چگونه می توان جوش های زیرپوستی را درمان کرد؟

مجموعه : نکات مهم پوست
چگونه می توان جوش های زیرپوستی را درمان کرد؟

با چه روش هایی می توان جوش های زیرپوستی را برطرف کرد؟

 

جوش های زیرپوستی مخصوصا در صورت بسیار آزار دهنده هستند و تاثیر زیادی در چهره می توانند داشته باشند.

 

مراجعه به متخصص پوست و نطارت ایشان بر درمان الزامی است. می توانید از داروهایی که به آرامی لایه سطحی پوست را لایه برداری می کنند و دارای خواص ضد باکتری هستن مانند بنزوئیل پراکسید به تنهایی و یا با ترکیب داروهایی که مسدود شدن فولیکولها را اصلاح می کنند مانند ترتینوئین استفاده کند. یکی از آنها صبح و یکی عصر استفاده شود.

چگونه می توان جوش های زیرپوستی را درمان کرد؟

درمان جوش های زیرپوستی

 

ژل RETIN A (حاوی ترتینوئین) برای پوست چرب و کرم آن برای پوست خشک مصرف میشود. لازم به ذکر است فقط روی جوشها بزند روی تمام پوست نزند. در تماس با خانم حامله هم نباشد. اگر به ترتینویئن حساسیت داشتند می توانند از آداپالن (دیفرین) استفاده کنند. چندین عامل در پیدایش و شدت آن نقش دارند. ارث، میكروب‌ها، نوع غذا، مشكلات عصبی و روحی، تغییرات غددی هورمونی، نوع پوست، بهداشت صورت، مصرف برخی داروها و بعضی از بیماری‌ها از جمله عواملی است كه در ایجاد این بیماری نقش دارد.

چگونه می توان جوش های زیرپوستی را درمان کرد؟

روش درمان جوش زیرپوستی

 

برای جلوگیری از ایجاد آنها توصیه می شود ورزش بسیار توصیه میشود. فضولات با تعریق و از راه طبیعی و مناسب خارج شود دیگر در پوست و زیر پوست تجمع پیدا نمی کند. خودداری از مصرف غذاهای چرب،ادویه، سس مایونز، خامه، شكلات، گردو، فندق، تخمه، موز،… مقدار 2 قاشق خاکشیر را هر شب به همراه یک لیوان آب خیس کرده و هر صبح مقداری آب لیموترش و عسل را اضافه کرده و میل کند. از مخلوط عرق کاسنی و شاه تره (به صورت مساوی ) مصرف روزانه یک لیوان کمک بگیرد. پوست باید به آرامی با یک صابون ملایم و آب ولرم شسته شود. می تواند از صابون های گوگرد دار نیز استفاده کند. به هیچ وجه آنها را دستکاری نکنید.