در خرید خرید تلویزیون ‌های هوشمند به چه نکاتی توجه کنیم؟

مجموعه : دانش و فناوری
در خرید خرید تلویزیون ‌های هوشمند به چه نکاتی توجه کنیم؟

در خرید خرید تلویزیون ‌های هوشمند به چه نکاتی توجه کنیم؟

یکی از چالش‌برانگیزترین خرید لوازم‌خانگی، خرید تلویزیون ‌های هوشمند است که به‌واسطه انبوهی از اطلاعات و تبلیغات، معمولا باعث سردرگمی خریدار می‌شود. در این مطلب قصد داریم تا 11 نکته مهم که هنگام خرید این محصول مهم خانگی باید در نظر بگیرید، برایتان شرح بدهیم.

 

ویژگی‌های مهم هنگام خرید تلویزیون‌های هوشمند  

تلویزیون‌هایی با کیفیت 4K بخرید: رزولوشن، کیفیت و وضوح تصاویر4K بسیار عالی است زیرا که تعداد پیکسل‌هایشان ، 4 برابر بیشتر است. همین امر،  در کیفیت و زنده‌بودن تصاویر نقش بسزایی دارد. بنابراین، اگر به دنبال مدلی هستید که تا سال‌ها شما را از خرید تلویزیون معاف بکند، از خرید تلویزیون‌هایی با کیفیت کمتر از 4K چشم‌پوشی بکنید.

 

حتما تلویزیون‌هایی با صفحه‌نمایش OLED بخرید: صفحه‌نمایش OLED کیفیت و وضوح بسیار بالاتری از دیگر نمایشگرها دارند. این ویژگی‌ برای آن دسته از خریدارانی که به دنبال زنده‌بودن تصاویر هستند، اهمیت بسیار بالایی دارد.

 

تلویزیونی متناسب با ابعاد اتاقتان تهیه کنید: همیشه قبل از خرید تلویزیون‌های هوشمند، ابعاد اتاق یا نشیمن منزلتان را در نظر بگیرید و با توجه به بزرگی فضایی که در اختیار دارید، اقدام به خرید بکنید. به یاد داشته باشید هراندازه که تلویزیون خریداری‌شده، کیفیت و وضوح خارق‌العاده‌ای داشته باشد ولی اندازه آن متناسب با اتاق یا نشیمن منزلتان نباشد، درنهایت سبب نارضایتی از خرید خواهد شد. به‌طورکلی، پیشنهاد ما به شما خرید تلویزیون 55 اینچی است ولی اگر اندازه اتاقتان کوچک است، سایز کوچک‌تر تهیه کنید.

 

قبل از خرید، فاصله مبلمان تا تلویزیون را مدنظر قرار بدهید: فاصله استاندارد برای تلویزیون‌های 55 اینچی، باید بین 475 تا 575 سانتی‌متر باشد. توجه کنید که زاویه دید یکی از مهم‌ترین مسائل تاثیرگذار است که در صورت عدم توجه به آن، درنهایت به نارضایتی کاربر می‌انجامد.

 

در خرید خرید تلویزیون ‌های هوشمند به چه نکاتی توجه کنیم؟

تلویزیونی بخرید که از فناوری HDR پشتیبانی بکند: این دسته از تلویزیون‌ها، تصاویری واقعی‌تر و با کنتراست بالاتری نشان می‌دهند زیرا محدوده دینامیکی بسیار بالایی دارند.

 

یک تلویزیون باید حداقل دارای 4 پورت HDMI باشد: پورت‌های HDMI را جدی بگیرید زیرا آن‌ها مهم‌ترین درگاه اتصالی تلویزیون با دیگر دستگاه‌هایند. هرچه تعداد آن‌ها بیشتر باشد، قیمت تلویزیون نیز بیشتر می‌شود. توصیه اکید ما این است که از خرید تلویزیون‌های هوشمند با کمتر از 4 پورت HDMI تنها به دلیل صرفه‌جویی در هزینه بپرهیزید.

 

در خرید کردن، عجله نکنید: همیشه این نکته را به یاد داشته باشید که تلویزیون‌هایی که به‌تازگی به بازار معرفی‌شده باشند، قیمت بالاتری دارند. به همین دلیل، توصیه ما به شما این است که در خرید عجله نکنید و صبر کنید تا چند ماه از ارائه آخرین‌مدل بگذرد و در صورت تمایل، اقدام به خرید آن بکنید.

 

خرید ساندبار را جدی بگیرید: متاسفانه به دلیل طراحی بی حاشیه و بدون قاب تلویزیون، قدرت اسپیکرهای تلویزیون‌های امروزی ضعیف‌تر شده است. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم درصورتی‌که کیفیت و وضوح صدا برایتان اهمیت دارد، حتما بودجه‌ای برای خرید ساندبار کنار بگذارید.

 

از خرید تلویزیون‌های منحنی بپرهیزید: گرچه طراحی این تلویزیون‌ها بسیار چشم‌نواز است ولی انحنای آن‌ها در برخی از موارد بر کیفیت و وضوح تصاویر تاثیر منفی می‌گذارند. این تلویزیون‌ها معمولا به‌واسطه طراحی‌شان، قیمت گران‌تری دارند ولی این اطمینان را به شما می‌دهیم که الزاما کیفیت تصویر بهتری نخواهند داشت.

 

خرید تلویزیون‌های هوشمند:امروزه بیشتر تلویزیون‌های ایرانی و خارجی هوشمند هستند. به تلویزیونی هوشمند گفته می‌شود که قابلیت اتصال به اینترنت و بلوتوث داشته باشد. این دو قابلیت در کنار هم امکان تماشای انواع فیلم‌ها و سریال‌های آنلاین برای کاربران مهیا می‌کند.

 

به دست آوردن اطلاع کافی از ویژگی‌های تلویزیون موردنظر قبل از اقدام برای خرید آن: حتما قبل از خرید سری به وب‌سایت‌های مختلف بزنید و درباره تلویزیون موردنظرتان اطلاعات کافی جمع‌آوری کنید. پیشنهاد ما این است که حتما نظر دیگر کاربران را مطالعه کنید. نظرات آن‌ها دیدگاه مناسبی به شما خواهد بخشید. با این‌کار، دیگر فریب اطلاع نادرست برخی از فروشندگان را نخواهید خورد.

 

کارت گارانتی را جدی بگیرید: تلویزیون محصولی است که قیمت گرانی دارد و همین‌طور بسیار حساس است. به همین دلیل، خرید تلویزیون‌های هوشمند را بدون داشتن کارت گارانتی معتبر به‌کل فراموش کنید.

 

نرخ نوسازی صفحه‌نمایش را جدی بگیرید: نرخ نوسازی یک فاکتور بسیار مهم و تاثیرگذار در قیمت تلویزیون است. باید بدانید که تلویزیون‌های 4K، بهترین عملکردشان را در نرخ نوسازی 120 هرتز دارند.

 

در خرید خرید تلویزیون ‌های هوشمند به چه نکاتی توجه کنیم؟

نسبت کنتراست: این عدد میزان روشنایی نمایشگر تلویزیون را بیان می‌کند. ولی پیشنهاد ما به شما این است که چندان به آن توجه نکنید و در سنجش کیفیت تصاویر تلویزیون به خودتان متکی باشید. باید بدانید کیفیت نمایشگری عالی است که رنگ مشکی را به شکل سطوح تیره عمیق نشان بدهد.

 

در آخر: آیا کیفیت تلویزیون‌های ایرانی قابل‌قبول است؟

کیفیت تصاویر تلویزیون‌های ایرانی در مقایسه با برندهایی مشهوری مانند سامسونگ، سونی یا ال.جی، حرف زیادی برای گفتن ندارند. ولی اگر بودجه‌ کافی برای خرید آن‌ها ندارید، خرید تلویزیون‌های هوشمند ایرانی، یک انتخاب معقولانه‌ای خواهد بود.