی خاص ممکن است دما بین منفی 10 تا مثبت 10 باشد، اما در صنعتی دیگر بازه دما از 30 تا 70 درجه سانتی گراد در حال تغییر باشد.

 

بنابراین این دستگاه می تواند در صنعت های مختلف مورد استفاده قرا بگیرد. شرایط تهویه خاص هم به این معنی است که از آنجایی که در یک محیط صنعتی شاهد گرد و غبار به ویژه گردهای فلز در هوا خواهیم بود، ضروری است که حتما کامپوتر وکیوم باشد.

 

نکات ضروری در استفاده از تین کلاینت

در بخش قبل به شرایط تهویه مناسب برای استفاده از تین کلاینت صنعتی پرداختیم. در محیط های صنعتی به علت اسیدیته بالای هوا، نفوذ این مواد شیمیایی به داخل کامپیوتر آسیب دستگاه را در پی خواهد داشت. بنابراین برخلاف مینی پی سی و تین کلاینت معمولی که در محیط اداری یا خانه مورد استفاده قرار می دهیم و شرایط خاصی برای نگه داری آن ها لازم نیست، استفاده از تین کلاینت صنعتی مستلزم رعایت نکات مهم می باشد.

 

از دیگر ویژگی های مهم این دستگاه بجز قیمت تین کلاینت مناسب این است که قادر به تحمل میدان مغناطیسی باشد؛ چرا که در صنعت های مختلف، مقادیر متفاوتی از میدان مغناطیسی ایجاد می گردد.

 

مینی پی سی و تین کلاینت صنعتی چیست؟

نکته مهمی که در مورد تین کلاینت صنعتی باید به آن توجه نمود، این است که این دستگاه در قیاس با تین کلاینت معمولی و مینی پی سی، لازم است که حتما از سازگاری و پایداری بالایی در برابر شرایط محیطی صنعت های مختلف، برخوردار باشد. همچنین تین کلاینت صنعتی باید فنلس باشد یا در صورت تعبیه فن، نباید هوای بیرون به داخل آن وارد شود و تنها لازم است هوای درونی گردش داشته باشد.

 

همان طور که در بخش های قبلی به آن اشاره کردیم، بخشی از عملکرد یک صنعت وابسته به نحوه کارکرد این دستگاه می باشد. بنابراین برای اطمینان از عدم ایجاد اختلال، ضروری است که در قسمت تغذیه دستگاه دو مسیر به صورت ریداندنت وجود داشته باشد.

 

می دانیم که با قطعی برق، عملکرد سیستم دچار اختلال می گردد و در مواردی هم سبب آسیب به تجهیزات مختلف می گردد. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی، ابزارهایی روی کار آمدند که منابع برق اضافی بوده و سبب می شود تا سیستم شما به کار ادامه دهد.

 

 بنابراین در صورت بروز مشکل در مسیر A دستگاه، به واسطه ریداندنت، مسیرB  برای دستگاه در جریان خواهد بود. این امر در نهایت سبب می شود تا عملکرد خط تولید و صنعت مورد نظر مختل نگردد.

 

بررسی 5 ویژیگی منحصر به فرد تین کلاینت مدلHP t630

تین کلاینت در انواع مختلف و برند های گوناگون وجود دارد. یکی از برند ها و نوع های تین کلاینت، HP t630 می باشد. تین کلاینت HP t630 یک مینی کامپیوتر یا مینی پی سی از برند HP می باشد. برند HP یک برند معتبر است که محصولاتش پیکبر بند قوی و طول عمر طولانی دارند.

 

در عصر امروز تین کلاینت HP t630 برای کاربران خود پشتیبانی تجاری که از پردازنده چهار هسته ای برخوردار می باشد، دارد. همچنین دارای سازگاری و کیفیت دو تصویر UHD و گزینه هایی برای متصل شدن به شبکه و ذخیره سازی را نیز ارائه می دهد.

 

ویژگی های تین کلاینت  HP t630

این نوع مینی کامپیوتر به منظور توسعه ی بیشتر طراحی و تولید شده است. یگی از ویژگی های اصلی این برند سرعت کار است که به شکل ماهرانه ای به وسیله ی یک سیستم چهار هسته ای طراحی شده است و در یک تراشه توسعه پیدا کرده است. از دیگر ویژگی های این تین کلاینت، کیفیت تصویر آن است؛ زیرا از پنل گرافیکی یکپارچه AMD Radeon و همین طور از دو تصویر UltraHD پشتیبانی می کند. که این موارد تجربه تماشای فوق العاده ای را برای کاربران ایجاد می کند.

 

یکی دیگر از ویژگی این نوع تین کلاینت پیکربندی قوی است که موجب افزایش طول عمر دستگاه می شود. از دیگر مزایای HP t630، اتصال راحت تر و گسترده تر  آنها به کمک پورت های ارتباطی گوناگون می باشد.  همچنین این دستگاه قابلیت اتصال با کابل یا بی سیم یا فیبر های نوری، سیستم حافظه دو کاناله DDR، وجود دو اسلات حافظه رم با حافظه تا 32 گیگابایت و همین طور پشتیبانی از SSD داخلی M .2 یا حافظه خارجی را به آسانی انجام می دهد.

 

علاوه بر این موارد این نوع تین کلاینت توانایی متصل شدن به شبکه ی سیمی استاندارد RJ-45 را نیز به شکل بی سیم و با بکارگیری از وای فای و بلوتوث، یا استفاده از یک سیم آنتن وای فای خارجی، یا بکارگیری از آداپتور شبکه فیبر نوری را دارا می باشد. پشتیبانی نرم افزار این برند با همه ی عملکرد هایش به کاربران این امکان را می دهد تا به آسانی سیستم عامل خود را از راه دور سفارشی یا پیکربندی کنند. البته این مورد با کمی هزینه اضافی امکان پذیر می باشد.

 

مینی پی سی و تین کلاینت صنعتی چیست؟

از دیگر ویژگی های تین کلاینت HP t630، پشتیبانی از وای فای ای سی سریع می باشد که موجب می شود عملکرد شبکه بهتر شود.  این مینی پی سی ها یا مینی کامپیوتر ها با پشتیبانی از نرم افزار اختصاصی اچ پی، موجب می شوند که کیفیت چند رسانه ای بهتر و راحت تری در فضای ابری به وجود آید. همچنین این کار مدیریت دستگاه، گرافیک و سرعت را برای کاربران بهتر می کند.

 

تین کلاینت HP t630 از همه ی لوازم جانبی پشتیبانی می کند و همین ویژگی باعث شده است تا کاربران به راحتی تجهیزات جانبی مثل پورت COM و پورت های USB، خروجی VGAو PS / 2 را به راحتی به پشت و یا جلوی دستگاه متصل کنند. از دیگر ویژگی های این دستگاه این است که مهارت لازم برای بالاتر بردن سطح امنیت و کارایی تین کلاینت در محیط شبکه را دارد. بهتر است بدانید که یک مدیر این امکان را دارد تا با استفاده از قابلیت های منحصر به فرد این مینی پی سی یا مینی کامپیوتر پر سرعت، بهترین بهره را ببرد.

 

از دیگر ویژگی های این دستگاه مفید، حفاظت از داده ها به وسیله ی VDI و ذخیره سازی ابری (میزبان) و همین طور وجود بایوس طراحی شده به منظور حفاظت مشخصات موسسه ملی استاندارد و فناوری و ویندوز می باشد. با توجه به 5 ویژگی بسیار مفید و کاربردی این دستگاه  و همین طور منحصر به فرد بودن قابلیت های آن، می تواند بهترین گزینه برای کاربران و همین مدیران ای تی در بخش پشتیبانی باشد. شما می توانید برای اطلاع از قیمت این مینی پی سی با قسمت تماس با ماتین اوا تماس حاصل فرمایید.