قیمت ایمپلنت دندان

مجموعه : مجله خبری

ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان نوعی پایه تیتانیومی سازگار با سلول های بدن می باشد. از ایمپلنت دندان به عنوان جایگزینی مناسب و دائمی به جای یک یا چند دندان از دست رفته استفاده می شود که دقیقا مثل دندان طبیعی عمل می کند.

شما ابتدا باید به یک مرکز ایمپلنت مراجعه کنید و پس از قراردادن ایمپلنت توسط دندانپزشک در داخل استخوان فک، با استخوان سازی سلول های استخوان ساز در سطح ایمپلنت، استخوان فک به ایمپلنت جوش می خورد. فرآیند جوش خوردن معمولا 3 تا 4 ماه طول کشیده، سپس قسمت تاج و روکش دندان ساخته شده و بر روی پایه قرار می گیرد.

از دست دادن یک یا چند دندان تاثیر به سزایی در چهره و مهم تر از آن در روحیه و اعتماد به نفس افراد دارد. با استفاده از ایمپلنت های دندانی میتوان علاوه بر بازیابی توانایی جویدن طبیعی، چهره طبیعی و زیبایی لبخند را نیز به فرد بازمی گرداند. کاشت ایمپلنت دندان از سن 18 سالگی امکان پذیر است.

 

اجزاء ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان از 3 قسمت اصلی تشکیل شده است که شامل اجزا زیر می باشد :

1- فیکسچر : قسمت زیرین ایمپلنت است و بخشی است که، در استخوان فک قرار می گیرد. فیکسچر از تیتانیوم ساخته شده است و از نوع استوانه ای و به شکل پیچ طراحی شده است. فیکسچر غالباً با ماده ای به نام هیدروکسی آپاتیت پوشانده شده است ، که می تواند در فرآیند استخوان سازی کمک کند.

2- اباتمنت : اباتمنت در امتداد خط لثه قرار دارد و بخشی از کاشت دندان است که دندان جایگزین را در جای خود نگه می دارد. اباتمنت روی فیکسچر پیچ می شود ، سپس دندان تعویض به اباتمنت وصل می شود. به طور معمول ، اباتمنت نصب نمی شود تا زمانی که فیکسچر ایمپلنت به فک کاملا متصل شود شود. از زمان نصب فیکسچر تا زمانی که ابوتمنت به آن وصل شود می تواند بین پنج تا شش ماه طول بکشد. پس از اضافه شدن اباتمنت ، سرانجام می توان دندان جایگزینی نصب کرد.

3- تاج دندان : قسمت نهایی ایمپلنت دندان تاج است. این دندان مصنوعی است که جایگزین نمونه اصلی که از دست رفته یا برداشته شده است که دقیقا هم رنگ و هم اندازه یک دندان طبیعی است. در بعضی موارد ممکن است به جای یک تاج منفرد ، یک پل یا دندان مصنوعی نصب شود. پس از نصب تاج ایمپلنت دندان مانند یک دندان معمولی ظاهر و عمل خواهد کرد.

مزایای ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان مانند یک دندان طبیعی عمل می کند
یکی از بزرگترین مزایای کاشت این است که در عمل جویدن را مثل دندان طبیعی عمل می کند . بیشتر بیماران نمی توانند تفاوت بین دندان طبیعی خود و دندان کاشت را تشخیص دهند. آنها می توانند با آن به طور عادی غذا بخورند ، همچنین می توانند به طور عادی مسواک بزنند و نخ بکشند.

ایمپلنت دندان می تواند تا آخر عمر دوام داشته باشد

در حالی که یک پل دندانپزشکی فقط حدود 10 سال ممکن است عمر داشته باشد ،در صورتی که ایمپلنت دندان می تواند یک عمر دوام داشته باشد. ایمپلنت دندان از تیتانیوم ساخته شده و با استخوان فک ادغام می شود. این زیست سازگار است ، به این معنی که برای بدن غیر سمی است .در کل ، این مناسب ترین جایگزین دندان طبیعی است.

ایمپلنت دندان می تواند به شما در جلوگیری از بیماری لثه کمک کند

شکاف دندان از دست رفته می تواند به عنوان دام برای مواد غذایی و محل رشد باکتری ها عمل کند و منجر به بیماری لثه شود.
ایمپلنت دندان می تواند از افتادگی صورت و پیری زودرس جلوگیری کند

افتادگی صورت می تواند یک اثر ناخواسته ی از بین رفتن استخوان دندان از دست رفته باشد. در اینجاست که قسمت پایین صورت شروع به فرو ریختن می کند و به تدریج فاصله بین نوک بینی و چانه بسته می شود.

 

این تغییرات می تواند شامل چین و چروک های اضافی اطراف دهان ، لب های نازک و لبه های برجسته تر شود و باعث می شود فرد نسبت به سن واقعی خود پیرتر به نظر برسد.

قیمت ایمپلنت دندان
مراقبت های بعد از ایمپلنت دندان

در روز های اولیه پس از انجام ایمپلنت دندان باید از انجام کار های سنگین اجتناب کنید همچنین خوردن غذا های نرم در روز های اولیه توصیه می شود

مراقبت های ایمپلنت دراز مدت که برای بالاتر بردن طول عمر ایمپلنت و دندان ها لازم است انجام بدهید شامل مسواک زدن روزمره ، نخ دندان کشیدن و استفاده از مواد دهان شویه و همچنین مراجعه به متخصص در زمان های مشخص شست و شوی دهان به منظور تمیز کردن تخصصی دهان و دندان ها(جرم گیری) می باشد.

مدت زمان بهبودی پس از انجام ایمپلنت دندان

بهبود ایمپلنت دندان عموماً بدون درد است ، اما ممکن است مقداری احساس ناراحتی کنید. درد شما به احتمال زیاد بسیار کم خواهد بود. اکثر بیماران درد را در سطح 2 در مقیاس 1 تا 10 گزارش می کنند.

 

تورم و کبودی می تواند در طول 3 تا 5 روز ظاهر شود و از بین یرود. بسیاری از بیماران ما 1-3 روز بعد از عمل به روال طبیعی زندگی برمی گردند . به خاطر داشته باشید که زمان بهبودی هر بیمار متفاوت خواهد بود.

زمان بازیابی می تواند تحت تأثیر موارد زیر باشد:

تعداد ایمپلنت های دندانی که دریافت می کنید – فقط یک کاشت دندان ، یک کاشت متعدد یا کاشت برای یک فک کامل یا یک دهان کامل
این که آیا شما پیوند استخوانی سالم دارید یا به پیوند استخوان احتیاج دارید

پیروی از دستور عمل های پزشکی پس از انجام این عمل

دیابت می تواند بر زمان بهبودی تأثیر بگذارد زیرا بر گردش خون تأثیر دارد و این یک عامل اصلی در بهبود است.

استعمال دخانیات به دلیل گردش خون می تواند بر زمان بهبودی تأثیر بگذارد.

قیمت ایمپلنت دندان

برای اطلاع از قیمت ایمپلنت دندان به لینک زیر مراجعه فرمایید .

هزینه ایمپلنت دندان