مناسب ترین مکان ها برای شوینده ها

مناسب ترین مکان ها برای شوینده ها

بهترین مکان ها برای شوینده ها در خانه کجا هستند؟

 

نظافت و تمیزی خانه یکی از ارکان مهم هر خانه ای است و بسیاری از خانم ها برای نظافت خانه از شوینده ها استفاده می کنند.

 

با وجودی که زندگی در خانه‌ها و آپارتمان‌های کوچک ما را ناگزیر کرده از بعضی وسایل و تجهیزات برای منزل خود چشم‌پوشی کنیم اما به هر حال ابزار و اشیایی وجود دارند که نمی‌توانیم از آنها صرف نظر كنيم.

 

با وجودی که زندگی در خانه‌ها و آپارتمان‌های کوچک ما را ناگزیر کرده از بعضی وسایل و تجهیزات برای منزل خود چشم پوشی کنیم اما به هر حال ابزار و اشیایی وجود دارند که نمی‌توانیم از آنها صرف نظر كنيم. برای مثال مجموعه لوازم تمیزکاری – سطل، زمین‌شوی و جاروها – و شوینده ها از ضروریات هستند اما فضای زیادی را به‌خصوص در فضاهای کوچک اشغال می‌کنند. فکر می‌کنید راه حل چیست؟ این وسایل را در کجا جای دهیم که مزاحم رفت و آمد ما نباشند و از طرف دیگر جلوه‌ای زشت ایجاد نکنند؟ اگر با این مشکل دست به گریبان هستید، چند پیشنهاد هوشمندانه برای شما داریم.

 

کابینت بخش بندی شده

اگر فضای کافی دارید، یک کابینت بلند با دیواره‌ای در وسط، راه حلی مناسب برای نگهداری وسایل زیاد است. در چنین کمدی هر چیزی در جای خودش قرار می‌گیرد؛ جاروبرقی و جاروها در یک سمت و مواد شوینده در سمت دیگر.

 

یک مجموعه سبد باریک و بلند با سبدهای کشویی راهی مناسب برای نظم‌بخشی وسایل است. تعدادی قلاب درون کابینت یا سمت داخل در آن برای آویزان کردن چهارپایه تاشو، وسایل گردگیری و ابزار دیگر نصب کنید. اگر از جاروبرقی شارژی استفاده می کنید، تعبیه پریز درون کابینت، شارژ کردن آن را در زمان‌هایی که استفاده نمی‌شود، آسان می‌کند.

 

در کمدهای کوچک تر، سبدهای سیمی دیواری گزینه ای مناسب برای نگهداری و در دسترس بودن اشیای کوچک هستند.

 

مناسب ترین مکان ها برای شوینده ها

شوینده

 

کمد کم عمق

اگر در حال بازسازی دکوراسیون آشپزخانه تان هستید، بهتر است قبل از تعبیه کمد نظافت، مشخص کنید چه وسایلی را می‌خواهید در آن نگهداری کنید. اگر این ابزار فقط یک جارو و زمین‌شوی ساده است، بهتر است عمق کمد را ۱۵ سانتی‌متر در نظر بگیرید. حتی یک کابینت خیلی باریک نیز می‌تواند جارو، نردبان تاشو و مواد شوینده ضروری را در خود جای دهد. اگر جاروبرقی عصایی یا زمین‌شوی حجیم دارید، ممکن است بین ۳۰ تا ۴۰ سانتی‌متر عمق نیاز داشته باشید. شما می‌توانید در کمد ابزار نظافت خود، چند قلاب دیواری نصب کنید تا ابزار  دسته‌بلند مانند جارو‌‌ها، زمین‌شوی‌ها و وسایل گردگیری را به صورت ایستاده و خارج از مسیر نگه دارند. یک کابینت جدا در بالا برای مواد شوینده قوی بسیار مناسب است؛ مخصوصا اگر فرزند کوچک در منزل دارید.

 

جذابیت کمد کم‌عمق برای نگهداری جاروها و وسایل شوینده در این است که هر چیزی به راحتی قابل دسترس است.

مناسب ترین مکان ها برای شوینده ها

مکان های مناسب برای شوینده ها

 

کمد کشویی

فضایی که از دو طرف قابل دسترسی باشد، برای جا دادن یک سطل زباله کوچک مناسب است. در ضمن هرجا ممکن است از شلف قابل تنظیم استفاده کنید؛ چون این شلف‌ها به شما اجازه می‌دهند ارتفاع را متناسب با وسایل‌تان تنظیم کنید. شما می‌توانید از گوشه‌گوشه این کمد برای نگهداری هر ابزاری استفاده کنید.

 

شما حتی می‌توانید به جای طبقه‌بندی کمد کشویی خود، از صفحه‌های سوراخ‌دار و قلاب برای آویزان کردن ابزار خود استفاده کنید. این صفحه‌ها می‌توانند فلزی یا چوبی باشند و به سفارش شما ساخته شوند.

 

با کمد کشویی از یک فضای باریک بیشترین استفاده را کنید.

 

مناسب ترین مکان ها برای شوینده ها

نظافت در منزل

 

با کمد کشویی از یک فضای باریک بیشترین استفاده را کنید

 

دیوار ابزار

اگر از این شانس برخوردارید که فضای بیشتری برای ابزار و موادتان دارید، از یک سیستم نگهداری دیواری چند کاره که می‌تواند هر چیزی از زمین شوی گرفته تا چکش ها را در بر بگیرد،  استفاده کنید. این دیوارها هم می‌توانند به صورت صفحه هایی ساده با شلف و قلاب باشند و هم می‌توانند از صفحه های سوراخ داری که در بند قبل اشاره کردم، باشند.

 

دیوار ابزار می تواند با صفحه های فلزی سوراخ دار درست شود.

 

مناسب ترین مکان ها برای شوینده ها

عکس جالب تمیزی خانه

 

اکسسوری های نظم دهنده

وقتی نمی دانیم لوازم نظافتی و شوینده ها را در کجا نگهداری کنیم، یکی از بهترین راه حل ها این است که ابزار تمیزکاری را با نگهدارنده‌های مخصوص به دیوار آویزان کنیم تا فضای کف آزاد باشد. این راه حل می تواند در یک کابینت باریک یا پشت در آشپزخانه به کار رود.

 

قسمت کنار یخچال و فریزر، یک فضای خوب چند سانتی‌متری برای نظم دهنده  باریک شما در اختیارتان می‌گذارد.

 

مناسب ترین مکان ها برای شوینده ها

 

نظم دهی فضاهای کوچک

اگر کمد مخصوصی برای ابزار نظافت تان ندارید، یک نگهدارنده در پشت در انباری یا آشپزخانه تان برای نگهداری جاروها، زمین‌شوی‌ها و وسایل گردگیری نصب کنید. این نگهدارنده می‌تواند دارای سبدهایی نیز باشد که شوینده‌ها درون آن قرار گیرد.

 

اگر جایی مخفی برای آویزان کردن لوازم نظافتی ندارید، حداقل سعی کنید ابزار تمیزکاری با ظاهر و رنگ جذاب تهیه کنید. 

 

مناسب ترین مکان ها برای شوینده ها