دومین الماس بزرگ جهان به فروش رفت + عکس

دومین الماس بزرگ جهان به فروش رفت + عکس

المان گرانقیمت و بزرگ با قیمت 26 میلیون

 

الماس بزرگی که با قیمت بیش از 26 میلیون به فروش رسید و یکی از گرانقیمت ترین الماس های دنیا لقب گرفت.

 

یک خریدار ناشناس از طریق تلفن تنها سه و نیم دقیقه پس از آغاز حراج قطعه الماس صورتی رنگ ۹.۱۴ قیراطی در حراج کریستی ژنو، این دومین الماس بزرگ صورتی رنگ دنیا را به قیمت ۱۶ میلیون و ۹۰۰ هزار یورو خرید.

 

این مبلغ دومین قیمت بالایی است که تا کنون برای یک تکه الماس در یک حراج پرداخت شده است. بزرگترین الماس صورتی دنیا به وزن ۱۵.۳۸ قیراط ماه مه امسال در ژنو به قیمت ۲۶ میلیون و ۶۰۰ هزار یورو به فروش رفت.

 

در میان ثروتمندان جهان تمایل به داشتن الماس‌های رنگی در سال‌های اخیر افزایش پیدا کرده است. در عین حال عرضه سنگ‌های قیمتی رنگی و باارزش در حراجی‌ها کاهش یافته است.

دومین الماس بزرگ جهان به فروش رفت + عکس

الماس

 

به گفته سخنگوی بنگاه حراج کریستی در ژنو، همواره معادن کمتری به سمت تولید الماس‌های قیمتی می‌روند و به همین دلیل قیمت این سنگ‌ها روز به روز افزایش پیدا می‌کند.

 

قطعه الماس صورتی که در حراج کریستی به فروش رفته یکی از کمیاب‌ترین و میان مجموعه‌داران پرطرفدارترین رنگ را داراست که به نوع «Fancy Vivid» شناخته می‌شود. تنها یک درصد الماس‌های دنیا چنین رنگی دارند.

 

نوع برش و فرم این قطعه به گونه‌ای است که نور را در بهترین حالت انعکاس می‌دهد. صاحب قبلی این قطعه الماس بی‌نظیر ناشناس است و نام خریدار جدید آن نیز فاش نشده است.

 

در حراج چهارشنبه شب کریستی (۱۶ نوامبر/ ۲۶ آبان) قرار است یک قطعه الماس آبی از نوع رنگ «Fancy Vivid» به حراج گذاشته شود. قیمت پیش‌بینی‌شده برای این الماس ۲۳ میلیون و ۲۰۰ هزار یورو است.